הבלוג של נועה פרבר

אמא מדברת ואבא מגיב

אמא , אבא ושני ילדים באנגליה...

החל מנובמבר 2011

06/05/2013

כבר בתור לביקורת הגבולות קלטתי  שאני בשדה התעופה הלא נכון,  לא היה צריך לעבור הרבה זמן בשביל ההבנה הזאת- כבר שהדלקתי את הטלפון חיכתה לי הודעה מג’, הוא חשב על זה לפניי כשלא מצא את הטיסה שלי בלוח הטיסות בהית’רו. נחתתי בלונדון – city center  שדה תעופה קטן בדיוק בצד השני של העיר. אחרי חמש דקות הבנתי שבשביל שנצליח להיפגש– אני צריכה לחצות את כל לונדון. הבעיה העיקרית הייתה שבאותו רגע גורלי התברר לי שבאנגליה ממש לא מחבבים כרטיסי אשראי של אמריקן אקספרס, ושלמרבה הצער זה כרטיס האשראי הבינלאומי היחיד שהבאתי איתי… למזלי הוצאתי מאה יורו בישראל לפני הטיסה –  הם הומרו ל- 60 פאונד ואני התפללתי לאלוהי הרכבות והטיוב, שבסכום הזה אני יכולה להגיע ל- Reading העיר בה שכרנו את המלון.

כשחיכתי לטיסה בארץ קניתי בסטימצקי ספרון קטן על לונדון ובו הייתה מפה של הטיוב, בעזרת כמה הנחיות מגדעון הבנתי בערך לאיזה תחנת רכבת אני צריכה להגיע ואיזה קו לקחת, פתחתי את המפה, הזכרתי לעצמי שחציתי את המזרח הרחוק עם תרמיל ויצאתי לדרך… זה לקח כמעט 3 שעות, בהן חציתי את לונדון והמשכתי מערבה ל- Reading . בדרך יצא לי לעבור בכל הכפרים והעיירות אותן ראינו בלוחות האינטרנט כאשר חיפשנו דירה. הבונוס הנוסף היה לראות את התלמידים מכל בתי הספר יוצאים להסעה המאורגנת שלהם ברכבת הבייתה מהתיכון חזרה לכפר, ולהתרשם מכל הצורות והצבעים של התלבושת האחידה האנגלית- ג’קטים מחויטים, סוודרים עם חולצת כפתורים תואמת, חצאיות פליסה, ועניבות במגוון צבעים ( כולל בית ספר אחד שהתעלה על עצמו וצירף וורוד וירוק יחד לכדי תלבושת מהממת במיוחד…). השאלה המרכזית שמצאתי את עצמי שואלת באותם רגעים הייתה – איך לעזאזל לא קר להם!! בעוד אני התכרבלתי ב-4 שכבות כולל מעיל פוך, צעיף וכובע, חלק מהילדות אפילו לא טרחו לשים גרביונים…

בתחנת הרכבת ברדינג פגשתי את ג’, ומכאן כבר יצאנו למשימה העיקרית- מציאת בית. או במילים אחרות- 48 שעות, 7 בתים 4 סוכנויות תיווך, אוטו אחד, ואינספור מעגלי תנועה או בניב המקומי Roundabout … איך נוהגים בצד שמאל במקום בצד ימין- תשאלו את ג’ אני אפילו לא ניסיתי. התרומה העיקרית שלי לנהיגה היתה ביצירת מנגנון התרעה מתוחכם לקרבה מסוכנת לאובייקטים המגיעים משמאל – פשוט צרחתי.. זה עלה לנו רק בקיפול אחד של המראה על אוטובוס מזדמן ביציאה מחברת ההשכרה.

בסוף יום של התרוצצויות  באיזור Reading  ו- Wokingham בעקבות מתווכים, ביקור ב- 7 בתים, כמה התקפי לב קטנים בכבישים, מצאנו בית- עם חצר, שטיח מקיר לקיר , חדר אורחים וטפטים מחרידים בסלון. את היום למחרת העברנו בסקירה של הקניון המקומי .

ביום ראשון כבר ניגמר סוף השבוע, ויצאנו בטיסות ניפרדות חזרה לארץ. הפעם הגענו לאותו שדה תעופה( טוב יש רק אחד כזה בארץ..), מכאן התחיל הרבה בלגן בירוקרטי של בנקים, אשראי, רישום לבית ספר והתחלת ההתארגנות אמיתית לאיך “מקפלים” חיים שלמים בארץ  ונוסעים לבית חדש בארץ אחרת.

עוד מהבלוג של נועה פרבר

משאית הצ'לשים ניתקעה באיילון

יש ימים שאת מבינה שממש, אבל ממש לא שווה להיות אמא למופת. הכל מתחיל (בניגוד להרבה ימים אחרים) בכך שאת חוזרת מהעבודה – משום מה במצב רוח חיובי, לא עייפה או מוטרדת יותר מידי,  ואומרת...

עשרת הדברים שלמדתי כאמא שהופכים אותי ( ללא ספק ...) לעובדת טובה יותר

יום האישה הבינלאומי חל יום אחרי יום ההולדת של הילדים שלי, ככה שמבחינתי אחרי שוך מסיבות יום ההולדת שלהם מגיע הרגע לטפוח לעצמי על השכם לרגל יום האישה. השנה ציינו בחברה בה אני עובדת, את יום האישה בפאנל חוצה יבשות של נשים...

מסיבמבה

לכבוד חג החנוכה, בואו נדבר רגע על מסיבות בגן, מדובר על תהליך טיקסי בעל ריטואל קבוע, שחקני מפתח וניצבים למכביר. תחילת הטקס כשלושה שבועות לפני מועד החג הבא עלינו לטובה, הילדים...