קצין וג'נטלמן- בן שלי

בחורה עם מחשב נייד

ביום ראשון אתה יוצא לקורס קצינים. לכעורה… הכל רגיל: חייל יוצא לקורס קצינים. לא אצלינו…

התנדבת לצבא, אחרי פציעה. אחרי מאבק של שנה בתא המתנדבים הצלחת לשכנע אותם שאתה באמת רוצה להתגייס ולתרום למדינה שלך.
התגייסת, הלכת לקורס מעניין ואתה משרת במקום מעניין. מאחר והתגייס כמהנדס, אתה כבר קמ"א- קצין לכל דבר.
אבל אתה החלטת לעשות את הדבר האמיתי ולצאת לקורס קצינים. אז נכון בדרך היתה מהמורה גדולה (הבטחתי לך לא לספר על זה עד שאתה משתחרר ואני לא, אבל אני אספר!)- צלחת אותה בחן רב, ואתה יוצא…

אכלנו ארוחת ערב וברקע שמענו את הכתבה בטלוויזיה, בה סיפרו שרק כחמישים אחוז מהנוער מתגייס. כמובן שהתחילו את הכתבה עם ההשתמטות של הדתיים ואתה פתאום אמרת: למה נטפלים  לזה? אני פשוט לא מבין. לא רוצים שלא התגייסו. ואני, שזו לי לא הפעם הראשונה ששמעתי את זה, פתאום עצרתי…. הילד גדל! השתחרר מעול הדעות האנטי דתיות פנטיות של אביו, ופיצח לו זהות מכילה יותר… דברנו בנעימות והלב גדל וגדל מאהבה…

אז נוער נפלא שלנו, נוער שאני רואה כל יום מימי השבוע בבתי הספר השונים בהם אני נמצאת, נוער הורמונלי, דעתני ו…כן, אנוכי במקצת. חלקכם הגדול אני בטוחה שיתגייס, ויעשה את המירב בצבא. אני רואה אתכם, מדברת איתכם, ואין לי בכלל ספק.
כאמא גאה לשני בנים המשרתים בצבא ותורמים למדינה אני מודיעה: מי שלא רוצה- לא צריך! הטענות שלי דווקא מופנות להוריכם. אותם הורים שכניראה נשאו בנטל לפני 20 שנה. כן, היה מבזה לראות באיזו קלות פסיכיאטר נותן אבחנה בדבר חוסר התאמה. אבל לא פחות מבזה היתה הידיעה שמישהו שבא עם הילד לפסיכיאטר… כן, אבא או אמא שלו…. שהם נתנו לו את הכסף על מנת שיוכל לגשת לרופא, שהם הסכימו להשתתף בשקר הדוחה הזה. מה לימדתם את הילד שלכם? שזה טוב ונכון לשקר?

לגבי הבנות– מי שמוכנה לשקר בבית הדין של הרבנות, תשקר גם בבית המשפט.  מי שהוריה מוכנים לתת יד לשקר ברבנות, סופה שהוריה יעודדו אותה לשקר גם בבית המשפט, ומשם הדרך להעלים הכנסות ולהמשיך 'לסדר' את המדינה כל כך קרובה! שלא תתגייס!

והדתיים, חושבת שמזמן כבר הבנתי (טוב, עם עזרה 'קטנה') שהם באמת אינם העיקר בעניין. אני יודעת ומכירה הרבה דתיים שתרמו למדינה, שירתו ומשרתים. אני רואה היום את החברה' מבתי הספר הדתיים שלנו, שרוצים להתגייס, ורוצים להיות כמו כולם (כולם? המוסג כבר לא ממש נכון). אני שומעת על המנהל שלהם שרץ ונפגש עם קצינים בצבא, על מנת לעשות הכל כדי שהנערים שלו יתרמו למדינה. אני מכירה באופן אישי כאלה שהתגייסו.
הדתיים כבר מזמן אינם העיקר בסוגיה הזאת!

אני שיתרתי בצבא, בחיל האוויר.  חוויה שלא הייתי מוותר עליה, חוויה מעצבת, מבגרת, מעשירה ובמיוחד- חוויה של פעם בחיים! אהבתי את השירות, את מה שעשיתי ואהבתי גם את השחרור. בעקבות הצבא הבנתי מה אני אוהבת, הלכתי ולמדתי. הרגשתי שעשיתי מה שצריך למדינה שלי.
ילדיי, שניהם בצבא, שניהם תורמים ושניהם צריכים עם השחרור לקבל, ואם תשאלו את דעתי- לקבל הרבה. אם הנתון של חמישים אחוז משתמטים- אזי הצבא איננו כבר אותו צבא של פעם ובוודאי איננו צבא העם! ואותם בני הנוער הנותנים את עצמם לצבא, שמתגייסים, שמשרתים, שעושים למרות הקשיים- צריכים לקבל- ולא מעט- מהצבא ומהמדינה!

ולך ילדי שלי, בהצלחה!
אני גאה בך. הייתי גאה כשהתגייסת, הייתי גאה כשהפכת למפקד (וואו… מרשימה הרצינות שלקחת את התפקיד) ואני גאה עכשיו, כשאתה יוצא לקורס קצינים. ו… בעוד חודש, כשאעמוד בטקס (לא מגלה!) ואזיל דמעה או שתיים- אני בטוחה שגם אתה תבין שהפכת לאיש מרשים!

אוהבת אותך!

oritlahav
אמא לשני בנים מקסימים, אמא מאמצת ללוסי החתולה שלי... אוהבת יופי ועוד יותר תכשיטים, שונאת בשר, אוהבת פרחים והמון ירוק, מעריכה יצירתיות מכל סוג....