שאיבת בורות שומן

בחורה עם מחשב נייד

שאיבת בורות שומן

כל בעל עסק שחלה עליו חובה להתקין מפריד שומנים, צריך לקחת בחשבון את העלות הכספית של התקנת הבור ועלויות התחזוקה השוטפת, הכוללות שאיבה על ידי ביובית ופינוי

כולנו מכירים את משאית הביוב הגדולה המגיעה כדי לשאוב נוזלים במקרים של הצפות בבתים פרטיים או לאחר פיצוץ של צינור בשטח פרטי או ציבורי. אולם לא רבים יודעים שלביובית יש תפקיד נוסף, המשמש בעיקר בעלי עסקים.

בור אגירת שומן

המשרד להגנת הסביבה פרסם הנחיות לתפעול ותחזוקה של מפריד שומנים ושמנים. בין היתר תקנות אלו מפרטות על מי חלה החובה להתקין מפריד שומנים, וביניהם מסעדות, בתי קפה, מלונות, אולמות אירועים, מפעלי מזון ומוסדות המפעילים מטבח. בכל אחד מהמקומות הללו יש שימוש גבוה בנוזלי שומן ולכן עלה הצורך למצוא פתרון ולהסדיר אותו בתקנות, כדי למנוע נזקים.

באילו נזקים מדובר?

כאשר מערכת הביוב מוצפת בכמויות גבוהות של שומן, יכול להיגרם נזק לצנרת, ובנוסף יפלטו ריחות לא נעימים. כמו כן, השומן המצטבר על דפנות הביוב יכול למשוך חרקים ומזיקים ובסופו של דבר ייווצר מפגע תברואתי. כדי למנוע זאת, הותקנו הנחיות לתפעול ותחזוקה של מפרידי שומנים. בורות השומן אוגרים את נוזלי השומן בנפרד, במטרה להרחיק אותם ממערכת הביוב, אולם לכל בור יש סף מקסימלי לקיבול וכדי שלא תהיה גלישה של הנוזלים, צריך לבצע ריקון של הבור באופן קבוע.

כיצד מרוקנים בור שומן?

כדי שבורות השומן יוכלו להמשיך לאגור את הנוזלים השומניים ולהרחיק אותם ממערכת הביוב, צריך לבצע שאיבות תקופתיות בתדירות הנקבעת לפי יכולת הקיבול של הבור. כיצד מבוצעת השאיבה? באמצעות ביובית.

משאית זו מגיעה עם צינור מיוחד המתחבר לבור, שואב את הנוזלים השומניים ומעביר אותם למיכל קיבול. לאחר מכן, המשאית נוסעת לאחד האתרים המורשים לפינוי שפכים, ושם היא מרוקנת את המיכל. כמו כן, לאחר ריקון הבור צריך לנקות אותו היטב כדי למנוע ריחות לא נעימים ונזקי סניטציה.

כדי לוודא שהשאיבה תתבצע כמו שצריך והשפכים יפונו לאתר מורשה, חשוב לפנות לחברה המפעילה ביובית באופן מקצועי בהתאם לתקנות, ויש לה את הרישיון הנדרש.