שלושה ספרי מתח- "הדירה", "תגידי שאת שלי" ו"עד שיצא עשן לבן"

שלושה ספרי מתח חביבים שתוכלו לקחת אתכם לחופשה או לוותר על השממה הטלוויזיונית ולקרוא. אליזבת נורבק במותחן פסיכולוגי שבו הגיבורה מאמינה שבתה אשר נעלמה לפני עשרים שנה עדיין חיה. רוברט האריס לוקח אותנו אל תככי הוותיקן וש.ל. גריי במותחן אימה מצמרר על בני זוג המגיעים לחופשה בפריז בדירה מלאת מסתורין.

IMG_3904

שלושה ספרי מתח חביבים שתוכלו לקחת אתכם לחופשה או לוותר על השממה הטלוויזיונית ולקרוא. אליזבת נורבק במותחן פסיכולוגי שבו הגיבורה מאמינה שבתה אשר נעלמה לפני עשרים שנה עדיין חיה. רוברט האריס לוקח אותנו אל תככי הוותיקן וש.ל. גריי במותחן אימה מצמרר על בני זוג המגיעים לחופשה בפריז בדירה מלאת מסתורין.

"תגידי שאת שלי" מאת אליזבת נורבק

תגידי שאת שלי מאת אליזבת נורבק

מותחן פסיכולוגי העוסק באובדן, כאב ותקווה בלתי אפשרית. המותחן מעמת את הקוראים עם הרצון להשיב אלינו את אהובינו, גם כשאבדה כל תקווה, גם כשעברו שנים רבות.

סטלה, גיבורת הסיפור, היא פסיכותרפיסטית נשואה באושר ואמא לילד בן שלוש עשרה. לפני שנים רבות, כשהייתה נערה צעירה, נכנסה להריון מבן זוגה. היא ילדה תינוקת וגידלה אותה באהבה יחד עם בן הזוג. בעת חופשה משפחתית על שפת הים, נעלמה התינוקת וכולם חשבו שהיא טבעה, למרות שגופתה לא נמצאה מעולם.

סטלה, עוברת משבר קשה, מתאוששת ויוצאת לדרך חדשה. היא נישאת, יולדת בן ועובדת כפסיכותרפיסטית. באחד הימים נכנסת לקליניקה שלה אישה צעירה בשם איזבל ומהרגע שסטלה מביטה בה היא משוכנעת שזו בתה האובדת.

הסיפור מסופר דרך קולותיהן של 3 נשים: סטלה- המאמינה שמצאה את בתה. איזבל- הרוצה לפתור את בעיותיה ולגלות מי היא באמת וקריסטין- אמה של איזבל החוששת לאבד את ילדתה.

סטלה עוברת טלטלה קשה ומוכנה לסכן הכל כדי לגלות האם איזבל היא אכן בתה האובדת. אבל בעשותה זאת היא מפעילה שרשרת אירועים היוצאים משליטתה, ומסכנת בכך את עצמה ואת כל היקרים לה.

הספר מותח, אם כי ארוך מדי, אפשר היה לקצרו בשליש. הוא מגיע לשיאו לקראת סיום ואז העלילה הופכת להיות מהירה מאד ומסחררת.

הספר עמד בראש רשימת רבי המכר בעולם ומכר מעל חצי מליון עותקים רק בשבדיה.

אליזבת נורבק חיה בשטוקהולם, שוודיה, עם בעלה ושלושת ילדיה. היא בעלת תואר במדעים. היא החלה את כתיבת המותחן הפסיכולוגי שלה בעת שהייתה בחופשת לידה, וכעת היא סופרת במשרה מלאה. תגידי שאת שלי הוא ספרה הראשון.

"תגידי שאת שלי" מאת אליזבת נורבק. מאנגלית: דן כ"ץ, הוצאת "דני ספרים", 488 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .

 

"עד שיצא עשן לבן" מאת רוברט האריס

IMG_3905

האריס לוקח אותנו אל הוותיקן ואל התככים של בחירת אפיפיור חדש. הוא מספר את סיפורם של 118 קרדינלים הנאספים בוותיקן, סגורים מהעולם, עד אשר ייבחר האפיפיור. כמי שאינה בקיאה כלל בנושא, עניין אותי מאד להבין כיצד מתקיימות ההצבעות וכיצד נבחר אפיפיור ובמובן הזה, אין ספק שהאריס עשה תחקיר מעמיק ומדויק. מעניין לקרוא על התהליך עצמו, על הבדידות הנכפית על הקרדינלים, עד אשר יצא עשן לבן המכריז על בחירה.

לגבי הסיפור עצמו, הרבה מתח אין כאן, האריס לא מצליח בכך ולפרקים העלילה ממש מייגעת ונמשכת ללא סוף. התככים פושרים למדי ואולי מפאת הכבוד שאדם נוצרי רוחש לוותיקן. הסיום עצמו מפתיע אבל לא ממש התקבל על דעתי, כאילו הודבק בכוח. לזכותו של האריס יאמר שהוא מצליח להעביר באופן מוצלח את התפקידים השונים בוותיקן ואת הכוח שיש בידי הקרדינלים. את השוביניזם והדרת הנשים. (הנזירות משמשות בתפקידי ניקיון ומשרתות את הגברים).

הסיפור מסופר דרך קולו של אחד הקרדינלים הוותיקים, המנהל את הבחירות והיה מקורב לאפיפיור שנפטר. הוא משתדל לנהוג ביושר ובכבוד ולהביא לבחירתו של האדם המתאים ביותר לתפקיד.

אהבתי יותר את "ארץ אבות" שלו ואת "קצין ומרגל". אך, תמיד כדאי לקרוא ספר של האריס והוא תמיד מעניין ומעורר מחשבה.

" עד שיצא עשן לבן" מאת רוברט האריס. מאנגלית: גיל שמר. הוצאת כנרת, זמורה מוציאים לאור. 270 עמודים. מחיר- 98 ₪.

"הדירה" מאת ש.ל.גריי

הדירה מאת ש.ל. גריי

מותחן אימה מפחיד במיוחד ומפתיע. מי שאוהב סרטי אימה ומתח זה הספר בשבילו. זו אחת הפעמים הבודדות שהתפתיתי לעבור לדפים האחרונים בספר. (אבל הצטערתי על כך)

מארק וסטף מנהלים חיי משפחה רגועים עם בתם הקטנה בקייפטאון, דרום אפריקה, עד שיום אחד פורצים לביתם שלושה גברים חמושים במסכות סקי ותוקפים אותם. מצולקים מהטראומה, הם מנסים להשאיר את צרותיהם מאחור ולצאת לדרך חדשה. כשחברתם קרלה מציעה להם להירשם לאתר אינטרנט של חילופי בתים, הם לוקחים את ההצעה בשתי ידיים בתקווה שחופשה בארץ אחרת תעזור להם להחלים. מארק וסטף פוגשים אונליין בזוג צרפתים אופנתי בשם פֶטיט שברשותם דירה מקסימה בפריז, ומסכימים להתחלף איתם למשך שבוע. אבל כשהם מגיעים לבירה הצרפתית, מתברר להם שפרסום לחוד ומציאות לחוד. הדירה של בני הזוג פטיט היא עלובה ומעופשת, וכשהם מנסים ליצור איתם קשר – איש לא עונה להם.

הדירה מלאה בסודות והדיירת היחידה הנוספת המתגוררת בבניין ממליצה להם לעזוב ללא דיחוי. הם מסרבים להקשיב לה. החופשה הופכת להיות לסיוט ובני הזוג חווים מערבולת רגשית המביאה אותם אל סף תהום.

ש.ל. גריי הוא שם העט של שני סופרים המשתפים פעולה ביניהם: שרה לוטס ולואי גרינברג. שרה לוטס היא סופרת ותסריטאית, ומעריצה גדולה של ספרים וסרטים העוסקים בזומבים. לואי גרינברג הוא סופר ועורך, וחובב מושבע של ספרות ערפדים אפוקליפטית. ביחד הם כתבו כבר ספרי מתח ואימה רבים, וכולם זכו לשבחי הביקורת ולהצלחה בחנויות. ספרם הקודם, "לכודים", יצא גם הוא בהוצאת "דני ספרים".

"הדירה" מאת ש.ל.גריי. מאנגלית: כפיר לוי, הוצאת "דני ספרים", 320 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.