קפיצה קטנה לחול-ון

התערוכה "נוחות רכה", שהציגה קבוצת d-Vision במסגרת יריד העיצוב במילאנו באפריל האחרון, מוצגת בימים אלה בגלריה החווה בחולון ומאפשרת הצצה על הצעות לאובייקטים לישיבה שפותחו בשנה האחרונה.

בחורה עם מחשב נייד

.

שבת בצהריים. בדרך לתערוכה "יוז'י ימאמוטו במוזיאון העיצוב חולון" אני עוצרת לביקור בגלריה החווה בה מוצגת בימים אלה התערוכה "נוחות רכה" של חברי d-Vision.

d-Vision – פרוייקט שנולד על מנת לחבר בין האקדמיה לתעשייה ופועל בחסות סמי סגול וקבוצת כתר – מזמין כל שנה 15 בוגרים מצטיינים מבתי הספר לעיצוב לתכנית התמחות בת שנתיים, המחברת יצירה אקספרימנטאלית וקונספטואלית עם חשיבה ופיתוח תעשייתיים.

.

בתערוכה, שהוצגה ביריד העיצוב במילאנו בחודש אפריל, מוצגים רעיונות לאובייקטים לישיבה שפותחו בשנה האחרונה ומביאים לידי ביטוי חומרים ותהליכי ייצור חדשניים. אמנם לצד האובייקטים הניצבים בחלל כתוב "נא לא לשבת", אך נוחות הישיבה היוותה פרמטר מוביל בהגדרת הפרויקט.

כסא "אבוב", הכולא את הצורה המוכרת בין שתי יחידות פלסטיק משדר נוחות עוד לפני שיושבים עליו.

.

גם "נוח", ערסל תלוי עשוי פלסטיק רך על גבי חוטי מתכת אכן נראה נוח, והשימוש בחומר הפלסטי משפר את עמידותו בפני פגעי מזג האוויר ומרחיב את המושג "נוח לשימוש".

.

כסא הקיפולים (Foldigon) הוא פריט ריהוט וורסטילי שיכול לשמש גם כאובייקט לישיבה וגם כשולחן קפה. הפריט, שתוכנן להתאים כריהוט חוץ, מגן על עצמו מפגעי מזג האויר כאשר הוא סגור כשולחן.

.

אובייקט המעלה חיוך הוא כסא הקפיטונאז' (Bouton) שמציע שילוב בין כסא כתר פלסטיק סטנדרטי לספוג ריפוד חשוף. הכסא מחבר בין הצורות והחומרים הפשוטים בטכנולוגיה חדשנית של הזרקת פלסטיק ומכליא ביניהם בשפה צורנית המחקה ריפוד מפואר בדוגמת קפיטונאז’ (כפתורים שקועים) שמשוייך לבורגנות הנהנתנית באירופה. המטען התרבותי רב הרבדים שניתן לראות בכסא הופך אותו לאובייקט מעניין המעורר למחשבה.

.

את הסקרנות הגדולה ביותר לגבי נוחות הישיבה עוררו אצלי סדרת שרפרפי אוריגאמי צבעוניים (Idea 32). למול אובייקטים אחרים בתערוכה הסדרה הזו לא משדרת "נוח" ובלי לבחון את רכות המושבים, עמידותם, זויות הישיבה ונוחות הישיבה עליהם, הם נותרים כרגע בעיקר כאובייקטים יפים ומאוד פוטוגניים.

.

התערוכה מוצגת עד 30/08/2012

גלרייה החווה, רח' המלאכה 40 פינת הנחושת ,חולון

.

.

צילומי יח"צ מתוך:

http://www.yankodesign.com/2012/04/23/soft-comfort/

על תכנית d-Vision:

http://www.d-vision.co.il/

.

.

מירב רהט
יוצרת, אוצרת, חוקרת, כותבת ומרצה אודות עיצוב-אמנות-תרבות ומגמות בעיצוב עכשווי. http://meravrahat.wordpress.com