על כתמי גיל וקמטוטים, פתרון שכולו אור – חלק 1

בגיל 14 היתה לי הרבה חוצפה ועזות המצח להאמין שאני יודעת מה טוב בשביל אמי. לצבוע שיער זה "מזויף" הסברתי, "צריך לתת לטבע לעשות את שלו" והיא הקשיבה.

חלפו כמעט 30 שנה ושערות לבנות התחילו להופיע גם על ראשי, לצד תופעות גיל אחרות והיום אני מביטה במראה וחושבת קצת אחרת.

את אימא שלי דברים חיצוניים הטרידו פחות (וזו הסיבה האמיתית שהיא הקשיבה לי, היא אישה חכמה וחזקה עם דעות משלה) ואותי הם מטרידים יותר. היום אני יודעת שראש מאפיר יכול להיות גם דבר יפהפה ויש לי לא מעט חברות שבוחרות לתת לטבע לעשות את שלו ונראות נהדר. תאומתי היקרה, בלוגרית האופנה חן סיון כתבה על זה פוסט מצוין שפשוט חובה לקרוא. אני בינתיים בוחרת בגוונים כמין פתרון-ביניים שעושה את העבודה (בינתיים), לא מתחייבת לגבי ההמשך וכמו כולנו, יודעת שהפתרון פשוט יחסית וגם נגיש.

shutterstock_316085348

אילוסטרציה: Shutterstock
 

אם אלה היו הצרות שלנו…

אבל ההתבגרות, סימנים רבים לה, לא רק צבע השיער וכמו צבע השיער, כל אחד מקבל אותה ומתמודד איתה  קצת אחרת. חברה אחת מוטרדת בעיקר מהקמטוטים סביב העיניים, אחרת בוחנת בזכוכית מגדלת את עור הצוואר ואני לא מוטרדת יותר מדי מקמטים, הרי ידעתי שהם יבואו וכל אחד מהם מספר סיפור משלו, אבל הופעת השערה הלבנה הראשונה קצת ערערה אותי והפיגמנטציה תפסה אותי לא מוכנה ובעיקר בוהה במראה מדי בוקר ותוהה "מאיפה לעזאזל הגיעו הכתמים האלה ואיך גורמים להם להיעלם?"

פיגמנטציה, או כתמי גיל, או "האויב הגדול" היא לא דבר חדש, אבל משום מה, לפחות בראש שלי, כתמי גיל הם משהו שיש לסבתי הקשישה על הידיים, לא משהו שיש לי, בגיל רבע ל-44 בסך הכל, על הפנים. אך המראה, כדרכה של מראות, חושפת אמת קצת לא נעימה ומדי בוקר מעמתת אותי עם האויב הגדול – הכתם שצץ, ולא במקרה, על לחי ימין, ממש מתחת לעין, במקום שתמיד הייתי נשרפת בו הכי הרבה כשהייתי ילדונת שאהבה שמש ומראה שזוף ופעם אחר פעם נשרפה, בעיקר באזור הזה.

2014-05-23 18.47.41
כתמי גיל, לא רק בידיים קשישות

אז מה עושים עם זה?

הפתרון הפשוט (והזמני) ביותר הוא כמובן איפור. קצת קונסילר, מייקאפ, עוד קצת קונסילר, עוד שכבת מייקאפ… לא, זה לא ממש עובד. הכתמים עדיין שם. רואים אותם פחות, אבל הם לגמרי שם. מדפי הפארמים מציעים לנו כל מני משחות פלא שאמורות למצק את העור ולהבהיר כתמים אבל אף פעם לא ניסיתי, אז אני לא יודעת אם זה עובד (ואתם מוזמנים לספר לי). יש גם משחות המצריכות ביקור אצל רופא עור ומרשם, הטיפול בהן הוא ארוך טווח ולא תמיד אפקטיבי. עוד פתרון הוא פילינג על סוגיו השונים, החל מזה שמבצעת קוסמטיקאית וכלה בפילינג כימי עמוק. על השיטות השונות ומה שביניהן, ניתן לקרוא בכתבה הזאת למשל. לקמטים יש גם פתרונות כירורגיים, אבל זה כמובן הרבה יותר מורכב.

shutterstock_234143320
אילוסטרציה: Shutterstock

ומה בכל זאת?

אי שם, בין הקוניסילר והקרמים לבין הפילינג העמוק בחומרים כימיים או בלייזר, נמצא הטיפול החדשני בקרני לייזר. זה טיפול שנותן מענה הן לכתמים והן לקמטוטים ובניגוד לפילינג בלייזר, הוא אינו כרוך בכאבים (כמעט) וזמן ההחלמה שלו מהיר מאוד יחסית. מדובר בטיפול לא זול, בסופו של דבר ההחלטה לבצעו היא שיקול של עלות מול תועלת. איפה עושים את הטיפולים וכמה זה עולה? כל המידע הרלוונטי בקישור הזה.

איך זה עובד והאם יש תוצאות?

קודם כל, יש חדשות טובות – זה עובד. חמישה טיפולים עם המכשור המשוכלל עד-חללי של אלמה לייזר ומבט אחד במראה מספר סיפור שלם, על עולם הולך ונעלם של כתמים, קמטים ומה שביניהם.  על הטיפול עצמו ותוצאותיו, עם תמונות וסרטונים מהשטח, תקראו בפוסט השני בסדרה.

 ועד אז? אנחנו אמנם אמורים לדעת את זה ועדיין, אנחנו מתעלמים, ובכל זאת – כדי לצמצם את השפעות הזדקנות העור – קמטים וכתמי עור – חשוב להתגונן מפני השמש ולהקפיד להשתמש בסרום, בקרם הגנה ובקרם לחות. את הגיל שום דבר לא יעצור באמת, אבל אם אפשר להגיע לשם עם מינימום נזקים, למה לא?