רביולי סלק במילוי סלמון וגבינה

מנה חגיגית שניתן להכין בקלות. מה שצריך זה סלק וסכין טובה (מיפן, ברור). ניתן לגוון במליות ורטבים שונים ולקבל בכל פעם מנה חדשה. הרבה אפשרויות טבעוניות

בחורה עם מחשב נייד

רביולי סלק 3

זוכרים שסיפרתי על ארוחת הסלק שערכתי לחברים? אחרי המאפים הפריכים עם הגבינה הבולגרית, קבלו באהבה מתכון סלק נוסף: רביולי סלק עם סלמון מעושן

מדובר במתכון חגיגי למנה ראשונה שנראית מיליון דולר וטעמה מעודן ומופלא!

הסוד כאן הוא הפשטות. בשביל להכין את המנה הזו לא צריך להיות מומחה פסטה או בשלן דגול. אפילו בשלן מתחיל יכול להצליח כאן, ובגדול! בסגול תמצאו טיפים ופטנטים לקיצורי דרך. כי למעשה אלו 2 פרוסות דקות של סלק אפוי שמחביאות בתוכן גבינת שמנת וסלמון מעושן כך שנוצרת צורת רביולי. המנה מוגשת עם רוטב יוגורט נענע – עירית.

יו הו… אל תברחו לי! אין מה להיבהל. זה מתכון קל ופשוט. תעקבו אחרי ההוראות ותכינו בקלות. המחמאות וקריאות ההתפעלות של האורחים יגיעו עד אלי. אני בטוחה בכך.

רביולי סלק במילוי סלמון מעושן וגבינת שמנת

מספר מנות: 8

המרכיבים:

לסלק: 

  • 5 סלקים גדולים ויפים שטופים
  • מעט שמן זית
  • מעט מלח גס

ששש… סוד: אפשר גם סלק מוכן בואקום. נכון, אפוי תוצרת בית הוא מרוכז יותר בטעמו וצבעו עז יותר, אבל זה גם טעים והרבה יותר קל.

למלית:

  • 150 גרם סלמון מעושן חתוך לפיסות קטנות
  • 1 גביע גבינת שמנת 5%
  • 5 גבעולי עירית קצוצים (לפי הטריק שאסביר בהמשך)

ששש… סוד: אפשר לקנות גבינת שמנת בטעמים

רוטב:

  • 1 גביע יוגורט 3%
  • עלים קצוצים מ- 3 ענפי נענע
  • 3 גבעולי עירית קצוצים

רביולי סלק 2

אופן ההכנה:

יום לפני הגשת המנה יש להכין את הסלקים:

להניח כל סלק (עם הקליפה) על ריבוע נייר אלומיניום מרופד בנייר אפייה, לזלף מעט שמן זית וכמה גרגרי מלח גס, לסגור את נייר האלומיניום סביב הסלק ולהכניס את כל הסלקים העטופים לתבנית אפייה. לאפות את הסלקים במשך 90-120 דקות (תלוי בסוג הסלק, בגודלו ובטריותו), עד שמזלג שננעץ בו חודר בקלות. לצנן את הסלקים. לקראת ההגשה לקלוף את הסלקים, כשהם אפויים הם מתקלפים בקלות (אפשר תחת מים זורמים). לייבש את הסלקים היטב בעזרת מגבת נייר. (אם קונים סלקים מוכנים בואקום מתחילים מהנקודה הזו) לפרוס את הסלקים לפרוסות דקיקות ושלמות (כמידת האפשר) בעזרת סכין טובה. אגב, סכין טובה היא החברה הטובה ביותר של כל חובב מטבח. אם אתם צריכים לבחור רק פריט אחד טוב, עדיף שתבחרו בסכין. כל יתר הדברים זה כיף גדול שיש, אבל סכין זו חובה. בהמשך אספר לכם על סכינים חדשות שעלו ארצה מיפן.

מלית:

לקצוץ את גבעולי העירית. אלמד אתכם טריק – לאחד את כל הגבעולים לזר קטן ולהחזיק ביד אחת. ביחד השניה לקחת מספריים ולגזור את העירית לטבעות קטנטנות. לערבב היטב את העירית עם גבינת השמנת. הערבוב מרכך את הגבינה ומקל על הכנת הרביולי.

הרכבת המנה:

להניח על צלחת הגשה מחצית מפרוסות הסלק. מעל כל פרוסת לשים כפית גדושה של גבינת עירית, להניח מעל מעט סלמון מעושן ולסגור בפרוסת סלק נוספת. להכין בדרך זו את כל "הרביולי".

הכנת הרוטב:

לערבב בקערית קטנה את היוגורט עם הנענע והעירית.

הגשה:

להגיש את הרביולי עם הרוטב בצד או ליצור תלולית קטנה מעל.

 ראיתם? נכון מהיר ופשוט?

מליות נוספות – טבעוניות:

  • מחית בטטה וערמונים עם רוטב יוגורט סויה נענע

מבשלים בטטה עד ריכוך וטוחנים במעבד מזון יחד עם 50 גרם ערמונים בואקום צתבלים במלח, פלפל ומעט אגוז מוסקט. להכנת הרוטב, מערבבים מיכל יוגורט סויה עם מעט נענע קצוצה מלח ופלפל.

  • מחית שעועית לבנה עם רוטב טחינה ובוטנים קלויים קצוצים

מבשלים במים עד ריכוך 1/2 כוס שעועית לבנה שהושרתה לילה קודם. מסננים וטוחנים במעבד מזון עם מעט שמן זית, כף טחינה שמל ופלפל. מכינים טחינה (איך שאוהבים) ומפזרים מעל בוטנים קצוצים שנקלו מעט במחבת יבשה.

  • גבינת קשיו עם עירית עם רוטב טחינה ווסאבי

מערבבים גביע גבינת קשיו עם עירית קצוצה. לרוטב מכינים טחינה (איך שאוהבים) ומוסיפים 1/2 כפית אבקת ווסאבי.

הכנתם? אשמח לקבל פידבק, ספרו איך יצא, שתפו אותי, פרגנו בלייק או במילה טובה.

סכין יפנית – לא מה שחשבתם!

לא שכחתי שהבטחתי לספר על סכינים חדשות שהגיעו אלינו מארץ השמש העולה, ארץ החראקירי והסמוראים. הפעם מדובר בסכינים של 2 מותגים מובילים ביפן: הראשונה היא סכיני מסמוטו המיוצרות ביפן כבר עשרה דורות. אבי שושלת מסמוטו הקים לפני 500 שנה בית מלאכה והקדיש את חייו לחישול סכינים. תהליכי הייצור של הסכינים נשמרו מאז בקפדנות והועברו מאב לבן. כמי שראתה באדיקות את סרטי קיל-ביל, אני מבינה ומוקירה את המורשת היפנית בכל הקשור לסכינים ואומנות השחזתם. תהליך הייצור, למעט התקדמויות טכנולוגיות המסייעות בתהליכי בקרת הייצור, נשאר דומה בבסיסו לזה שהיה נהוג מאות שנים קודם לכן וזהו סוד קסמו של המותג. הסכינים המיובאות ארצה הינן סכיני סושי מקצועיות וסכיני שף.

שורשיו של מותג הסכינים קיאה נעוצים בשושלת של אמני חרבות וחרשי ברזל יפנים, שהחלו לייצר חרבות לסמוראים בשנת 1571. כל חרב נוצרה בעבודת יד בתהליך ארוך תוך הקפדה על הטכניקה המסורתית. אמנות הייצור הועברה מדור לדור, תוך שימור המורשת המשפחתית. עם הזמן, התרחב תחום הייצור גם לסכיני שף. לצד הסדרות בעבודת יד, הקימה קיאה גם מפעל המייצר סכינים איכותיים בידע מסורתי תוך שילוב טכנולוגיה מתקדמת, מה שהופך את הסכינים לנגישות יותר ובמחירים סבירים יותר.

הסכינים מיובאות לישראל ע"י חברת ניפון ישראל, שפתחה לשם כך חנות תצוגה מרהיבה.

תתארו לכם חנות של סכינים בלבד, ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב. הייתי שם. ממש כמו חנות שעונים יוקרתית.  לצד סדרות הסכינים יש בחנות גם מוצרים נילווים כגון אבני השחזה, נדנים ותיקי נשיאה לסכינים. מחירי הסכינים: 2500-300 ₪.

ניפון ישראל – טשרניחובסקי 21, תל אביב , טלפון: 03-5277971. www.nipponimport.co.il

צילום יחצ
צילום יחצ

אוהבים סלק? הנה עוד מעדני סלק שלי:

קרפצ'יו סלק עם גבינה והפתעה קראנצ'ית 

מאפה פריך עם מעדן סלק בצל וגבינה בולגרית

גולש סלק צמחוני עם תפוחי אדמה וירקות שורש

טחינה סלק – ורודה בעלת טעם מופלא

סלק ממולא – כל טוב הארץ. מנה צמחונית עשירה בערכים תזונתיים וטעמים

פסטה ברוטב סלק ואגוזים – פסטה בעלת צבע עמוק וטעם ממכר

סלט סלק ושעועית מש – בריאות וטעם בסלט מנצח אחד

בתיאבון!

חיים וטעים!

 

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.