הבלוג של מיקי הראל

mickyharel

אמנית, ציור/רישום/ שירה /מחשבות /כתיבת מאמרים לימודי עיצוב פנים, טכניון חיפה לימודי ציור מונטגומרי קולג' פנסילבניה ארה"ב . מדרשה לאמנות ברמת השרון מלמדת ציור סדנה וסטודיו בהרצליה ילידת הארץ תערוכות אחרונות בית... +עוד

אמנית, ציור/רישום/ שירה /מחשבות /כתיבת מאמרים לימודי עיצוב פנים, טכניון חיפה לימודי ציור מונטגומרי קולג' פנסילבניה ארה"ב . מדרשה לאמנות ברמת השרון מלמדת ציור סדנה וסטודיו בהרצליה ילידת הארץ תערוכות אחרונות בית האמנים ע"ש זריצקי,בתל אביב "קשור היטב דצמבר 2011 נובמבר- דצמבר 2012"שירה על אובייקטים" מרכז קהילתי טבריה 15 חיפה ובבית העם רוטשילד ת-א פוליטיקה, שמאל נשואה.

עדכונים:

פוסטים: 89

החל מדצמבר 2012

וכשמדובר ברשת זו כמובן האינטרנט על כל הבטיה. בין תועלת וחזון אוטופי לבין שבר והרס נכנסת תערוכתה של אינגה פונר קוקוס,”ארכיאולוגיה של ענן”.והענן הוא אותו אמצעי לאחסון מידע על כל רובדיו על האיכויות ועל הכשלים שלו.

30/09/2016

 

פרידריק ג’יימסון הוגה הדעות הפוסט מודרניסטי,מעלה אוקסימורון המדבר על “ארכיאולוגיה של העתיד”, או מדע בדיוני. (מתוך הקטלוג)

רשתות האינטרנט אוצרות מידע יקר ערך אך הוא אינו נדיר, נהפוך הוא , זוהי הצפת מידע ואין לה סוף. האינסוף הזה הופך לנתון כמעט בלתי אפשרי למציאת מידע כאשר אנו זקוקים לו מאחר ונוצר צורך עצום בסינון מידעים והוצאת המוץ מהתבן, זוהי משימה בלתי אפשרית.

כאשר אינגה מדברת על ארכיאולוגיה של ענן היא מדברת על אותו אמצעי לאחסון מידע הקרוי בשם ענן. ולענן יש חלוקות ותת חלוקות אינסופיות. היא מדברת על החלום ושברו. כלומר האוטופיה של מידע הנאגר ברשת ויוצא בהוראת מקלדת. אך לא תמיד זה מתאפשר ומידעים רבים נעלמים ואינם מאובטחים במקומות האיחסון שלהם. כך אנו מצויים בסוג של אזור חרדה האומר לנו, האם אנו עדין יכולים לשלוף את מוזיאון הזיכרון הפרטי שלנו? האם אוכל להוציא את אירועי משפחתי למשל. האם כל הפריטים הוירטואליים ששמרנו אמנם יעלו כשנחפוץ בהם. היא מעלה את הבעיה כשבר ענן. שהיא עבודה בפני עצמה בתערוכתה. בה מעגלים מסתובבים חרישית וכל מעגל ממופה בדרך הרישום הייחודית שלה , הם חרישיים עד שמתחולל שבר ענן וכל זה מצוי בפס קול שאנו שומעים וחווים. אינגה בונה ארכיב של אופני ייצוג מטריאלי של הידע, הספר לתקליט, לדיסק למפה . אלו מוצגים מוליכי ידע וזיכרון שכבר אינם בשימוש כמעט, טבעם המכשירני ניכר בתחושות החרדה של האמנית. כי כבר היום ועוד הרבה יותר בעתיד המידע יקרא בגרסתו הדיגיטלית והמכשרים יגנזו ויעברו מהעולם.

למעשה כל סוגי אוצרי הידע שנאצרו בפריטים שיש להם חזות גוף או מכשיר אחת דינם להעלם לנוכח הדיגיטציה, עם זאת יש עדין תשוקה אנושית לאחוז בספר או לשמוע את הצליל החם של תקליטי הויניל, אך לדעתי כל אלו יאצרו במוזיאוני זיכרון פרטיים וממלכתיים וכולנו נעבור לשכלולי הדיגיטציה בעתיד הלא רחוק.

אינגה עוסקת במפה ובמיפוי, היא מדברת על האפשרות הנוראה של ההתחקות והמעקב אחרי כל משתמשי הרשת. אין כמעט דרך לחמוק מהיכולת של הרשת להשיג אותך בכל מקום ובכל זמן. “הרשתות מסוות את הקשר הפוליטי כלכלי בין שליטה על מנגנוני המיפוי לשליטה על מקורות הידע” (מתוך הקטלוג)  כל זה נעשה באמצעים ויזואליים הממסכים את המציאות הממשית. זוהי כמובן גם חדירה נוראה לפרטיות ולסודיות. היא מרבה כך למפות את המשטחים שהיא מציירת.

שיח הגלריה בו הייתי נוכחת היום היה מעניין ומרתק, קצת עמוס בציטוטי טקסטים פוסט מודרניים, שכפי שציינתי אכן חזו את הדיסטופיה.(ההפך מאוטופיה, כישלון ושבר החלום)  הידיעה שלנו כחווים את הרשת על אופניה וביצועיה הטובים ועל בעיותיה היו די והותר להבנת הדיבור. מה גם שכולנו חווים את הדור של ילדינו ונכדינו שעבורם הרשת היא טבע הדברים.  החיזוי הפוסט מודרני עבד במובן של הכאוס הנוצר בתהליך תחושת נוחות מירבית…אנחנו בעידן שבו הרשת היא למעשה הכל וכולנו בה, ההטמעות שלנו ברשת הפכה הכרח כי כך פועל עולם גלובלי ללא גבולות למעשה אבל הוא אכן גם אוטופיה וגם דיסטופיה. יש בו הרבה תועלת וגם הרבה שבר והרס. לטענת אחת המבקרות בשיח שהיא כצרכנית תרבות אינה מוכנה להתפשר באמנות תלויית טקסט וכי היא אינה מתקשרת עם הממצאים האמנותיים, הארתי לה שיש עבודות מאד אקספרסיביות גם אם הן מופיעות כצורות משוכללות. על אופן ביצוען וגם השימוש הלו-טקי ביצירתן. וכמובן העבודה שבה מתחוללת דקו ורקו/נסטרוקציה יש הרבה רגש לדעתי מעצם הפרימה והחיבור מחדש וגם מעצם ההתלבטות. והשארת החלום ושברו באותה פעימה.

. האם הקידמה היא טובה , האם היא הרסנית או מבהילה . אלו הן שאלות הנתונות לשיקוליו ולהבנתו של כל אחד מאיתנו. עבורי למשל הרשת היא אמצעי מקל מאד בחיפוש מידע וכך גם לגבי תלמידים סטודנטים חוקרים וכיו”ב היא מקור לא אכזב להצלבת מידעים. אמנם נאמר בשיח שהמידע יוצא שונה מהאחד לשני, אך בעניין זה אני בספק, כי אם החיפוש ממוקד הוא יוציא את המידע הנכון. ובאשר לפרסומות האמורות לשטוף את המוח, אני לפחות לא מרגישה מאויימת משום שאיני עוצרת שם. והפרסומות נמצאות גם בשלטי חוצות, בטלוויזיה ובכל סרט שאנו רואים בקולנוע ועל דפי עיתוני הנייר והמגזינים. ברור שהרשת אוספת מידע אודותנו ומנווטת אותנו, זה בולט כמובן בשימוש בווייז. אך אנו לא מוחייבים לה, ניתן לעקוף ולהכניע. מכירים את החישוב מחדש?…

עוד מהבלוג של מיקי הראל

תצוגה מקדימה

I ROBOT

    אמש בגב האומה חזיתי במה שנתן השראה לסרטי מדע בדיוני רבים. הרובוט שנראה כבן אנוש, מושלם, יפה,  עור אחיד, קול אחיד ונבוב, יצור שיצקו בו דעת ובינה מלאכותית. והוא...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

לאישה יפואית ערבייה תהיה נוכחות פורצת דרך ומיטיבה עם העיר הזאת

רשימת "עיר ללא גבולות" הרצה למועצת העיר תל -אביב היא רשימה שונה וייחודית רשימה מורכבת רחבה ומעניינת שנוצרה מתוך היכרות של אישים בעיר עם מפלגת דעם לאחר מערכת הבחירות...

תגובות

פורסם לפני 6 years

עבודה ותקווה – מה בין מפלגת דעם לבנגלדש.

12/12/2012 מיקי הראל הבוחרים במפלגות המרכז הם חסרי משקל, משום שאינם נוקטים עמדה אמתית ומצפונית. הם יודעים נגד מי הם נוקטים עמדה אבל לא בעד מי... אפשר לחוש בחוסר אמפתיה, אידאולוגיה או מצפון, רכיבים שנזרקו לפח האדישות. הם...

תגובות

פורסם לפני 7 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה