בבנין הכי יפה בתל אביב נפתחו לאחרונה בר מסעדה ולידו בית קפה. המקום נהיה מיד הדבר הכי חם ומדובר בעיר, והלכתי לבדוק את שניהם. מנות מעולות, אוירה נפלאה, ואתם חייבים אותו לרשימה של המקומות שאסור לכם לפספס.

19/04/2019

בר 51 הוא חלק ממבנה מרהיב ביופיו שנמצא ברחוב הירקון. שנים הוא עמד נטוש ומט ליפול, ולמרות כל זאת לא ניתן היה להתעלם מיופיו. כאן אתם יכולים להעמיק על ההיסטוריה הבלתי תאמן של הבית הזה, ואיך הוא התגלגל למה שהוא היום. והיום הוא מלון בוטיק, מלון רנומה, שתחתיו בית קפה, בפינתו הצפונית, מול רחוב טרומפלדור, ועל-כן שמו קפה טרומפלדור, ובפינתו הדרומית, מול  רחוב נס ציונה, בר-מסעדה – בר 51. הוא קיבל את שמו מהסרט המטלטל של עמוס גוטמן, באותו השם, שם הוא צולם, כך אומרים. את בר 51 פתחו אנשי המונא הירושלמית, מסעדה נפלאה שביקורי האחרון בה היה לפני חודש ממש.

01. בר 51 - הבניין והים

יצא שביקרתי בבבית המדהים הזה ברחוב הירקון שלוש פעמים, בשלושה סופי שבוע רצופים. הביקור הראשון היה בבית הקפה המתוק, שמבחוץ צופה אל הים, ואכלתי ארוחת בוקר מקסימה.

02. בר 51 - קפה טרומפלדור

שני הביקורים הבאים היו בילוי ערב בבר 51. המקום צר וארוך, רובו בר שמתחיל מול המטבח ומאפשר תצפית נפלאה על מלאכת הכנת המנות, ומסתיים מול הברמנים. בהמשך החלל הצר נמצא איזור ישיבה סביב שולחנות. שמה ישבנו בביקור הראשון. בביקור השני ישבנו אל הבר, מול עמדת הברמנים. נותר לנו חוב לחזור ולשבת ב-Holy Grail של הבר, מול המטבח.

כשהתיישבנו לשולחן, קיבלנו צלוחית עם זיתים ופיצוחים. וגם קצת צ’ילי, שליטף את כל החבר’ה בצלחת ונתן להם בוסט חריף שקפץ עלי דווקא בביס הראשון. האחרים כבר היו יותר רגועים.

03. בר 51 - ספתח

התפריט בנוי כולו מכעשרים מנות קטנות, ואפשר לעשות ארוחה מעולה של המון טעימות.

התחלנו עם אינטיאס. ירקות חורף. קרם פרש (58 ₪) או כמו שכתוב בחשבון – קוביות אינטיאס וסלט חורף. בביקור השני, בו ניסינו להזמין מנות אחרות כדי לגוון, התחלנו עם בר ים. ירקות חורף. קרם פרש (58 ₪), רק כדי לגלות שזו אותה מנה עם דג אחר. אבל האמת, זו מנה מעולה, הדג מקבל מקום של כבוד, וטעמו עדין ומורגש. פשוט נפלא.

04. בר 51 - בר ים

עם כל הרצון לגיוון, יצא שגם את המנה השנייה בביקור הראשון לקחנו גם בביקור השני, בלי לשים לב, זוקיני. מסקרפונה ארטישוק. תרד תורכי (38 ₪), או כמו שקוראים לו החבר’ה, בייבי זוקיני. הזוקיני היו מעט מרירים, ובכל זאת זה היה טעים, אבל מכל המנות זו הפחות מרגשת, ודווקא אותה יצא שהזמנו פעמיים, למרות שבמקרה הזה אפילו לא היה לי תירוץ, השם אותו שם.

05. בר 51 - בייבי זוקיני

זהו, לא היו עוד מנות שהוזמנו בשני הביקורים, מכאן הצליחו תוכניות הגיוון, בדרך אל הניסיון לטעום את כל המנות בתפריט. בביקור הראשון המשכנו עם אניולוטי תפו”א ומסקרפונה. חמאת מרווה (56 ₪) אניולטי זו פסטה, זה היה נפלא, וממש הצטערנו שזה נגמר כל כך מהר. מנות קטנות, כבר אמרנו.

06. בר 51 - אניולוטי

פפרדלה זוקיני. בשר סרטנים. חמאת לימון (58 ₪), גם פפרדלה זו פסטה, אבל זו עשויה מקישואים במקום בצק. עוד מנה מעולה, כזו שבא לצלול לתוכה ולא לצאת.

07. בר 51 - פפרדלה זוקיני

את המנות בביקור הראשון חתמנו (לפני הקינוח) במנת בשר – לחי עגל. ארטישוק ירושלמי. ציר בקר (58 ₪). לא סתם שמרנו את המנה הזו לסוף. בדרך כלל מנה כזו של לחי עגל היא כבדה, תמיד מזכיר לי תבשילי פאב אנגליים, שאני מאוד אוהבת, אבל אחרי זה צריך מנוחה. ברם אולם המנה הזו מצליחה לשמר את הטעמים הנפלאים של תבשילי הקדרה הכבדים, ובה בעת להישאר קלילה.

08. בר 51 - לחי עגל

בביקור השני לא שמרנו את הבשר לסוף, והמשכנו עם שיפוד אנטריקוט. רוטב חלמונים (58 ₪). הבשר היה אדמדם, בדיוק כמו שאני אוהבת, ולמרות שהוא דרש הרבה עבודת לסת, טעמו היו גן עדן.

09. בר 51 - שיפוד אנטריקוט

כשראינו אצל השכנים על הבר את המנה הבאה, החלטנו לנסות, למרות שחלקנו נרתעים מתמנונים (לא אני). פולפו. חיטה בציר סרטנים. בצל ירוק (58 ₪). או שמה בחשבון – פולפו וסופריטו. נהדר. פולפו, שכאמור זה תמנון,  הוא אהבתי הגדולה עוד מימי הבראנץ’ שיכורים של הסרבסרייה, שאני עדיין מבכה את סגירתה.

10. בר 51 - פולפו

המנה הבאה שהזמנו היא כפתורי ריקוטה. עגבניות. אנשובי. שמן זית (51 ₪). רגע אחרי שהזמנו, השכנים קיבלו מנה מסקרנת, ביררנו, וזה היה זה. נראה מצוין, שמחנו שעשינו בחירה נכונה. ובאמת, טעם מיוחד מאוד, פשוט תענוג. הכפתורים של הריקוטה, ממש כדורים קטנים ששוטחו לכדי מטבעות, היו בשרנים ונהדרים, והם שחו ברוטב עדין עדין של עגבניות, אנשובי ושמן זית.

11. בר 51 - כפתורי ריקוטה

זה קצת מביך, אבל שוב לטשנו עינינו לשכנים, ביררנו מה הם אוכלים, ולקחנו בעקבותיהם קולורבי. ציר לימון פרסי (28 ₪). עוד מנה נפלאה. בינתיים השף קפץ לביקור בעמדת הברמנים, וניצלתי את ההזדמנות כדי להודות לו על האוכל המדהים שיוצא תחת כפיו. הוא נדהם לגלות שזה כבר הביקור השני, הרי המקום רק נפתח, ותגמל בכוסית ויסקי. הוא הביע את תקוותו שעד הביקור הבא שלי הוא כבר יספיק לשנות את התפריט.

12. בר 51 - קולורבי

זהו, הגיעה העת לקינוח. בביקור הראשון לקחנו טארט קרמל (28 ₪) שבזכות תמונה שלו ברשת שמעתי על המקום. ואוי, כמה שהוא מעולה.

13. בר 51 - טארט קרמל

בביקור השני, בשביל הגיוון, לקחנו מוס מסקרפונה (32) שהגיע בלוויית תותים ופיסטוקים. מנה מרעננת וכיפית.

14. בר 51 - מוס מסקרפונה

וכמה כיף לאכול כל כך הרבה דברים, ועדין לצאת בלי תחושת הכבדות שמלווה ארוחות גדולות.

המלצה לחניה – חניון אוסישקין, שנמצא ברחוב אוסישקין, מול קצהו של רחוב הירדן. חניה בשפע ב-30 שקלים לערב. משם יורדים במורד רחוב נס ציונה ומגיעים ישר לכניסה של בר 51 ברחוב הירקון.

קפה טרומפלדור / בר 51
הירקון 59
תל אביב
03-5406680
פייסבוק
אינסטגרם

אבושדיד – הלהיט החדש בלבונטין

לבונטין הוא רחוב מדהים. כל מבנה שחולפים על פניו מרשים ביופיו הארכיטקטוני. המבנה המרהיב בלבונטין 16, שהיה פעם ביתה של משפחת אבושדיד, המשפחה של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אבי, זוכה לעדנה. הוא מואר מבחוץ, ואפשר לראות כמה יפה...