מולאן: הצגת ילדים על נערה לוחמת

המלצה חמה על הצגת ילדים, שכולה חגיגה, קצב וצבעים ומוכיחה בדרך הומוריסטית שאין דבר העומד בפני הרצון

מה קורה כשמולאן, נערה סינית, שומעת שאכזרים הונים פולשים לסין וקיסר סין מצווה על כל משפחה לשלוח גבר אחד למלחמה נגד האויב האכזר והיא לא רוצה שאביה החולה יצא לקרב? זה בדיוק סיפור ההצגה “מולאן” של תיאטרון אורנה פורת, המבוסס על אגדה סינית ידועה.
promo_long

מולאן

את ההצגה פותח המספר, שמלווה את כל ההצגה והוא חלק בלתי נפרד מהדמויות שעל הבמה ומציג את גיבורי המחזה. כל השחקנים גברים, למעט מולאן. בתרבות הסינית נשים אינן שוות ערך לגברים ושחקנים גברים מגלמים את כל התפקידים. ערך הנשים מלווה את סיפור המחזה. השחקנים הם רק דוגמא לנגיעות של התרבות הסינית שנוכחת על הבמה כל הזמן ומכניסה את הצופים לעולמה של סין. גם שפע התלבושות המרהיב והססגוני מוסיף לאווירה המיוחדת שעל הבמה.
.
מולאן_כפיר בולוטין_5
.
להצגה מספר מסרים. אחד מהם "בנות יכולות לעשות הכל" כהגדרתה של הקטנה שלי. היא מלמדת גם שאין דבר העומד בפני הרצון ובעזרת התמדה והשקעה אפשר להגיע להישגים עצומים.
.
מולאן_כפיר בולוטין
.

מולאן גרה בכפר קטן. מגיל צעיר אביה לימד אותה קונג פו, אך יודע שהיא חייבת לנהוג כפי שמצופה מנשים בסין לנהוג. יום אחד ההונים האכזריים פולשים לסין וקיסר סין מצווה על כל משפחה לשלוח גבר אחד למלחמה נגדם. למולאן ברור שאביה החולה לא יוכל להלחם והיא מחליטה להתחפש לגבר ולהתגייס לצבא במקומו. בהתחלה היא חוששת שיגלו את זהותה ושהיא לא תצליח לעמוד באימונים, אך עד מהרה היא מגלה עוצמות כבירות וחשיבה אסטרטגית והופכת ללוחמת נועזת, שהמפקד מאוד מעריך. הוא אפילו ממנה אותה לסגנו ויחד הם מנצחים את ההונים בהרבה קרבות. באחד מהם המפקד נפצע ומולאן ממהרת להצילו, אך התחפושת שלה נחשפת, היא מואשמת בבגידה ומגורשת מהצבא. היא נאלצת לעזוב את הצבא, אך לא לאורך זמן. היא שומעת שהמפקד האהוב עליה נפל בשבי ומחליטה להצילו. 

 .
מולאן_כפיר בולוטין_2
.
האם מולאן הקטנה תצליח להציל את מפקדה האהוב ואיך הקיסר והעם הסיני יתמודדו עם השקר שלה? ממליצה בחום לקחת את הילדים ולראות במו עינכם. הייתי עם הקטנה ושתינו נהננו משעה של תיאטרון בשילוב ריקודים, מוזיקה, אקרובטיקה ותיפוף.
הצצה להצגה
[youtube NC0-SdMzxUg nolink]

איפה, מתי, כמה?

מולאן, תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, ההצגה מיועדת לגילאי 6-12, מחיר כרטיס: 60 ש”ח,המופע הקרוב: 29.8.17 בשעה 18 בהיכל התרבות, תאריכי מופעים נוספים באתר התיאטרון
טל’ לרכישת כרטיסים: 03-5111444 שלוחה 9 או דרך האתר
צילומי תמונות: כפיר בולוטין