העתיד כבר כאן. תכירו את המעבדה החברתית לעיצוב המוצר והדפסת תלת מימד

unnamed[5] (2)

אילן רום הוא היזם שהקים את חברת idea tech לאחר שהתוודע לנושא הדפסת התלת מימד. לדעתו, זה העתיד והמעבדות שהוא מתכנן להקים יעסקו בפרויקטים אשר יעשו שימוש בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד וסריקת גופים במרחב.

אבל, לפני שאעסוק במעבדה החברתית של אילן, בואו נבין מהי הדפסת תלת מימד. כי אני הייתי צריכה הסבר די מפורט והדגמה של מוצרים כדי להבין איך הטכנולוגיה הזו עובדת.

מדפסת התלת מימד הראשונה נוצרה בשנת 1983 על ידי צ'אק האל. מאז המצאתה עברה הטכנולוגיה מהפכים שונים וכיום ניתן לייצר דגמים תלת מימדיים באמצעות תוכנת מחשב ומכונות ההדפסה מייצרות את הדגמים  מחומרים שונים כמו- מתכת, טיטניום, עץ, זכוכית, בטון, חול, גבס ועוד. האפשרויות הללו מגלמות בתוכן הבטחה עתידית. אני מאמינה שבעתיד כל אחד מאיתנו יוכל לרכוש מדפסת תלת מימד ויוכל ליצור לעצמו את החפצים אותם הוא רוצה. כמו- צעצועים, כלי נשק, איברים מלאכותיים שיחליפו את איבריו שהזדקנו, שיניים ומי יודע מה עוד. כל מה שנראה במציאות נוכל להדפיס לעצמנו.

אילן רום סיפר לי על ד"ר חזי שוטלנד המקדם את נושא התלת מימד ברפואה וכיום כבר יש ידיים שהודפסו בתלת מימד והושתלו והידיים מתפקדות היטב. נשמע כמו מדע בדיוני אבל, אמיתי לגמרי. הביטו בצילומים שצילמתי בהפנינג תלת מימד שערכה החברה בקריון ותשתכנעו.

בצילומים- ד"ר חזי שוטלנד והידיים שהודפסו בתלת מימד

unnamed[2] (4)

unnamed[3] (2)

unnamed[2] (5)

unnamed[1] (5)

לאילן יש חזון להקים מעבדה חברתית שלה סניפים ברחבי הארץ. המעבדות הללו יהוו חממה טכנולוגית חברתית ויתמכו בפרויקטים משלב הרעיון ועד לרמת המוצר המוגמר. יחד עם מכללת "עתיד" אליה חבר, הם יכשירו אנשים שנפלטו מהעבודה לעבוד במעבדות כמפתחים, מפעילים ומדריכים וכך יביאו תועלת הן לקהילה והן לעסקים.

המעבדה תכלול מומחים בעלי נסיון וידע בטכנולוגיית תלת המימד ותתמוך ביזמים תוך הצעת פתרונות. בנוסף, יעבירו במעבדה קורסים בטכנולוגיות מתפתחות כדי שכל מי שמעוניין יוכל להיות יזם ומשווק ולבנות לו עסק. החברים במעבדה יוכלו להגיע ולהשתמש בציוד במסגרת מעבדה פתוחה והיא תהיה פתוחה לקהל ללא תשלום כדי שיוכלו להתנסות בטכנולוגיה ולהחליט האם להצטרף לפעילות.

בצילומים- דוגמאות למה שמדפיסה מדפסת התלת מימד

unnamed[2] (6)

unnamed[4] (2)

unnamed[1] (6)

המעבדה בקשר עם מפעלי תעשיה שונים כיוון ששואפים לתת ערכים מוספים לקהילה העיסקית והחברתית בה הם פועלים. זאת מתוך מטרה לקבל אתגרי תכנון ועיצוב מוצרים ולתת ערך מוסף למוצרים בתוצרת מקומית ובעלות סבירה. הכוונה היא לעצב ולתכנן מוצרים בעלות ריאלית לתעשייה ובתמורה להשתמש בחינוך ילדים ונוער והחזרת מבוגרים לשוק העבודה.

אז מי שרואה עצמו מתאים. שרוצה ללמוד טכנולוגיות חדשות, שאוהב לפתור בעיות אמיתיות ושחושב מחוץ לקופסה, הנה ההזדמנות להצטרף למעבדה החברתית ולשנות את העתיד. לי זה נשמע מרתק.

ניתן לפנות לאילן רום: 052-6379828 ilan@ideatech.co.il

 

 

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.