הזעת יתר

בחורה עם מחשב נייד

הזעת יתר

הזעת יתר- כל הגורמים ודרכי הטיפול

הזעת הגוף נובעת באופן עקרוני ובסיסי בשל העובדה כי הגוף זקוק לקירור. הזיעה אשר הגוף מפריש כל יעודה הוא לקרר את הגוף מפני התחממות יתר.

אז ממה נובעת הזעת היתר וכיצד יש לטפל בה?

בכל גוף קיימים בלוטות זיעה משני מינים מרכזיים. בלוטות זיעה אלה מפיקות ריחות אשר משתנים מאדם לאדם. על פי רוב בלוטות אלה מצויות באותה כמות ובאותו גודל אצל כל בני האדם כך שהזעת היתר אינה נגרמת מכמות בלוטות גדולה מידי. הזעת היתר נגרמת מפעילות מואצת של עצבים זעירים בגוף באותו אזור מזיע.

השפעות הזעת היתר על אורח חייו של האדם

להזעת היתר יש השפעות רבות ובעיקר שליליות על ניהול אורח חיים רגיל. על פי רוב הזעת היתר עלולה לגרום להתייבשויות רבות בשל איבוד תמידי של נוזלים רבים. כמו כן הזעת היתר תגרום לקשיים פסיכולוגיים, קשיים חברתיים ולעיתים אף לביטחון עצמי נמוך. במידה ויש לאדם הזעת יתר אשר מפרישה ריחות לא נעימים ביטחונו העצמי על פי רוב יושפע מכך רבות ובמקרים קיצוניים עד כדי דיכאונות קשים. חשוב לציין כי גם אנשים אשר אינם סובלים בדרך כלל מהזעת יתר, עלולים לחוות את החוויה הזו במצבים מסוימים כמו: אכילה לא מסודרת ובריאה, לחצים רבים, חרדות, עודף משקל, חוסר בנוזלים ואף ברגעי עצבים.

גורמי הטיפול

על פי רוב גורמי הזעת היתר משתנים מאדם לאדם. לכן תחילה חשוב להיבדק על מנת לדעת את גורם הבעיה במטרה להצליח ולהתאים לה טיפול יעיל.

על פי רוב הטיפולים יסתכמו במריחת משחות אשר מסוגלות להעלים את הזעת היתר כלא הייתה מעולם. משחות אלה על פי רוב ימרחו כשלוש פעמים בשבוע לפני השינה. כמו כן קיים גם ניתוח אשר כל תפקידו הוא לשרוף את בלוטת ההזעה הבעייתית במטרה למנוע את הזעת היתר לצמיתות. הסיכונים בניתוח זה הם כי בשלושים אחוז מהמקרים הזעת היתר חוזרת במקום אחר.

פיגמנטציה – ניתן לראות כי להזעת היתר גורמים רבים אף לאנשים שלא סובלים מבעיה זו בדרך כלל. כמו כן קיימים פתרונות רבים ופשוטים לטיפול בבעיה במידה והיא משפיעה באופן משמעותי על ניהול אורח החיים.