"שולחן עבודה" – תערוכה נודדת של צורפות עכשווית ; 4 פתיחות ; 12 אמניות ואמנים ; הרבה הנאה

בלי תקציבי ענק ובאקט המבוסס על שיתוף פעולה ופירגון בין יוצרים – תערוכה נודדת בין תל אביב הרצליה וירושלים מאפשרת חשיפה של צורפות עכשווית אקספרימנטאלית לקהל הרחב

בחורה עם מחשב נייד

.

שדה העיצוב המקומי – שדה עתיר כישרונות, יוצרים ויצירות מרתקות, לא זוכה לבמה ולחשיפה לה הוא ראוי. למול ריבוי גלריות וחללי תצוגה המאפשרים מפגש עם תחום האמנות ניתן לספור על כף יד אחת את חללי התצוגה המאפשרים חשיפה לדיסיפלינות השונות בתחום העיצוב. ניסיון מעניין להפגיש קהל עם עיצוב עכשווי אקספרימנטאלי קורה בימים אלה בפרוייקט בשם "שולחן עבודה" – תערוכה נודדת שאצרה ג'ניפר נאווה מילקן – המאפשר הצצה לתוך עשייה בשדה הצורפות העכשווית.

מילקן, אוצרת בעלת רקע אקדמי ומוזיאולוגי מקיף, בחרה 12 יוצרות ויוצרים המאתגרים את הגדרות התחום ואת חומרי העבודה המקובלים ובאקט המקרב בין היצירות לחללי העבודה בהם הן נוצרו היא מציגה אותן בכל שבוע בחלל הסטודיו של אחד היוצרים. בטקסט התערוכה היא מדברת על כוחה של תצוגה מחוץ ל"קוביה הלבנה" בגין המפגש שהיא מאפשרת עם חיי היום יום ועם תהליכי העבודה, ואכן מעניין לראות כיצד אותה תערוכה מקבלת פנים חדשות כל פעם בגין השינוי בחלל התצוגה בו היא מוצגת.

בתוך סידרת מגירות ישנות שטופלו והפכו לויטרינות תצוגה מוארות ניתן לראות עבודות המאתגרות את ההגדרות הקונוונציונאליות. האובייקטים המוצגים באים לעורר למחשבה על הגבול בין עיצוב אמנות ואופנה דרך בחינת החומרים המגדירים תכשיט, שאלות על תכשיט כסמל סטטוס ומפגש בין "אמנות גבוהה", "קראפט", "רדי מייד" ו"אמנות שימושית".

יעל פרידמן מאתגרת את הדימוי של תכשיט כיקר ערך ויוצרת אובייקטים מנייר אלומיניום. שילוב אבני חן בטבעת נייר אלומיניום דחוס או התכתבות עם הדימוי האייקוני של "דוד" – פסלו של מיכלאנג'לו – המייצג יצירת אמנות קלאסית מוערכת, מעוררים חיוך לאור המפגש בין "נמוך" ו"גבוה".

גם אדה ורדימון גודנסון עושה שימוש ברדי מייד ומפגישה בין "נמוך" ו"גבוה". האובייקטים של ורדימון גודנסון מבוססים על שאריות מתהליכים תעשייתיים של צביעות אפוקסי הנראות כמו שכבות טקטוניות ותוצרים של הטבע. לתוך החומר התעשייתי היא משבצת אבני חן ויוצרת אובייקט המעורר למחשבה על טישטוש הגבולות הויזואלי בין טבע ותעשיה.

דו שיח אחר עם הטבע ניתן לראות באובייקטים של דניה צ'למינסקי שמשלבת ענפים ומתכות ומציגה פריטים היברידים המתייחסים לתופעות בטבע.

שילוב חומרים לא קונבנציונאליים בשדה הצורפות ואמירה על ערכם הכלכלי של תכשיטים ניתן לראות באובייקטים של ליאה קיראל.  קיראל הופכת שטרות כסף לחומר גלם. דרך קיפולים עדינים ושילובם בעבודת מתכת מוקפדת הופכים הנייר המזוהה עם היום-יומי לאובייקט פואטי. בעבודה אחרת קיראל עושה שימוש במוטות קינמון ליצירת טבעות הזוכות לנדבך נוסף של עניין בגין הריח של חומר הגלם.

בסדרת עבודות של וילי בלוך עולות לבחינה סוגיות של צורה ומתיחת הגבולות  בין "קראפט" ואמנות. בלוך מציב את טכנולוגיית העבודה עם החומר במרכז – משטחי פליז מרוקעים וצרובים מהם הוא מנסר צורות נפחיות לאובייקטים.  מקורות ההשראה, תהליך היצירה והמיומנויות הקראפטיות הן שמוצגות לראווה כאשר סוגיית ענידת האובייקט הסופי הופכת לא רלוונטית.

.

בתערוכה משתתפים: דינה אברג'יל, ורד בבאי, יעקוב בלוך, אדה ורדימון-גודנסון, דניאל זליג, שחר כהן, הדס לוין, סיגל משורר, נועה נדיר, יעל פרידמן, דניה צ'למינסקי וליאה קיראל

צילומים נגד כיוון השעון: דניאל זליג, הדס לוין,  ורד בבאי, נועה נדיר

.

ביום ד, 5.6, בשעה 19:00, רגע לפני שהתערוכה תעזוב את תל אביב ותנדוד למושבה הבא, יתקיים שיח גלריה עם האמניות ורד בבאי, נועה נדיר ודניה צ'למינסקי. בסטודיו של נועה נדיר, רח' הרב קוק 34, ת"א .

בהמשך ניתן לראות את התערוכה בהרצליה ובירושלים. כל הפרטים בהזמנה:

.

.

מירב רהט
יוצרת, אוצרת, חוקרת, כותבת ומרצה אודות עיצוב-אמנות-תרבות ומגמות בעיצוב עכשווי. http://meravrahat.wordpress.com