הבלוג של דורית הלפרין

mp4dorit

שלום, אני דורית. אמא לארבעה- שלישייה בני 7 (בן ושתי בנות) וקטנטונה בת 4. הבלוג שלי מוקדש להורות שלנו מנקודת המבט שלי. אני משתפת את חוויותיי כאם שכוללת עבודה, הרבה בישולים ואפייה, חוויות הגן ובית הספר, חופש גדול והורות לילדה אלרגית ועוד ועוד- אם זה מעניין אותי ותופס אותי בבטן אני בטוחה שגם את/ה תמצא כאן משהו במיוחד בשבילך.

החל מנובמבר 2013

בערב חמישי האחרון, 4 באוגוסט, בילינו ליל קמפינג בגן גורו. חוויה מעשירה ומהנה שמתאימה לכל גיל ונותנת חלון מאוורר לנשימה בטבע למרות ובגלל שחם.

07/08/2016

בילויים בקיץ, בעיקר ביולי אוגוסט, הם חובה בכל משפחה. בין שגרה לשגרה חייבים לשבור שגרה. השנה החלטנו ללכת דווקא על חופש רגוע, ולשלב אטרקציות במשורה, כאלה שכולנו נוכל ליהנות מהן ושיהיה להן ערך מוסף. בחיפוש אחר אטרקציות מהנות ובעלות משמעות שכל המשפחה תתחבר אליהם נתקלנו בסיורי הלילה של גן גורו.

gan guru camping exp
ביום חמישי האחרון ארזנו פקלאות קלות, כריכים לדרך וצידנית עם ארוחת ערב קלה ונסענו בכיוון עמק המעיינות. הצוות עדכן אותנו שאת המחנה נוכל להתחיל להרים בשעה שבע ועד אז השארנו את הציוד מחנאות על הגג ויצאנו לסיור קצר עם הילדים כדי שיכירו מעט את החיות באור יום. סביב השעה שש כשהגענו היה חם ולח אבל במתחם יש טפטפות שנועדו לרענן את בעלי החיים ונעזרנו בהן להצטנן מעט מפעם לפעם במהלך הסיור.

בשעה שבע הקמנו את האוהלים במתחם שקרוב לאזור המבוך ולגינת השעשועים, מה שאפשר לתת לילדים את החופש לחקור את המקום. בשבע וחצי התיישבנו לארוחת ערב קלה ובשעה שמונה בדיוק נקראנו לסיור הלילה שהחל במפגש עם צנפה (שאריות בעלי חיים שאכלה ולא מתעכלות) של תנשמת, אותה לא פוגשים בפארק אבל היא מצוייה בסביבתו ומסתבר שמידי פעם מגיעה לביקור ומשאירה מזכרת.

משם המשכנו לסיור שכלל מפגש עם העטלפים, כבשה וגדיים, תרנגול אוסטרלי, אמו, קזואר, קנגורו (כולל האכלה של הקנגורו) וקואלות שאפילו התעוררו לכבודנו. בסיור פגשנו גם חיות נוספות ש”מתגוררות” במתחם בדמות צפרדעים, קיפוד ועכברונים- היה מואי כיף. חשוב לציין שלאורך כל הסיור שחר המדריך שלנו הקפיד לשלב בין הרצאה שמתאימה ומחדשת להורים ובו בזמן לתת לילדים את החופש לפגוש ולהאכיל את החיות באופן שאיפשר להם להתרענן וללמוד תוך כדי התנסות. שילוב נדיר ומקסים שלא נתקלנו בו בהרבה סיורים. בסוף המסלול חיכה לנו קומזיץ עם כיבוד קל.

כיוון שבגן גורו יש גם בעלי חיים שערים ביום, הקינוח לסיור הלילה מתקיים למעשה בבוקר בסיור חוזר ובו מפגש עם בעלי החיים שפעילים ביום- תוכים ובעלי כנף אחרים, לטאות וזוחלים ועוד קצת קנגורו. לאחר הסיור (סביב 9) התבקשנו לפרוק את הציוד והוזמנו להמשיך להסתובב. אותנו החום הכריע וברחנו למקור מים החביב עלינו ביותר- הכנרת.

היה חם ולח ולמרות שזה שילוב שבדרך כלל גורם לנו לברוח למזגן, בהחלט היה בילוי מהנה וחווייתי לכולנו (מגיל 4 עד 40), למדנו המון, יותר ממה שיכולנו ללמוד בסיור יומי רגיל וראינו את בעלי החיים בסביבה רגועה ונינוחה, ללא עומס מבקרים.

מומלץ בחום.

חשוב לדעת
עלות סיור לילה בגן גורו- 130 שקלים לאדם (עד גיל שנתיים ללא תשלום), כולל קומזיץ בסיום מסלול הערב וארוחת בוקר קלה (שוקו, קפה, עוגיות ולחמניות עם ממרחים קלים) לפני סיור הבוקר.
ההזמנה באתר בלבד.
הביקור מתאים גם למשפחות שומרות מסורת ודתיות כיוון שהוא מתקיים בערבי שלישי וחמישי.

חשוב לזכור
1. להזמין מקום מראש.
2. להביא משחה נגד יתושים- הייתי רושמת כפריט ראשון אבל-
3. להביא פנסים לילדים.
4. להביא ציוד קמפינג בסיסי – המקום מצוייד בתאורה והצוות דאג לשים מאוררים במתחם הקמפינג כדי לעזור להפיג את החום.
5. במתחם הלינה אין מקלחות אלא שירותים וברזים בלבד. אנחנו החלטנו להתרענן לאחר הסיור בנסיעה לכנרת (מרחק של כחצי שעה מהחופים הדרומיים), אבל צמוד לגן גורו תוכלו למצוא את גן השלושה (הסחנה) ואת גני חוגה (מרחק רבע שעה בערך). מומלץ לשלב, כי חםםםם.
6. זו השנה השנייה שהפעילות מתקיימת ( ערבי חמישי בחודש יולי ובערבי שלישי וחמישי בחודש אוגוסט). נסו לא לפספס את עונת 2016.

בברכת המשך חופשה נעימה, דורית.

אודה ללייק שלך: https://www.facebook.com/tripletscansleep

עוד מהבלוג של דורית הלפרין

אמא אלרגית

כן. אנחנו משפחה אלרגית. החלטתי לכתוב דווקא היום על מה שקרה לנו, ועל תגובתה של דניאל לחשיפה הראשונה לבוטנים, כי היום אנחנו הולכות לאלרגולוג לבדיקה השלישית לאלרגיה, תוך כדי שאני מחזיקה אצבעות שהאלרגיה אולי עברה, אבל מתוך...

על חוויית ההורות לפגים- נקודת מבט קצת אחרת

יש כמה תחנות שכל אישה בהריון עוברת- זה מתחיל מהשתנה על סטיק, מתקדם לבדיקות דם, בדיקות א.ס, סריקות, מי שפיר או לא וקורס הכנה ללידה.... הקורס תמיד כולל סיור בחדרי הלידה והסברים על הנהלים בחדרי הלידה והתפתחות של לידה, אבל עוד לא...

מי אני, ואיך הגעתי להיות יועצת שינה

נריץ את העולם קדימה 33 שנים. אני נשואה קצת יותר מחצי שנה, עובדת כמדריכת פילאטיס ומרגישה על גג העולם. יש לנו אינסוף תוכניות על מה נעשה אחרי שנביא ילד לעולם ואיך נמשיך להתקדם כזוג וכזוג+ילד+ שני יורקשיירים שהיו לנו עד אז...