תכשיטים לנשים לגברים ומה שביניהם

בחורה עם מחשב נייד

כאשר אנו שומעים את הביטוי "תכשיטים", המוח שלנו מקשר אותנו אוטומטית לביטויים כגון טבעות, עגילים, צמידים וסוגים שונים של תכשיטים. אנו מדמיינים את התכשיטים הללו כאשר נשים עונדות אותם. דבר זה קורה בעיקר בגלל שאנו מקשרים ישירות בין נשים ותכשיטים. אם ניקח אישה רנדומאלית מהרחוב, רוב הסיכויים שנמצא אותה עונדת יותר מתכשיט אחד. נשים לרוב עונדות תכשיטים שהם אוהבות שנים רבות, למרות שקיים עבורן מבחר רחב ביותר בקופסת התכשיטים שנמצאת ברשותן.

זה לא אומר שכל התכשיטים בעולם נוצרו עבור נשים. בשנים האחרונות, יותר ויותר גברים עונדים תכשיטים על בסיס יום יומי. לרוב מדובר על שרשראות, טבעות ולעיתים גם צמידים. התכשיטים אשר נענדים על ידי גברים, טיפה שונים מהתכשיטים אשר מיועדים עבור הנשים. השוני בא לידי ביטוי לרוב בצבע ובעיצוב, נשים אוהבות תכשיטים צבעוניים ונוצצים, וגברים לרוב אוהבים צבעים סטנדרטים וטבעיים, לא פלאשיים ולא נוצצים יתר על המידה. קיימים אחוזים באוכלוסיית הרוכשים (גברים) אשר מעדיפים את סגנון התכשיטים שמותאם עבור הנשים, אך עדיין הרוב הגברי מעדיף תכשיטים אשר מיועדים ישירות עבור גברים.

ניתן למצוא מגוון של סגנונות תכשיטי גברים בכל חנות תכשיטים הקרובה לביתכם. סלבריטאים הם לרוב הלקוחות הקבועים של חנויות תכשיטי גברים, בעזרת סטייליסטים שונים, הם בוחרים תכשיטים המתאימים להם מבחינת עיצוב וצורה ואופן סטייל לבוש. בעבר, הלקוחות העיקריים מהצד הגברי של הסליברטאים היו אמני ההיפ הופ/ראפ, אשר היו עונדים תכשיטים ללא פרופורציות, אך תופעה זו נעלמת עם השנים בישראל, אך ברחבי העולם התופעה עדיין חיה ונושמת.

הגבר הישראלי לרוב אוהבים מספר מצומצם של סוגי תכשיטים, אותם סוגים שעליהם מדובר הינם: שרשראות זהב עם סמני אותיות או סמני מגן דוד, צמידי זהב או כסף מינימליסטים, תכשיטי סגולה, עגילי זהב או כסף מינימליסטיים (נקודות), טבעות כסף או זהב מינימליסטיים ובעלי שטח פנים בינוני עד קטן (לרוב מדובר בטבעות נישואין אך קיימים גם טבעות רגילות).

תכשיטי גברים אינם כבר טרנד אלא מיינסטרים, טרנד זה תופס בעיקר בזכות סליברטאים רבים אשר עונדים תכשיטים אלו על בסיס יומי. בעזרת סליברטאים אלו, התופעה הופכת לכבירה יותר ויותר, וניתן למצוא יותר ויותר חנויות אשר מציעות מגוון רחב עבור גברים. בשנים האחרונות ניתן לשמוע יותר ויותר על חנויות תכשיטים המיועדות אך ורק לגברים, מלבד החנויות המיועדות לגברים אשר בין השאר מציעות גם תכשיטים אשר מיועדים לגברים.

מרבית התכשיטים המיועדים לגברים נמכרים דרך רשת האינטרנט. הרשת מציעה עבור הגברים, אופציות רחבות ומגוונות. גברים רבים בוחרים באפשרות הרכישה דרך האינטרנט בעיקר בגלל שתי סיבות עיקריות: 1. המגוון הרחב, אשר מאפשר בחירה מבין מעצבים וחנויות רבות בזמן קצר. 2. המחיר שזול בעשרות אחוזים בניגוד לרכישה באחת מהחנויות הפזורות ברחבי הארץ, לעיתים קיימים מבצעים ומחירים שקיימים אך ורק דרך האינטרנט.

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.