הבלוג של מירב בן חפר

חיובית

מטפלת ברפואה משלימה מכוונת נשים ליצירת מציאות ולחשיבה חיובית

עדכונים:

פוסטים: 2

עוקבים: 0

החל מנובמבר 2017

שינה זה הדלק הכי חיוני לגוף שלנו

אבל את זה את בטח כבר יודעת..

ולכולנו יש לפעמים “לילה לא שקט”- ילד שמתעורר או סתם מחשבה שמטרידה.

אבל לא על זה אני מדברת.

אני מדברת על מה קורה לנו כאשר אנחנו ישנות לא מספיק שעות או שינה לא איכותית לאורך הרבה זמן:

(הנה מחקר קטן שהראה מה קורה כישנים פחות מ-6 שעות)

אנחנו פוגעות בגוף שלנו לטווח הקרוב והרחוק-

מועדות יותר למחלות

העור שלנו לא מתחדש

פוגעות בפעילות של הכבד שאחראי בין השאר על סינון הדם

ואפילו מקצרות לעצמנו את תוחלת החיים.

הנה עובדה מפתיעה:

ידעת שאחרי לילה אחד של חוסר שינה כמות כדוריות הדם הלבנות שלך (אלו שאחראיות על מערכת החיסון שלך)יורדת לכמעט חצי מהכמות הרגילה?

מה שאומר,

שמספיק שלא ישנת טוב לילה אחד -באותו השבוע הגוף הופך להיות יותר חשוף למחלות.

אז איך לגרום לשינה שלך להיות איכותית ולקום רעננה בבוקר?

1.ללכת לישון לפני השעה 23 בלילה.

מכירות את זה שאתן מאוד עייפות בערב..ואז לקראת 23 בלילה אתן פתאום מתעוררות לחיים ואז לא מצליחות להרדם עד 1 בלילה?

גם לי זה היה בדיוק!

עד שהבנתי למה, וזה קרה לי בלימודי רפואה סינית.

לכל איבר בגוף (על פי הרפואה הסינית) יש שעה מסוימת ביום שהוא נמצא במיטבו.

השעה 23 עד 1 בלילה שייכת לכיס המרה, שאחראי על השינה והחלומות.

אם לא נהיה במצב שינה בשעות האלו,הוא לא יכול לתפקד באופן תקין,ויגרום לשינה שלנו להיות פחות איכותית.

אז תאמצי לך חוק-

עד השעה 23 נמצאים במיטה!!

2. להעביר את הטלפון למצב שקט לגמרי (לא רוטט. שקט) במהלך הלילה. לי כל זמזום קטן,אפילו תקתוק שעון-יכול להפריע לשינה

ולכן אני מנטרלת כמה שיותר רעשים קטנים

3. לא לבדוק הודעות במהלך הלילה- להתאפק. לחכות לבוקר. אל תסיחי את הראש שלך -השינה זה דבר כל כך יקר- מספיק מייל או ווטס אפ קטן שיבלבל לך במוח ולא יאפשר לך להרדם כמו שצריך.

4.לאמיצות שבינכן- להשאיר את הפלאפון מחוץ לחדר.הכי טוב. להתעורר עם שעון מעורר אמיתי. כמו פעם.

5.לא להדליק את הטלויזיה בחדר. בן זוגי היקר מנהל איתי מלחמת חורמה כבר 10 שנים על להכניס טלויזיה לחדר השינה. ידי עדיין על העליונה במאבק הזה…אין לי טלוויזיה בחדר שינה.

אני יודעת שיש כאלו שזה עוזר להם להרדם. אבל זה לחלוטין גורם לשינה פחות איכותית.

6. ספורט בבוקר- שמתי לב שבבקרים שאני עושה הליכה אפילו של 40 דקות -באותו ערב אני הרבה יותר תשושה מהרגיל ונרדמת בקלות.אז עדיף ספורט, ולא בערב- אלא בבוקר.כי ספורט בערב מסייע לעוררות של הגוף

7. שמן לבנדר – 2 טיפות של השמן הזה על הכרית, על החולצה או במבער (אפשר שעה לפני השעה להדליק אותו ולתת לריח להתפזר בחדר השינה) ישרו עליכם הרגשה טובה של רוגע והורדת סטרס.

יש לי עוד הרבה טיפים לשינה טובה,

ונשמור אותם לפעמים הבאותמירב בן חפר חיובית 1

בינתיים תיישמי אפילו דבר אחד ממה שהצעתי-

ותראי איך זה תורם לך לשינה טובה.

תכתבי לי בחזרה אם אהבת והיה לך שימושי
שלך-
מירב בן חפר

עוד מהבלוג של מירב בן חפר

תצוגה מקדימה

מדריך להכנת שייקים חורפיים

אז איזה סיבות טובות יכולות להיות לנו להכין שייקים בחורף?? הנה 9 מהן- 1.כי זה אחלה רעיון לשתות שייק לא עם קרח אלא בטמפרטורת החדר או חמים 2.כי הקור עושה לנו תחושת רעב ואכילה מוגברת-ושייק יכול לעזור בתחושת שובע 3.כי שייק יכול...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה