במה את עובדת? שאלה קלה או שמתהפכת לך הבטן?

כשהגעתי ללוחשת לסירים לפני שנתיים עם כנפיים קשורות היטב, מבט עצוב וכמעט אפס אנרגיות לא ידעתי מה אני רוצה לעשות. החצי השני שלי , איילת, הסתכלה לי בעיניים ואמרה לי : מה את באמת רוצה? עניתי שמה שאני רוצה בשלב זה, זה מישהו שיראה אותי, שייתן לי חיבוק בבוקר. לא יותר

הלוחשת לסירים

 ממש לפני שנתיים כתבתי בקבוצת הפייסבוק של טלי:" במה את עובדת" את הפוסט הזה :

טלי הכריזה על 4000 חברות בדף,אני יודעת שהיא מחכה לפוסט ממני, כמעט מהיום שהקימה את הקבוצה, פוסט שלא כל כך ידעתי איך לכתוב אותו למרות שהקבוצה הזו כמו הוקמה עבורי, עכשיו זה קרה.

שנים הלכתי עם הזרם, בעיקר כי לא באמת ידעתי מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה…
עבדתי בחברת תקשורת גדולה כמעט 13 שנים ואז הוא הגיע. החלום.
הרגשתי שיש לי יעוד , מצאתי חזון ואמרתי בגאווה שאני הולכת לשנות את העולם והמדהים הוא שהאמינו לי, כמעט כולם!

עבדתי 24/7 בחלום הזה, הרגשתי שקוטפת את הירח הגעתי להישגים משמעותיים עבורי ועבור המון נשים בארץ ובעולם. היה לי ברור שאני בחתונה קתולית עם החלום והעבודה.

אחרי ארבע שנים ובקושי רב, הסתכלתי במראה, הבנתי שאני במקום בו אני מרגישה שיש לי יכולת להוריד את הירח אך בעצם נמצאת במקום של הגדרה, שכר ותנאים שלא מתאימים לי ולמה שאני עושה ומה שאני עוד יכולה לעשות.

החלטתי לעזוב.

החלטה הייתה  נכונה אבל קשה,קשה מאוד. סוג של היפכחות מחלום. הסוף של החלום  היה אמור להיות אחר.

בשלושת חודשים האחרונים אני מתעוררת למקום קסום, הגשמת חלום של אחותי התאומה שהתגשם אחרי כמה שנים טובות של ציפייה. בית אוכל לאוכל בייתי איכותי. מפגש של אנשים וסיפורים. משהו מיוחד ושונה קורה שם כל יום, דברים ואנרגיות שאי אפשר להסביר.

IMG-20200131-WA0042

מי שמכיר אותי יודע שבשונה מאחותי, הקשר ביני לאוכל הוא מקרי ביותר, מסעדה/בית אוכל זה המקום האחרון שהייתי חושבת שאמצא את עצמי עובדת בו והאמת זה עובד. האנרגיות טובות,אני לומדת המון דברים חדשים ומצליחה גם לתת ערך מוסף משמעותי מנסיון הרב שצברתי במהלך השנים. די מדהים.

אז לשאלה מה אני אעשה כשאהיה גדולה עוד אין לי תשובה,בינתיים,אני בפאוזה מלשנות את העולם ואני בזמן למען עצמי. לפחות עד החלום הבא.

Taly Strauber גאה בך על המקום שיצרת"

עברו שנתיים ואני חוזרת לפוסט הזה ושואלת את עצמי, הילה ,במה את עובדת …?

השבוע העלתי לרשתות הרבה פוסטים שמספרים על עשיה מאוד משמעותית ברמה בינלאומית ולאומית, עשיה התנדבותית שבאה לעשות את העולם הזה טוב יותר,אני יותר ממחכה לפרסום של כתבה בחדשות 13 ועוד כמה תוכניות מגירה שמתבשלות ואני מבינה את המשמעויות וההשפעות שלהן גם לטווח הארוך ואז הגיע לבקר אותי חבר ושאל אותי: אם כל מה שאת עושה והיכולות שלך את עובדת בלוחשת לסירים? למה? ואני שמחה להגיד שכן!! בשום מקום אחר לא הייתי יכולה לעשות מה שאני עושה היום.

IMG-20200127-WA0044

 כשהגעתי ללוחשת לסירים לפני שנתיים עם כנפיים קשורות היטב, מבט עצוב וכמעט אפס אנרגיות לא ידעתי מה אני רוצה לעשות. החצי השני שלי , איילת, הסתכלה לי בעיניים ואמרה לי:מה את באמת רוצה? עניתי שמה שאני רוצה בשלב זה, זה מישהו שיראה אותי, שייתן לי חיבוק בבוקר( וגם כמה במהלך היום…).לא יכולתי להגדיר את תפקיד המדוייק שלי בתוך החלום שלה אבל ידעתי שאני אעשה הכל כדי שהיא תוכל להגשים את החלום שלה להקים בית מפגש לאנשים ואוכל כך שיגדל להיות מוסד קולנרי, לא פחות. נכנסתי לתחום הכי רחוק מאזור הנוחות שלי והרגשתי בבית, התחלתי להכיר ולשחות בחומר, לחפש מה אני יכולה לתרום ביכולות שלי, שהן לא בישול,כי אין טעם בשתיים שעושות אותו דבר,אני צריכה להשלים את מה שחסר לה ולהביא את הערך שלי למקום שלה, להיות לצדה כשהיא הופכת למוסד קולנרי.

IMG-20200131-WA0044

לאט לאט מתוך העבודה השוטפת איילת עם הכנפיים המקוקעות על כפות הידיים הזכירה לי כל יום שגם לי יש לי זוג כנפיים, ושחוץ מכנפיים יש לי מקום שבו אני יכולה לעשות בו קסמים. יכולה לצעוק את החלומות שלי ולהזמין ולזמן לי את האנשים שיכולים לעזור לי להגשים את החלומות ,והם באים.

יש מקום, בית,  בו אני יכולה לעשות כמעט כל ביום סיעור מוחות ולדייק את הצרכים והיכולות שלי.בית אליו אני יכולה לחזור בלילה, להדליק את האורות ולארח את מי שנכון לי לארח באנרגיות וביכולות של מקום שאין כמונו בכל העולם.

אני יכולה לבקש מכל הקהילה שלי כל מה שארצה ,אם זה לאסוף 400 עוגות לפרוייקט כרובית ולראות עשרות מתנדבים ומתנדבות באים ללוחשת לסירים עם עוגות מהבית כדי לתרום אותן הלאה… ואם זה לאסוף אלפי פרטים של כדורשת כדי לשלוח לשחקניות חדשות בקניה ולקבוע עם כולן במהלך היום בלוחשת כי שם הכל קורה.

וכן, אני יכולה לעמוד ליד הקופה לחייב לקוח על 12 קציצות עוף בטריאקי, מג'דרה ומרק כתומים ובאותה נשימה לספר לו על רעיון שיש לי ולקבל ממנו אלפי שקלים למיזם. איפה עוד דבר כזה יכול לקרות???

IMG-20200131-WA0045

אז היום יש לי תשובה, אני עובדת בלעשות את העולם הזה טוב יותר,אני באה כל יום ללוחשת שזה כמו לעבוד מהבית אבל יותר טוב… אני עובדת קשה בלהכין את הבייגלה הכי מלא באהבה שתמצאו, בתשלומים וחשבונית, ספקים, טלפונים, הזמנות ,הצעות מחיר,יעול תהליכים וגם בלשטוף כלים ורצפה כי זו הדרך שלי בלשנות את העולם. כל זה כשאני לצד הלוחשת לסירים שהיא אחותי התאומה וההשראה שלי ליצירתיות, יוזמה, עצמאות, מנהיגות, פורצת דרך ומי שהיא אהבה ענקית.

מי שעוד לא היה בלוחשת לסירים ולא מצליח להבין על מה אני מדברת… תבואו, קורה פה משהו שאי אפשר לכתוב ב 786 מילים…

IMG-20200131-WA0043