הבלוג של אסנת חזן

מבשלת משהו

מבשלת, כותבת ויוצרת

עדכונים:

פוסטים: 39

עוקבים: 8

החל מיוני 2012

בסדנה גיליתי שגיל המעבר הוא כמעט כמו גיל ההתבגרות, אבל מהצד השני ועם כמה חוויות מפוקפקות. לפחות הבנתי איך להתמודד עם העלייה במשקל וגלי החום שמצפים לי, ואני רוצה לחלוק את זה אתכן

07/11/2017

יש שינויים כאלה, קטנים, שמתגנבים לפעמים ככה כמעט בלי שמרגישים. פתאום הילדים גדלים ויש להם עיסוקים משלהם, העיניים דורשות את שלהן וכבר אין ברירה וצריך משקפיים וכבר אי אפשר להוריד קילו בטיול של שעתיים בקניון. אבל לשינויים האלה מצטרפים כל כך הרבה יתרונות ושינויים נפלאים אחרים. פתאום יש לי המון זמן לחברות, תחביבים ומיליון דברים אחרים. לפעמים אני מרגישה שכמעט שחזרתי לגיל 15, פחות מחויבויות והרבה יותר הזדמנויות ואפשרויות חדשות. תקופה חדשה ומלהיבה.

altman3

צילום: גלית סבאג

אני עוד לא ממש שם ומלבד תוספת של כמה קילוגרמים למשקל ממש מרגישה כרגיל אבל שמחתי להצטרף לסדרת המפגשים ‘עוברות את זה יחד’ שהחלה אתמול בפעם השנייה ב’בית הספר לגיל המעבר’ של סלונה ואלטמן.

60 נשים מרתקות הוזמנו למפגש. 60 אפשרויות למצוא חברות חדשות, לשיחות מרתקות, למפגשים נפלאים. תחילתה של תקופה חדשה.

23132033_1479222995501932_2958581568996727226_n

צילום: גלית סבאג

במפגש הראשון הרצתה לימור בן-חיים, דיאטנית קלינית, על נשים ושינויים בגיל המעבר.

מסתבר שגיל המעבר הוא כמעט כמו גיל ההתבגרות, אלא שמהצד השני. השינויים ההורמונאליים שעוברים עלינו בגיל ההתבגרות ובגיל המעבר דומים מאוד ורכבת ההרים בתחושות ובתגובות שהם יוצרים ממש כמעט זהה. הירידה באסטרוגן, כמו העלייה שלו בגיל ההתבגרות, גורמת לשינויים מכף רגל ועד ראש: מצבי רוח, עלייה במשקל, הידללות השיער, ירידה במסת העצם, גלי חום, בעיות במפרקים ומה לא.

maavar1

כמי שסובלת מקור הייתי שמחה לכמה גלי חום אלא שעדיין לא נתקלתי בהם באופן אישי ויכול להיות שזה לעולם לא יקרה. מסתבר שרק שני שלישים מהנשים חוות גלי חום. גלי חום יכולים להתרחש בכל שעות היום והלילה והם נמשכים בממוצע 3-2 שנים אך עלולים להמשיך גם עד 10 שנים! כאמור, עדיין לא חוויתי אותם אבל עכשיו אני יודעת למה לצפות. גל חום הוא תחושה פתאומית של חום, עלייה מהירה ופתאומית של הדופק, הסמקה, הזעה ובסופו של דבר צמרמורת וקור! נשמע לי כמו חוויה מפוקפקת מאוד.

חוויה לא פחות מפוקפקת היא העלייה במשקל. 5 ק”ג שלמים נוספו לי בשנה האחרונה ואני נאבקת בהם בכל יום. 90% מהנשים מדווחות על עלייה של 7-5.5 ק”ג בין הגילאים 55-45. מסתבר שצריך לאכול פחות רק כדי להישאר אותו דבר.

#עוברותאתזהיחד

אז מה עושים?
אוכלים פחות, זזים יותר, מצמצמים בשומן וסוכר, מגוונים בשפע של ירקות בצבעים שונים ומשלבים דגנים מלאים וקטניות כמקור לפחמימות מלאות ומורכבות. לא פשוט אבל בעולם השפע שבו אנו חיים, ההשמנה הזו ממש מזיקה. היא מעלה את הסיכון לסוכרת, כבד שומני, סרטן ועוד.

לימור העלתה בהרצאה שלה עוד היבטים רבים שקשורים לגיל המעבר, כמו תוחלת החיים הגבוהה של נשים לעומת זו של גברים, השלבים של גיל המעבר, מה עושים נגד גלי חום ועוד ועוד. אבל אולי אחד הדברים החשובים ביותר הוא, לדעתי, שיותר מהכל חשוב לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה ובמידת הצורך להיוועץ ברופא ולהשלים חסרים תזונתיים בתוספי תזונה ולהקפיד על פעילות גופנית.

למרות השינויים, בשבילי זו תקופה מלהיבה ומרתקת, עמוסה הזדמנויות ואפשרויות לנסות ולהתנסות במה שעוד לא חוויתי. 50 זה ה-15 החדש!

 

 

 

עוד מהבלוג של אסנת חזן

אז מה אנחנו יותר, חיידק או אדם?

אמש השתתפתי בהרצאתה המרתקת של שרון גבריאל, מנהלת מדעית ודיאטנית קלינית בחברת 'אלטמן', על המיקרוביום ועל החיידקים הטובים שמסייעים למערכת העיכול והבריאות האינטימית שלנו. ...

תצוגה מקדימה

על הקשר בין כרטיסי ביקור לעור הגוף

איך נראה כרטיס הביקור שלכם הבוקר? נקי, רענן וחלק או אולי מאובק, מקומט ומלא בסימנים שחורים? ומה אתם עושים כדי לשמור עליו יפה ומזמין? כן, אני מדברת על העור, האיבר הגדול ביותר בגופנו, זה שמכסה את שטח כל הגוף ומשקלו כ15% ממשקל...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה