פסטיבל שבוע טעמים בעמקים- חלק 2

בחורה עם מחשב נייד

ברשומה זאת אסקור את המשך הסיור שלנו בצפון במסגרת פסטיבל טעמים בעמקים.

את החלק הראשן ניתן לקרוא  בבלוג שלי: http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2244450&r=1

 שיאו של הפסטיבל יתרחש בין התאריכים 5.2-15.2.12, אז יוצעו במגוון מסעדות באזור העמקים תפריטי ארוחות גורמה בטווח מחירים של 79 – 119 שקלים, או ארוחות בוקר ובראנץ' בטווח מחירים של 39 – 49 שקלים. בסופי השבוע התפריטים מוצעים בתוספת 10 שקלים.

לאחר ביקור בבתים הפתוחים ביקנעם המושבה, המשכנו לחוות התבלינים בבית לחם הגלילית.

בחווה חקלאית בלב שדות בית לחם הגלילית, מגדלת ומייצרת משפחת צ'יטשפילר צמחי מרפא ותבלינים איכותיים. סוד קסמם של התבלינים, טמון בשיטות הגידול המסורתיות, העוברות במשפחה מזה 50 שנה ובדרך העיבוד המקורית, השומרת על טריותם ואיכותם.

במסגרת פסטיבל טעמים בעמקים תתקיים בחוות התבלינים הפעילות שלהלן:

 יום שני   30/01/12  בין השעות 17:00-19:00 הגמר הגדול של תחרות שף העמק . תחרות בישול להכתרת השף של אזור העמקים.

יום שישי 3/2/12 – בשעה 12:00 – "על העץ וחלקיו" – הרצאה פתוחה לקהל הרחב בהנחיית אבי ציטרשפילר על הסגולות הרפואיות השונות של עלים, פירות, פרחים ושאר חלקי העץ.

יום שבת 4/02/12 :

סדנאות ופעילות יצירה לילדים

סיורים בשדות התבלינים לכל המשפחה, הדגמות שף במטבח, שוק ססגוני ועשיר של פירות יבשים מכל העולם, מבחר סלסלות שי ייחודיות לחג, שולחן טעימות עשיר.

לפרטים נוספים: 04-9533405

לאחר חווית הריחות בחוות התבלינים המשכנו לחווית הכנת הסושי, יותר נכון לסדנת סושי במסעדת פרנג'ליקו ברמת ישי.

את המסעדה סקרתי בעבר באחת הרשומות שלי בבלוג:

http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2140157

במסעדה אירח אותנו סושי שף איתי אשר למרות הגילו הצעיר הפגין מיומנויות רבות בהכנת הסושי וכן בהדרכה.

ומה עוד, מדובר בחבורת בלוגרים כמונו שרוצים גם לצלם, גם לטעום, גם ללמוד.. ואכן, היה גם מה לאכול, לא בהכרח ממה שהכנו במו ידנו:פוטומקי: צמחוני, טונה, סלמון..

איתי הסביר לנו על אצות נובי, איתן מכינים את הסושי, קאנטיו- דלעת יפנית כבושה על בסיס סויה, שיוקו – צנון יפני. על כמות האורז הנדרשת לסושי ועוד…

לאחר מכן הדגים איתי את תהליך הכנת הסושי:

ואז, לאחר שטעמנו מסושי מעשה ידיו של איתי, הוזמנתי לבימת הסדנא ללמוד להכין סושי.

זאת הייתה חוויה בלתי רגילה.

אם אתם שואלים אם למדתי להכין סושי כמו שצריך: התשובה היא לא – אני לא כל כך מוכשרת בתחום. אם אתם שואלים אם הצלחתי להרוס את המרכיבים לסושי- התשובה היא כן:)

אפשר לטעום מסושי ועוד ממגוון המאכלים הטעימים במעדת פרנג'ליקו במהלך הפסטיבל:  לתאום 1-700-55-33-44

מסעדה נוספת בה מומלץ לבקר במסגרת הפסטיבל היא מסעדת ללה בצומת שריד. בללה ביקרתי לפני כמה חודשים עם בעלי ושני ילדי הקטנים ויצאנו שבעים ומרוצים.

על הביקור הקודם שלנו בללה ניתן לקרוא בבלוג: http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2165188

גם הפעם, מורן, הבעלים של המסעדה, פינק אותנו במגוון טעמים מכל טוב:

המנות הראשונות היו: חציל ברוטב שמנת , פרמזן ורוקפור, פטה כבד, פיצה עם פטריות, מרק כרובית וסלטים תוצרת בית

מנות עקריות: אנטריקוט מוגש עם פירה, פילה דניס מעולה ברוטב לימון, ריביולי בטטה עם עשבי תיבול, כבד ברוטב שום וכרמל, פרגיות ברוטב צ'ילי וחלב קוקוס

גם הקינוחים היו מאוד טעימים: טרפלס בציפוי שונה וקרם ברולה:

לאחר מכן בקרנו ביקב נחמני בגן נר, שהתחיל את דרכו בשנת 2002 בצורה מאוד מעניינת: יום אחד מצאו משפחת נחמני בחצר בתם ענבים שמישהו זרק אצלם בטעות., ניסו להכין יין בבקבוקי פלסטיק, יצא טוב וההמשך הסטוריה…

תהליך  יצור היינות במקום מזכיר לי את התהליך ייצור יינות באוקראינה, סבא שלי ז"ל, מהנדס כימיה במקצועו, היה מכין יינות במטבח ביתי בדיוק בצרה הזאת.

מה שעוד מיוחד ביקב נחמני, שדוד נחמני נותן שמות ליינות של לפי שמות הילדים שלו.

מדובר ביקב משפחתי אשר השיווק ביקב הוא מפה לאוזן וכל המשפחה נרתמת למשימה.

קינחנו את הסיור שלנו בצפון במסעדה הידועה,  קימל בגלבוע, שנמצאת במתחם הסקי בגלבוע.המסעדה נפתחה לפני שנה וארבע חודשים ומציעהתפריט מגוון המבוסס על ביסטרו כפרי, מטעמים מביסטרו צרפתי אשר כל המנות בו מוכנות מחומרים טרים.

מדובר במסעדת יוקרה אשר בהחלט נותנת תמורה למחירים של המנות. מה עוד, במסגרת פסטיבל טעמים בעמקים, ניתן לקבל ארוחה יוקרתית במחיר סביר.

התחלנו ממנות הראשונות:

רביולי גבינת עזים עם בטטה ופטריות (52 ש"ח בתפריט), שלל פטריות ופסטה- 4 סוגי פטריות יער (פורטובלו, שימאגי, שמפיניון)(54 ש"ח בתפריט), ריזוטו פטריות, תרד טחון ושמנת ((54 ש"ח בתפריט), שקדי עגל, פטה כבד עוף עם ריבת גזר מתובלת (46 ש"ח בתפריט), טרטר מוסר עם דג מוסר נע, בצל ירוק, בצל אדום וקרם פלפלים מתוקים , סלט כפרי- ירקות עלים, גבינת צאן, בוטנים ורוטב ויניגרט (46 ש"ח בתפריט), סטייק טרטר-בשר בקר נע עם חלמון ביצה וצלפים, בצל ירוק, אדום ומלפפון חמוץ. סביצ'ה מוסר -שמן זית, לימון שמן כמהין, בצל ירוק (48 ש"ח בתפריט), סטייק טרטר – פילה בקר טרי קצוץ.

 

מהמנות העקריות שטעמתי אהבתי במיוחד את כבדי העוף, אשר הוגשו עם פירה, את מנת השאטו ברגן עם קרם כמהין ואגוזים (149 ש"ח בתפריט) ואת מניפת הפילה בקר וכבד אווז ברוטב פלפלים ופירות יער (129 ש"ח בתפריט).

גם הקינוחים היו מצויינים:מתך הקינוחים אהבתי במיוחד את המנה בשם "שוקולד, שוקולד, שוקולד" – עוגיית שוקולד צ'יפס (38 ש"ח בתפריט), פאבלובה- מרנג וקצפת עם רוטב פירות יער (33 ש"ח בתפריט) ופחזניות ממולאות בקרם פאטיסייר על רוטב פירות יער (36 ש"ח בתפריט).

את כל הפרטים  אודות האירועים, המסעדות, התפריטים, המבצעים, והפעילויות המתקיימות במסגרת הפסטיבל, הכנסו לאתר הפסטיבל: