הבלוג של מיקה אפלבאום

mika88

כותבת ועורכת תוכן. מטפלת ב NLP בשילוב מיינדפולנס,

עדכונים:

פוסטים: 44

עוקבים: 6

החל מיוני 2013

איתמר פוגש ארנב -- קרדיט דורון עובד
צילום: דורון עובד

הבמה חשוכה, ארבעה כיסאות בר מאחור ופסנתר מצד שמאל, עליו מנגנת בקסם רב לטם עזנר.  מצטרפים אליה לאחר כמה דקות בשירה רביעיית האנסמבל הקולי הישראלי, לבושים בשחור
ומשתלבים באופן מופלא בקולם עם נגינת הפסנתר.
כך מתחילה האופרה “איתמר פוגש ארנב”, שמבוססת על סיפרו הנפלא של דוד גרוסמן.
מרגע הפתיחה ועד לכניסת השחקנים לבמה עוברות דקות ארוכות, בהן הנגנית והמקהלה מקדמים את ההתרחשות בשירים מקסימים שנכתבו במיוחד לאופרה והולחנו על ידי יוני רכטר.
בשלב מסוים דוד גרוסמן נכנס לבמה בתפקיד המספר וזוכה לתשואות גדולות מהקהל. הוא ממלא את תפקידו כמנווט העלילה בצורה טבעית וצנועה ובחן טבעי שניחן בו.
המתח והציפיה לבואו של איתמר נבנים אצל הילדים בצורה מושלמת, כשברקע ליחשושים כגון:”איפה איתמר”? “מתי כבר יגיע”?. הם מגיעים לשיאם כאשר נכנס איתמר,
אשר מגלם אותו עדי צ’זדרה וכמה דקות אחריו אלי גורנשטיין בתפקיד הארנב.

איתמר פוגש ארנב 2-- קרדיט דורון עובד
צילום: דורון עובד

“איתמר פוגש ארנב” היא אופרה קטנה לילדים מאת יוני רכטר המספרת על ידידות אמיצה הנרקמת בין איתמר לארנב. בין ילד הבטוח שארנב היא חיה מסוכנת שטורפת ילדים, ובין ארנב הפוחד מילדים ובטוח
שהם מפלצות שאוכלות ארנבים. לאט לאט לומדים השניים להתגבר על הפחד הראשוני, להכיר זה את זה והופכים לחברים.

אופרה זו היא הקסם בהתגלמותו ומועברת לילדים בצורה פשוטה וגאונית. היכולת להנגיש סיפור ילדים בצורת אופרה ששייכת בדרך כלל לעולם המבוגרים, היא הגדולה של מופע זה.
הדיבור שמופנה לילדים, לנקודת מבטם, לתמימות שלהם, ליכולת שלהם להסתכל על דברים כפי שהם מבלי להתיימר להיות מה שלא, גורם להם לשבת פעורי פה באולם, מלאי ציפיה ומתח,
לחכות לדבר הבא שיקרה.
באחד הקטעים יש התייחסות למילה “פתאום”. גרוסמן אומר לילדים, שפתאום זה מילה שמצפים שאחריה יקרה משהו, פתאומיות. ואכן כל הזמן יש “פתאום” בעלילה”. כל כמה דקות קורה משהו על הבמה
שהוא הפתאום הבא.
הילדים מקבלים תוך כדי התפתחות העלילה כל כך הרבה מסרים של חברות, התגברות על פחדים, קבלת השונה, הקשבה, פתיחות, פיוס, דו קיום ועוד…
לא יצא לי לפגוש עד היום בהצגות הכוללות מגוון רחב של  מסרים וערך מוסף כמו באופרה זו.

ראוי לשבח אלי גורנשטיין, שנכנס במלואו לתפקיד הארנב ונראה שהתפקיד נכתב במיוחד עבורו. הנוכחות הבימתית שלו היא עצומה. קול הבס שלו ממלא את האולם כשהוא שר. הוא משחק בצורה מופלאה, מצחיק את הקהל ומדבר בגובה העיניים לילדים (אפילו משתף אותם בחלק קטן במופע). הוא לא מחופש לארנב קלאסי, אלא נראה יותר דמות קומית. לבוש בשחור, ישבן מלאכותי, זנב קטנטן ומשקפיים צהובים. אולם הילדים לא רואים בכך פגם. הנוכחות הארנבית שלו אינה צריכה תלבושת. המילים שלו והנוכחות מספקים להעביר את המסר.

איתמר

20160213_122838_HDR

בתום המופע חוזרים השחקנים לבמה ולתשואות הקהל מעניקים עוד הדרן משירי האופרה שזה עתה נשמעו. האולם מלא באנרגיות טובות ושמחות. עלמה בתי בת הארבע וחצי ואני יוצאות מהאולם שמחות ומחויכות.
50 דקות של איכות במיטבה. לא כל פעם אני יוצאת ממופע ילדים כל כך נפעמת, מתמוגגת ומרוצה. הפעם מרגישה שקיבלנו ערך מוסף אמיתי, ממליצה מאד מאד.

מאת: דויד גרוסמן

מוסיקה: יוני רכטר

במאי: אלי גורנשטיין

מנהל מוסיקלי: יובל בן עוזר

 משתתפים:

אורח מיוחד: דויד גרוסמן (מספר)

אלי גורנשטיין, ארנב

עדי צ’זרה, איתמר

האנסמבל הקולי הישראלי: טליה דישון, תמר לנדסברג, טל קוך, קדם ברגר

לטם עזנר, מעבדת ופסנתרנית

כתבה:
מיקה אפלבאום
לבלוגים קודמים לחץ כאן

עוד מהבלוג של מיקה אפלבאום

להיוולד מחדש

הוא עומד מאחורי הדלת ואני לא פותחת. לא רוצה עדיין לקבל אותו. קבענו עוד כמה ימים, יש לי עוד כמה סידורים לעשות עד שנתראה. הוא דופק בחוזקה ואני אומרת לו "למה הקדמת? יש עוד שבועיים", והוא עונה "את כבר מוכנה". אני לא מוכנה, אני...

תגובות

פורסם לפני 4 years

מי שטורח בערב שבת יאכל בשבת

בדרך כלל, או כמעט תמיד אני לא מהבשלניות. אף פעם המקרר שלי לא מלא בסירים, או שעל הגז מונח יותר מסיר אחד, בדרך כלל אורז לבן. כשמגיע יום שישי, בעלי שיחיה מכין לנו בצהריים תבשיל שעועית עם בשר או תבשיל חומוס מעולה. וכך אנחנו...

תגובות

פורסם לפני 2 years
תצוגה מקדימה

להישאר או ללכת

התלבטויות מה כדאי ללבוש, את האדומה או השחורה? באיזה גן את ממליצה לשים את הילד? האם כדאי להביא עוד ילד לעולם? האם להיות עצמאית או שכירה?  התלבטויות כאלה, קטנות כגדולות הן חלק מהדיבור הפנימי שאנחנו מנהלות עם עצמנו פעמים...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר