הבלוג של Md-Herbal

mdherbal

חנות למכירת תוספי מזון, ויטמינים, פורמולות סיניות וצמחי מרפא טבעיים

עדכונים:

פוסטים: 2

החל ממאי 2015

תוספים פופולאריים לספורט ולכושר

תוספים שתוכננו במיוחד לספורטאים ול”משוגעים” לכושר נעשים כעת טובים יותר ויותר, הודות להתקדמות במחקר הרפואי. תוספי תזונה פופולאריים לספורט ולכושר זמינים באופן ניכר. אבל לפני שקונים משהו מהם, למדו את עצמכם קודם כל כיצד סוגי תוספים אלה פועלים והאם הם יכולים לעזור לכם לשפר את משחקכם או לא.

להלן רשימה של תוספים פופולאריים לספורט ולכושר המסווגים לפי שימושיהם:

1. תוספים לשמירה ולתחזוקת השרירים

דוגמאות לתוספים אלה הם נוגדי חימצון שמגינים על הגוף מרדיקאלים חופשיים אשר יכולים להזיק לרקמות השריר ולגרום לכאב. סידן יכול למנוע התכווצויות שרירים בעוד שכרום ו-CLA (סוג של חומצת שומן) מחזקים ומרחיבים שרירים. איקליפטוס, גאמא אוריזנול (תערובת של חומרים שנלקחים משמן של סובין אורז כולל סטרולים וחומצה פרולית. בעלת תכונות של נוגד-חימצון), HMB (מטבוליט=תוצר חילוף חומרים של החומצה האמינית לאוצין), מגנזיום, מתוקסי-איזו-פלבון, OKG וויטמין E הם גם לשמירה ולשיפור השרירים.

2. תוספים להפחתת שומן הגוף

כמה מהתוספים הפופולאריים ביותר לספורטאים ולכושר אשר עוזרים להפחתת שומני הגוף הם ארגינין, כרום ו- CLA. יכולים גם לעזור: DHEA (דהידרו-אפיאנדוסטרון =פרו-הורמון סטרואידי טבעי המיוצר בגוף), HMB ופירובט (חומצה פירובית=תרכובת אורגנית קטנה בעלת חשיבות עליונה בכל היצורים החיים. זהו תוצר של פירוק מולקולת הגלוקוזה אשר משחרר אנרגיה תוך כדי התהליך).

3. תוספים להקלה זמנית של כאב והפחתת כאב

ברומלין יכול להפחית כאב כתוצאה מנקעים או מתיחות שרירים בעוד שארניקה – לא רק מפחיתה כאב אלא גם מזרזת החלמה. פלפלת יכולה לספק הקלה זמנית בדלקת פרקים וכאב ראומטי.

4. תוספים להמרצת כושר הסיבולת

חומצות האמינו המסועפות (BCAA) הן דוגמאות לתוספים פופולאריים לספורט ולכושר אשר יכולים להמריץ את כושר הסיבולת. גם לקו-אנזים Q10 יש פעולה זהה לחומצות האמינו המסועפות, מאחר שהוא משחק תפקיד מרכזי בחילוף החומרים. קריאטין (אלקלואיד, חומצת אמינו), אלאותרו (שיח עצי קטן שמוצאו מצפון-מזרח אסיה), גאמא אוריזנול, ג’ינסנג (אמריקאי ואסיאני), גוארנה, HMB, ברזל, טריגליצרידים בעלי שרשרות בינוניות (MCT), זרחן, פירובט, ויוהימבי (אלקלואיד המופק מקליפת עץ ירוק-עד במערב אפריקה) הם תוספים אחרים שממריצים את כושר הסיבולת.

5. תוספים אשר ממריצים את המערכת החיסונית

מערכת חיסונית חזקה היא חיונית בהצלחתו של הספורטאי. דוגמאות של תוספים פופולאריים לספורט ולכושר שממריצים את המערכת החיסונית הם גלוטמין, ויטמין C, ויטמין E ואבץ.

6. הגברת הכוח

תוספים פופולאריים לספורט ולכושר שמגבירים את הכוח כוללים קורדיספים (סוג של פטריות) ואוקטקונזנול (שמן נבט חיטה). כאשר משלבים אותו עם ארגינין, גם אורניתין יכול להמריץ ולהגביר כוח.

תזכורת

תוספי מזון, אם לשימוש ספורטאים או לשימוש רגיל, אינם תחת פיקוח מנהלת המזון והתרופות האמריקאית (FDA). על מנת לוודא את הבטיחות של התוסף שתיקחו, הקפידו לקנות רק מיצרני תרופות העומדים בדרישות בקרת האיכות בארה”ב (GMP).

תוספי תזונה ומזון לספורטאים

עוד מהבלוג של Md-Herbal

טיפול בדלקות בדרכי השתן - אפשרויות ודרכי התמודדות

דלקת בדרכי השתן היא אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר אצל נשים, כאשר הדלקת עשויה להתפתח בכל גיל ובכל שלב בחיים. נהוג לחשוב כי דלקת בדרכי השתן קשורה ישירות להיגיינה אך למעשה יש סיבות שונות לכך שהיא מתפרצת. גם גברים וגם...

תגובות

פורסם לפני 3 months

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה