פסטה-טונה-עגבניות – השילוש המקודש

pasta tona 5 אני בטוחה, לגמרי בטוחה, שרוב הקוראים לא אכלו פסטה טונה מימיהם. משום מה – השילוב הזה נראה מוזר ללא מעט אנשים שאני מכירה. גם לי  – פעם .

איפה זה השתנה?

לפני הרבה שנים הגענו לסיציליה. שטופים ברומנטיות שהשאירה בכולנו הסדרה של "הסנדק", החלטנו שאנחנו נוסעים לעיירה קטנה שנקראת קורליאונה. (נו …זה הדון מהסנדק). כשהגענו לעיירה די התאכזבנו מגודלה ומפשטותה. מפה הגיע מרלון ברנדו הנפלא?  (סתאם…) התחלנו להסתובב ברחובות – מחפשים ברצינות רבה – מאפיונרים.

מאפיונרים לא מצאנו ,אבל מצאנו מסעדונת קטנה. אפילו לא מסעדונת. 3 שולחנות צפופים עם מפות משובצות, מעבר צר לכוון מטבחון קטנטן שמולו היה חדר השירותים. ליד אחד השולחנות ישבו שני גברים ואכלו , הסתכלנו עליהם בחשדנות וניסינו לנחש אם הם מאפיונרים. לא יודעת –  אולי. הם בעיקר אכלו.

התיישבנו – הוא די בחשש – אני בהתרגשות (אוהבת מקומות כאלה….) .

הגיעה מאמא שהגישה דף נייר בכתב יד ובאיטלקית היו שם 5 שורות. לא הבנתי כלום חוץ מ PASTA DI TONNO  ומ- MINESTRONE. שזה פסטה עם טונה ומרק ירקות איטלקי.

לא בחמדה גדולה וממש בלית ברירה הוזמנה הפסטה עם הטונה , ואני הזמנתי לעצמי MINESTRONE . הוא קיבל קערה גדולה עם פסטה ,עגבניות,צלפים וטונה. אני קיבלתי קערת מרק עדשים חומות שכללה גם חתיכות גזרים חתוכים גס ושורש סלרי. מעל הכל גררה לנו המאמא פרמז'ן.

מנחשים? זה היה מהמם. שתי הקערות (ואני בכלל לא אוהבת קטניות).

נסו פסטה עם טונה , תעשו לעצמכם טובה. מאכל קל, עדין, נעים ומפתיע.

איך?

250 גרם ספגטי דקים.

2 קופסאות עגבניות מרוסקות (מעדיפה את האיטלקיות) או 5 עגבניות גדולות אדומות מרוסקות.

3 שיני שום קצוצים.

3 כפות שמן זית.

6-8 פילטים של אנשובי (לא חייבים אם לא אוהבים).

חצי פלפל חריף קצוץ (אופציונלי).

פלפל שחור גרוס טרי.

2 כפות לימון כבוש קצוץ או חצי לימון סחוט (אני משוגעת על לימון וכבוש בפרט – אתם לא חייבים).

מעט מלח (זהירות האנשובי מלוחים).

זיתים שחורים מגולענים /צלפים (אפשר גם וגם).

3 קופסאות טונה במים או בשמן – מסוננות.

בזיליקום קצוץ (או פטרוזיליה).

איך ?

הכי פשוט בעולם.

במחבת גדולה או ווק להוסיף את השמן, שום, אנשובי,פלפל שחור,פלפל חריף – לטגן 30 שניות . pasta tona 1 לאחר 30 שניות להוסיף את העגבניות וקורט מלח. pasta tona 2 לאחר 5 דקות הוסיף את הטונה  והלימון הכבוש ולהמשיך לבשל עוד כ-15 דקות. אם הרוטב מתאדה  אפשר להוסיף מעט מים. pasta tona 3 להוסיף את הזיתים ולבשל עוד 5 דקות. pasta tona 4

בינתיים להרתיח מים ולבשל את הפסטה.

לסנן.  לערבב, להוסיף בזיליקום או פטרוזיליה קצוצה ולברך את אלוהי הפסטה והטונה.

אהבתם את המתכון?

אז מה איכפת לכם ללחוץ על הכפתור “עקוב אחריי” למעלה בצד שמאל והמתכונים החדשים יגיעו ישירות אליכם במייל? מבטיחה –  בלי חפירות, בלי פרסומות, רק מתכונים נטו.

בקרו אותנו בפייסבוק    הסדנאות של פאני

pasta tona 5