צילום אחד אי אפשר לחלק לשלוש

בחורה עם מחשב נייד

שלוש אחיות

יש לי שלוש בנות בוגרות שגרות מחוץ לבית. כשכל אחת עברה לדירה משלה – לא יכלה לקחת אפילו אלבום תמונות אחד איתה. ומדוע? כיוון שמטבע הדברים היא לא היחידה שמופיעה בצילומים.

כן, אפשר לצלם שלוש בנות בצילום אחד, אבל אי אפשר לחלק צילום אחד לשלוש בנות. לא פלא שכמעט 30 שנה כל ערימות האלבומים נשארו אצלי בבית. וכמובן שהילדות לא יכלו ליהנות מהם ולא ידעו או זכרו את הצילומים שהן מופיעות בהם.

עד… שהחלטתי לעשות מעשה. אמנם תמונה אי אפשר לחלק, אבל קובץ דיגיטלי אפשר גם אפשר לשכפל!

במשך שנתיים, בזמן הלא פנוי לאחר העבודה (אז עבדתי כשכירה עד הערב), סרקתי כ-2,000 תמונות שבהן מופיעות הילדות: מרגע שנולדה הבכורה עד שהתחלנו לצלם במצלמה דיגיטלית. ואז קיבלתי 2,000 קבצים עם ילדה אחת, שתיים או שלוש בתוכם.

בשלב הבא השקעתי עוד עשרות שעות: פתחתי 3 ספריות – לכל ילדה ספריה – שכפלתי כל קובץ כמספר הילדות המופיעות בו ושלחתי אותו לספריות הרלוונטיות.

לאחר שכל הקבצים חולקו לספריות של 3 הבנות הגיע שלב הסיום המרגש: פתחתי לכל ילדה אלבום דיגיטלי משלה בענן והעליתי לכל אחת את כל התמונות שהיא מופיעה בהן לענן שלה. 2,000 צילומים הפכו לכ-4,000 אונליין בשלושה עננים. בלי ערימות, בלי לחפש – הכל זמין ונגיש.

ומאז הילדות נהנות לשתף את בני הזוג, המשפחה והחברים עם צילומים שלהן – ואני נהנית מכל הצילומים אצלי במחשב, בנייד ובטלוויזיה.

רוצים לשתף את ערימות הצילומים עם הילדים, הנכדים, המשפחה והחברים? אל תחששו מהבלאגן – אנחנו מומחים בלהפוך בלאגן לסדר. הביאו אלינו את האלבומים, הקופסאות, השקיות – וקבלו אלבומים דיגיטליים מסודרים בצורה שתבחרו. שמחו את המשפחה ושימרו על האוצר המשפחתי לדורות הבאים.

שלכם, מיכל

המסרקה

www.hamisraka.co.il