הבלוג של מיטל וילנר

מיטל-וילנר

תזונאית קלינית יישומית מאמנת להרזיה נכונה

עדכונים:

פוסטים: 2

החל מיולי 2013

התחלתם דיאטה, ביצעתם שינויים באורח החיים, למשל: הפחתתם כמויות אוכל, הורדתם חטיפים וממתקים, בישלתם ארוחות מאוזנות ומזינות, אך התוצאות איחרו לבוא. התייאשתם וחזרתם להרגלים הישנים והמוכרים. לפניכם 7 סיבות אפשריות העשויות להצביע מדוע לא הצלחתם להתמיד בתהליך. בדקו עם עצמכם:

24/07/2013

1. מי רוצה שתרדו במשקל?
בדקו עם עצמכם של מי היה הרצון לרדת במשקל. האם היה זה רצונכם, במטרה להרגיש ולהראות טוב יותר ולשפר את בריאותכם? או שמא מישהו אחר רצה זאת עבורכם? למשל, הרופא או בן הזוג. במידה והרצון הוא לא באמת שלכם אל תתפלאו אם התייאשתם מהר ולא השגתם את הירידה המיוחלת.

2. מציאות או חלום
לכל אחד ש”פוצח” בדיאטה יש מספר בראש, משקל אליו הוא שואף להגיע.
לסמן מטרה זה מצוין ואף חשוב ביותר בתחילת התהליך, אך לאחר שהגדרתם את המטרה אליה אתם שואפים להגיע חשוב שתבדקו האם היא מציאותית או מוגזמת עבורכם.
מטרה מציאותית תהיה ברת השגה בחיים האמיתיים.
מטרה מוגזמת עשויה לייאש אתכם ולהציף תסכולים וחוסר שביעות רצון, אשר יחבלו בתהליך ויגרמו לכם לסגת ממנו.

3. כבוד המקום
מחקרים מראים כי ככל שהפער בין המשקל הקיים לבין זה האידיאלי גבוה יותר – כך גדלה רמת אי שביעות הרצון מהגוף.
במידה והמטרה שהצבתם מוגזמת ואינה עומדת בקנה אחד עם מציאות חייכם, כדאי לערוך בדיקה עצמית ולברר מהי רמת שביעות הרצון שלכם במשקל הנוכחי.
במידה ורמה זו נמוכה עבדו על קבלה עצמית גם במשקל הנוכחי.
יציאה לתהליך ממקום כזה תאפשר לכם להשיג את המטרה בסבלנות ועם רגשות שפויים. כמו כן, היא תפחית את האכילה הרגשית.

4. הפרטנר שלכם בתהליך
ייתכן מצב בו הירידה איטית מהקצב לו ציפיתם ואתם מאותתים לגוף חוסר שביעות רצון.
מצב זה יספק את התוצאות ההפוכות מכפי שהתכוונתם.
בתהליך ההרזיה כדאי שתעבדו עם הגוף ולא נגדו. חשוב לזכור שהוא זה שמשיל עבורכם את הקילוגרמים העודפים, לכן, ככל שתבנו איתו מערכת יחסים טובה יותר, כך הוא יהיה שם עבורכם ויעזור לכם להשיג את המטרה.

5. הימנעו מהשוואות
התחלתם תהליך הרזיה. לרוב, תמצאו מכנה משותף עם אנשים נוספים בסביבתכם להם מטרה דומה של ירידה במשקל, ייתכן אף שהם נמצאים בשיאו של התהליך.
היזהרו מלבצע השוואות של קצב הירידה עם אחרים.
הגוף שלכם הוא הגוף שלכם, יש לו את קצב הירידה שלו.
כמו כן, השינויים להם אתם מסוגלים בתקופה זו שונים מאלו להם מסוגל אדם אחר.
ההשוואה עשויה לעודד ‘קפיאה על השמרים’ ונסיגה, במקום התקדמות לעבר המטרה.

6. זבנג וגמרנו
חלמתם לרדת מהר במשקל ולכבוש את היעד בתוך זמן קצר. חלום זה טומן בחובו אתגר – הקושי לשמור על ההישג לאורך זמן. אני מאמינה שקיצורי דרך בסופו של דבר מאריכים את הדרך.
כלומר, ירידה איטית והדרגתית במשקל תאפשר לכם לשמור עליה לאורך זמן מאשר ירידה בקצב מהיר. לכן, אני מציעה להימנע מלהתפתות לחברות שונות המבטיחות הרזיה מהירה נוסח “אצלנו תרדו 10 ק”ג בחודש” וכד’.

7. לגמרי לבד
רבים המעוניינים לרדת במשקל סבורים כי יוכלו לעבור את התהליך בכוחות עצמם, אך לאחר זמן מה מגלים שמשהו לא עובד – המשקל נעצר ולא יורד. תקיעות זו במשקל גורמת לרבים לנטוש את שהחלו. אני ממליצה לא לפעול לבד ולהיעזר באיש מקצוע, רצוי דיאטנית קלינית שאתם מתחברים אליה ולגישתה. היא תהיה שם עבורכם ותעזור לכם להמשיך גם כשקשה, עד להשגת המטרה.

עוד מהבלוג של מיטל וילנר

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...

תגובות

פורסם לפני 6 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה