אימוני TRX – אז מה הסיפור מאחורי הטירוף העולמי?

אחד מן החידושים שהפכו מטרנד לטירוף עולמי מצליח במיוחד הוא לא אחר מאשר אימוני TRX. בואו נבין אחת ולתמיד מהו בעצם הסיפור מאחורי שיטת האימון המיוחדת.

בחורה עם מחשב נייד

לאורך השנים התברר שגם בתחום הספורט והפעילות הגופנית יש הרבה מה לחדש. לעיתים, החידושים הם לא יותר מאשר טרנד חולף, שבמהרה עובר מן העולם. לעיתים אחרות מדובר בפיתוח של דגם חדש של אימון שעונה על צורך אמיתי של מתאמנים חובבי כושר ובריאות. אחד מן החידושים שהפכו מטרנד לטירוף עולמי מצליח במיוחד הוא לא אחר מאשר אימוני TRX.
בשורות הבאות נבין אחת ולתמיד מהו בעצם הסיפור מאחורי שיטת האימון המיוחדת. בנוסף, נראה מהם העקרונות של האימון הזה ומה ההבדל בינו לבין אימון שגרתי אחר.

לא סתם רצועות אימון

כמעט כל מי שעבר בשנים האחרונות ליד פארקים מרכזיים כבר ראה נשים וגברים שמתאמנים באמצעות רצועות אימון מיוחדות. רצועות אלה הם למעשה הלב הפועם של אימוני TRX אבל אלה לא סתם רצועות פשוטות.
את רצועות האימון הללו, שניתן לתפעל בצורות שונות ומגוונות – פיתח איש צבא ולוחם קומנדו אמריקאי. את הרצועות הללו, שהיו בתחילה לא יותר מאלתור מקומי – הוא פיתח על מנת למצוא פתרון שיאפשר אימון בכל מקום, בכל זמן וללא צורך בציוד כבד, מגושם ויקר. בזכות הרצועות שעברו עם השנים שיפורים ופיתוחים ניתן למעשה להגשים את המטרה – להתאמן בלי להיות כבול לחדר כושר או למתקני אימונים. באמצעות הרצועות הללו ניתן להשתמש בכל עץ או עמוד מזדמן בתור מתקן כושר משוכלל.

רואים תוצאות

כדי להבין מדוע השיגעון של אימוני TRX תפס בצורה גורפת כל כך ובכל העולם נסביר שמדובר בשיטת אימון שפשוט עובדת. על ידי שילוב של הרצועות בתרגילים שונים מיצרים עומס כל שרירי הגוף תוך התבססות על משקל הגוף עצמו. בצורה כזאת משיגים אפקט מקסימלי לשריפת שומנים ויצירת מראה גוף חטוב.
מומחים מספרים שעקרון חשוב של שיטת האימון הזאת נעוץ בכך שהיא משפרת את כח השרירים אך באופן שמתאים יותר למרבית האוכלוסייה. הגוף מתחזק ומתחטב בצורה פרופורציונאלית ללא ניפוח שרירים מוגזם שלרוב מזניח חלק מהשרירים המייצבים. ניתן גם לבצע תרגילים מאוד ממוקדים וכן לשלב עבודה על קבוצות שרירים רבות יותר בו זמנית (פעולה שלא תמיד אפשרית במתקני כושר שגרתיים).

קל לשלב באורח החיים

סיבה חשובה מאוד לכך שהאימונים הללו הפכו למועדפים בקרב לא מעט אנשים היא שניתן לשלב אותם באורח החיים הנוכחי של כל אחד. ניתן לשלב את האימון בזמן שצועדים בפארק, בזמן שלוקחים הפסקה מאימון של ריצה או רכיבה על אופניים חשמליים משולבות פדל. ניתן גם לשלב את האימון בכל מקום, בבית או בחוץ, בבוקר או בערב, בלי שצריך להגיע במיוחד למכון הכושר.
חלק מהמתאמנים בחרו להתחיל בשיטה ביחד עם מאמן אישי. לאחר שמבינים את העקרונות ניתן להמשיך להתאמן לבד או ביחד עם אחרים, על פי הסגנון המועדף ובזמן הנוח ביותר.

 

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.