בצפר לאיפור- שיעור ראשון: מורפולוגיה

רוצה ללמוד לאפר ולהתאפר כמו המקצוענים? לא בא לך להשקיע בזה כסף, ופשוט ללמוד מהבית? אז את יכולה! ב"בצפר לאיפור" אני מעלה שיעורי איפור המשלבים המון מידע, טריקים וסודות, לצד תמונות וסרטוני יוטיוב להמחשה ויזואלית. כנסי, יהיה מעניין!

בחורה עם מחשב נייד

אני שאלתי, אתן הבעתן עניין, ואני יוצאת במדור חדש בבלוג: בצפר לאיפור!

אם אתן מאד מאד אוהבות להתאפר, ובא לכן לדעת איך עושים את זה כמו שצריך, אתן במקום הנכון.

פה תלמדו את כל הסודות שמאחורי איפור מקצועי, תקבלו הסברים מפורטים, הוראות וטיפים, תכירו מוצרים ואת דרך השימוש בהם, ועוד ועוד.

אחת לכמה פוסטים אני אעלה שיעור איפור חדש, ואת כל השיעורים תוכלו למצוא מרוכזים בעמוד "בצפר לאיפור" בתפריט למעלה.

נתחיל מהבסיס, הכרת הפנים, נמשיך ונכיר את סוגי העור השונים, נלמד את עקרונות וסודות איפור העיניים ואת כל מה שזה כולל, נדבר על איפור שפתיים, איפור בסיס, שילובי צבעים, ואת השאר תגלו בהמשך…

לפני שנתחיל אני רוצה להבהיר שאין רק דרך אחת נכונה לאפר. אני אציג בפניכן את השיטות שאני מכירה, ואת הדרכים שעובדות אצלי הכי טוב. אתן יותר ממוזמנות להשתתף, לחלק טיפים משלכן, לספר על השיטות שאתן מכירות, ואיך אתן אוהבות להתאפר. תבואו, יהיה כיף!

שיעור ראשון: מורפולוגיה

אל תתנו למילה המזעזעת הזו להרתיע או להפחיד אתכן, כי זה ממש פשוט: מורפ=צורה, לוגיה=תורה.

מכאן: מורפולוגיה היא התורה שעוסקת בצורות של דברים, ובמקרה שלנו- בצורות של הפנים.

ולמה בכלל צריך לדעת ולהכיר את מבנה הפנים? – כי אם נדע מהי צורת הפנים האידיאלית, נדע איך לאפר כל פנים באופן הנכון ביותר, שיקרב אותנו לאותו המבנה האידיאלי.

אין מה לעשות, לא כולנו נולדנו מושלמים (ליתר דיוק רובנו לא נולדנו מושלמים), ועובדה שאנחנו משקיעות (המון) מכספנו ומזמננו כדי לשפצר את עצמינו. והיי, יש פתגם ידוע: את מה שלא עשה הטבע- יעשה הצבע (או משהו בסגנון), ואם לא הייתן מסכימות איתי, בטח לא הייתן מגיעות לבלוג הזה מלכתחילה, לא ככה? 😛

אז מהי צורת הפנים האידיאלית? אתן בטח מתות לדעת… לא אמתח אתכן ואגלה שהצורה אליה אנו צריכות לשאוף כשאנו מאפרות היא אובל (או צורת ביצה), ותכף אראה לכן איך נאפר צורות פנים שונות על מנת לגרום להן להראות כמה שיותר אובליות.

יחס הזהב

לא רק לצורה הכללית של הפנים יש להתייחס כשאנחנו מאפרות. צריך לשים לב גם לפרופורציות איברי הפנים, ואיפה הם ממוקמים אחד ביחס לשני. גם כאן יש אידאל שצריך לשאוף אליו, והפעם הוא קצת יותר מסובך:

העיקרון הוא שישנה נוסחה מתמטית, על פיה בנויים המון דברים בטבע, ואלה שבנויים לפי הנוסחה הזו נתפשים בעיננו כיִפים יותר מאלה שלא. הנוסחה הזו נקראת יחס הזהב, ומשום שהיא נראית מזעזע אני לא כותבת אותה כאן, ואתן מוזמנות להרחיב את הידע בערך הויקיפדיה. אבל אם אתן ממש מתעקשות לדעת, אז בקצרה יחס הזהב הוא: 1:1.618.

המון דברים בטבע בנויים לפי היחס הזה: בני האדם, חיות, צמחים, אפילו מצאו את הנוסחה בצילומים של סופות הוריקן. גם אמנים שהכירו את היחס המושלם בנו את היצירות שלהם לפיו, אדריכלים בנו בניינים לפיו, ואפילו בויזה עיצבו כרטיס שבנוי לפי היחס הזה, מה שאולי מסביר את הצורך העז שלנו להשתמש בו 🙂


צפו בסרטון הבא, ותקבלו המון דוגמאות לנוכחות הנוסחה בכל מקום. אלוהים הוא לא די.ג'יי. הוא מתמטיקאי!

קישור לסרטון: http://youtu.be/fmaVqkR0ZXg

טיפ! חפשו ביוטיוב את הצירוף: יחס הזהב או Golden Ratio ותמצאו עוד המון המון דוגמאות והסברים!

כאמור, גם גוף האדם בנוי על פי אותה הנוסחה, וזה מגיע עד לפרטים הקטנים. פנים שבנויים לפי יחס הזהב נתפשים בעין שלנו כיפות יותר. אבל זה ממש לא אומר שפנים שלא בנויות לפי היחס הזה אינן יפות!

פרופורציה אידאלית בין אברי הפנים תענה על החוקים הבאים:

  1. חלוקת הפנים לרוחב לשלושה חלקים שווים באופן הבא: מקו השיער ועד לגבות, מהגבות ועד קצה האף, ומקצה האף ועד לסנטר כך:

  2. חלוקת הפנים לאורך לחמישה חלקים שווים באופן הבא: מהאוזן עד הקצה החיצוני של העין הסמוכה, מהקצה החיצוני של העין ועד לקצה הפנימי שלה, משם ועד לקצה הפנימי של העין השנייה, מהקצה הפנימי של העין השנייה ועד לקצה החיצוני שלה, ומהקצה החיצוני של העין לאוזן הסמוכה. הצלחתן לעקוב?

  3. מכאן שבין שתי עיניים צריך להיות מקום בדיוק לעין שלישית 🙂

  4. רוחב אף אידאלי: כשהמרחק בין קצוות הנחיריים שווה למרחק בין שתי העיניים. (שימו לב שבשרטוט קצה הנחיר עומד על אותו הקו עם הקצה הפנימי של העין).

  5. אורך גבות אידאלי: כשניתן למתוח קו אנכי ישר בין הקצה הפנימי של הגבה לנחיר באותו הצד- בהנחה שהאף עומד בתנאים של הסעיף הקודם; וגם כשניתן למתוח קו אלכסוני וישר בין הקצה החיצוני של הגבה  לבין הקצה החיצוני של העין הסמוכה, ולבין קצה הנחיר הסמוך, כמו בשרטוט הבא:


  6. שפתיים אידאליות יהיו כאלה שמתקיימת זהות בין עובי השפה העליונה לתחתונה, וכמו כן גם הצד השמאלי והצד הימני של השפתיים זהה. יחד עם זאת, המרחק בין הקצה התחתון של האף למרווח בין השפה העליונה לתחתונה אמור להוות שליש מאורך השליש התחתון של הפנים (כלומר מהחלק שמתחיל בקצה האף ומסתיים בסנטר). אם הסתבכתן התבוננו  בשרטוט הבא.

  7. אם נחלק את העין לשלושה חלקים שווים- הקשתית (היא הגלגל שמסביב לאישון) תשב בדיוק בשליש המרכזי.
  8. גבה מעוצבת נכון כאשר ניתן למתוח קו מאונך ישר בין החלק הגבוה שלה לבין הקצה החיצוני של קשתית העין.

אלה החוקים העיקריים. עכשיו תגידו לי שלא לקחתן סרגל ומדדתן את הפנים שלכן 😛

איך לתקן חוסר פרופורציות נלמד בשיעורים הבאים. תחילה יש ללמוד איך לתקן את הצורה הבסיסית של הפנים, ועל כך ממש עוד מעט.

בינתיים אני רוצה שתצפו בסרטון המדליק הזה, שמראה איך פנים "מושלמות" היו נראות, באמצעות הלבשת מסכה שבנויה על פי הפרופורציות של יחס הזהב על פנים של בחורה- באמצעות פוטושופ:  הקליקו לצפייה בסרטון.

מבני פנים שונים, הארות והצללות

כאילו שכל החפירה הזו לא הספיקה, עכשיו גם צריך להכיר את המבנים והצורות השונות של הפנים…

את הפנים שאינן אובליות נוכל "לתקן", אם פחות ואם יותר, באמצעות הצללות והארות. היינו, שימוש בחומרים כהים כדי להצר היכן שצריך להצר, ושימוש בחומרים בהירים ומאירים כדי להרחיב אזורים שצריך להרחיב. ככה נפסל את הפנים ונקרב אותן עד כמה שאפשר לאידאל.

כדי שיהיה לנו קל נגדיר שהחומר הכהה שלנו יהיה "ברונזר", ולחומר הבהיר נקרא "היילייטר".

שימו לב שהתיקונים יהיו הרבה פחות דרמטיים ממה שתראו באיורים, והאפקט שלהם יהיה משמעותי יותר בְּצילומים.

* לצורך ההדגמה צרפתי לכל הסבר על מבנה פנים קישור לתמונה של סלב בעלת אותו מבנה. בחרתי בקישור כדי לא לפגוע בזכויות יוצרים אז אני מצטערת על הסרבול… אהה.. ואני גם מתנצלת מראש על האיורים העקומים 😛


מבנה פנים אובלי:

כפי שציינתי למעלה, מבנה פנים שצורתו כשל ביצה הפוכה הוא המבנה המושלם, ולכן אין צורך לתקנו. מכאן אפשר להוסיף צבע ולאפר איך שרוצים.


מבנה כזה יש למשל לאווה מנדז, ולמייגן פוקס.

מבנה מעויין (נקרא גם יהלום):

זהו מבנה פנים בו המצח והסנטר מאד צרים, ואילו עצמות הלחיים מאד רחבות. כדי לקרב את הפנים האלה לצורת אובל יש לטשטש עם ברונזר את הקצוות המחודדים שלהם וכך להצר את הפנים מלמעלה ולמטה כמו בתמונה. בנוסף נשתמש בברונזר מעט על עצמות הלחיים כדי להצר גם אותן, וגם מתחת לעצמות הלחיים כדי לחטב את הפנים. (אם תסתכלו על התמונות מרחוק תראו את ההבדלים בצורה יותר ברורה).

מימין: לפני התיקון, משמאל: אחרי התיקון

מבנה פנים כזה יש לאליזבת הארלי.


מבנה מרובע:

כאשר הפנים מורכבות מקווים ישרים ופינות חדות (לא מעוגלות). כדי לפתור את המראה הנוקשה של הפנים נרכך את הפינות באמצעות ברונזר.

מימין: לפני התיקון, משמאל: אחרי התיקון

מבנה פנים כזה יש לפריס הילטון (ושימו לב להצללות בצידי המצח!)

מבנה ארוך:

זהו מבנה פנים בו האורך ארוך משמעותית מהרוחב. על מנת "לכווץ" את הפנים ולהפחית מהאורך, נקטין את המצח והסנטר באמצעות ברונזר, כך: (ותנסו להתעלם מהעין השמאלית העקומה רצח.. :P)

מימין: לפני התיקון, משמאל: אחרי התיקון

מבנה מלבני:

גם כן מבנה ארוך, שדומה למבנה הריבועי. מבנה הפנים הזה הוא בדרך כלל גם צר. כמו במקרה של מבנה ריבועי, את הפינות החדות נרכך בשימוש בברונזר. ניתן גם לצמצם את אורך הפנים על ידי הנחת ברונזר על הסנטר, כמו במקרה של מבנה ארוך.

מימין: לפני התיקון, משמאל: אחרי התיקון

מבנה פנים ארוך ומלבני יש באופן מובהק לשרה ג'סיקה פרקר.

מבנה פנים עגול:

המקרה ההפוך למקרה הקודם, כאשר הפנים רחבות ביחס לאורך, מצח רחב ולחיים עגולות.

כדי לתקן נחטב את הפנים באמצעות ברונזר- בצידי המצח (כך נצר אותו), וכדי לחטב ולהצר גם את החלק התחתון של הפנים נניח ברונזר על עצמות הלסת.

מימין: לפני התיקון, משמאל: אחרי התיקון

מבנה פנים כזה יש למשל לקירסטן דאנסט.

מבנה "לב":

מבנה בו המצח רחב מאד ביחס לסנטר הצר (ואולי גם מחודד). לעיתים גם נוצרות שתי "גבעות" בגלל אופן צמיחת השיער, מה שמדגיש את צורת הלב.

כדי לתקן נניח מעט ברונזר באזור "הגבעות" על מנת לנסות ולעגל האת מראה המצח. גם נצר את המצח על מנת לקרב את הרוחב שלו לרוחב הסנטר, ואילו את הסנטר נטשטש מלמטה גם כן עם ברונזר, כדי לצמצם את האורך שלו וכדי לרכך את הצורה המחודדת.

מימין: לפני התיקון, משמאל: אחרי התיקון

מבנה פנים כזה יש לריס ווית'רספון.

מבנה אגסי:

מבנה הפוך לקודם, בו אזור הסנטר והלסת רחב מאזור המצח.


כדי לתקן יש להצר את הסנטר ולהרחיב את המצח. לכן נניח ברונזר באזור הלסת, ונוגע למצח, במידה והוא גבוה או מחודד נשתמש בברונזר כדי להביא אותו למצב עגול ורחב, ובכל מקרה ניתן להשתמש בהיילייטר בצידי המצח כדי להאירו ולהרחיבו.

מימין: לפני התיקון, משמאל: אחרי התיקון

מבנה פנים אגסי יש לקלי אוסבורן.

אז מה המסקנות שלכן? איזה מבנה פנים יש לכן?


**

תם ונשלם השיעור הראשון שלנו! מעתה, בבואנו להתאפר או לאפר בנות אחרות, נסתכל טוב טוב על הפנים שלהן, וננסה לזהות את הצורה הכללית ולאפר את איפור הבסיס בהתאם. תנסו גם לזהות חוסר פרופורציות- שאותן נלמד לתקן בשיעורים הבאים.

אם נשארו לכן כוחות אתן מוזמנות לצפות בסרטון הזה בו מנסים להוכיח איך העיר המוסלמית הקדושה מכה גם כן עונה על יחס הזהב- מרתק! – הקליקו לצפייה בסרטון!


האם השיעור הואיל לכן? למדתן משהו חדש? אשמח אם תשתפו אותי!

אם אהבתן אשמח אם תצטרפו לדף הפייסבוק של הבלוג – המדריך לקניית קוסמטיקה באינטרנט (הקליקו), ואתן תמיד מוזמנות להיכנס לבלוג הראשי שלי בבלוגספוט- בקישור הזה.