עוקבים: 230

אחרי ארוחות בוקר ומסע בעקבות מטבחים של מהגרים בלו אנג’לס, נקנח בארוחות ערב שכונתיות וקוקטיילים מעולים, כמו שרק מקומיים יודעים למצוא.

31/08/2018

ביליתי באל.איי כמעט שבוע, לקחתי אתכם איתי למסע בעקבות המטבחים של המהגרים ולשורה ארוכה של ארוחות בוקר מפנקות. אבל בסוף כל בוקר מגיע ערב, ורגע לפני שניפרד מאל. איי, נשתה איזה קוקטייל או שניים, נאכל קצת אוכל אמריקאי ובפעם הבאה נמשיך לסן פרנסיסקו. כל המקומות הפעם הם מקומות שכונתיים בשכונה של דפנה, לוס פיליס.

Friends & Family

כשהגענו לאל.איי אחרי יומיים של Road Trip מהמם על כביש 1 הידוע, פרקנו את עצמנו אצל דפנה, הבת של בן הדודה שלי, והיא לקחה אותנו לארוחת הערב הראשונה שלי באל.איי. חנינו את האוטו ממש ליד תחנת סמים. טוב, זה לא כמו שזה נשמע. עכשיו, כשסמים קלים חוקיים באל.איי., אפשר למצוא בתי ממכר לסמים קלים, מקומות שנראים כמו הכלאה בין בית מרקחת לחנות סוכריות, רק שבין החנות לרחוב יש חדר כניסה ויש בו שומרים חמושים, הגנה כזו אין אפילו בחנויות נשק.

הצצנו והמשכנו הלאה לבית הקפה Friends & Family. עד לאחרונה המקום היה פתוח רק בשעות היום, והגיש ארוחות בוקר (ועל זה אתם יכולים לקרוא בפרק הקודם), אבל בערך שבועיים קודם לכן הם התחילו לפתוח גם בערב, ובנו תפריט נפרד לשעות החשוכות. דפנה כבר הספיקה בשבועיים האלו לדגום את ארוחת הערב פעמיים, ואיתנו זו היתה לה הפעם השלישית. אכלנו מגוון של מנות נפלאות, מביאה לכם פה את השתיים שהכי השאירו עלינו את חותמן.

קלמארי ממונטריי Monterey Bay Squid מנה נפלאה של קלמארי. לא זוכרת שום דבר חוץ מזה שהרוטב היה סגלגל, אולי יין? בכל מקרה, היה מעולה. על מונטריי ביי עצמו אספר לכם בפרק הבא.

01. Los Angeles Dinners & Cocktails - Friends & Family

כבר סיימנו לאכול מגוון מכובד של מנות, ובכל זאת בא לנו עוד משהו קטן. התנצח ויכוח בינינו על מה לקחת, ויכוח שנפסק לטובתי. פשוט ראיתי בתפריט Sweet Potatoes ואני הרי מתה על בטטה, אז לא יכולתי לוותר. אבל הופתעתי לגלות שהפעם המשמעות היתה כלשונה – תפוחי אדמה מתוקים. נראה כמו תפוח אדמה, אבל מתוק מאוד. ועל זה רוטב פלפלים. וגם זה היה מעולה, שמחתי שהתעקשתי.

02. Los Angeles Dinners & Cocktails - Friends & Family

Friends & Family
5150 Hollywood Blvd, Los Angeles
Instagram

Alcove Cafe & Big Bar

אחרי יומיים מקסימים של סוף שבוע עם דפנה ואמא שלה, עפרה, לקחנו את עפרה לשדה התעופה, היא חזרה לסן פרנסיסקו, ואנחנו נהיינו רעבות. הלכנו למקום שהוא בעצם שני מקומות. יש שם מסעדה בשם Alcove ובר קוקטיילים בשם Big Bar, הם מחוברים, ולמעשה מהווים מקום אחד עם אפשרות בחירה בין שתי אווירות קצת שונות. לקחנו לנו קוקטיילים מעניינים ומנה שעל הנייר נשמעה מאוד מבטיחה, משהו עם כופתה, אבל בסוף זה היו סתם קציצות קבב משעממות ופיתות. קצת ישראלי מדי לטעמי… אבל הקוקטיילים היו מעניינים, ושימו לב מה תלוי על אחד מהם – מיני חלווה של אחווה. אותי זה מאוד הפתיע, אבל דפנה אמרה שסממנים ישראליים מאוד חזקים באזור.

03. Los Angeles Dinners & Cocktails - Alcove Cafe & Big Bar

1929 Hillhurst Avenue, Los Angeles

Messhall Kitchen

עוד שכונתית מאוד אהובה על דפנה היא מסהול. בימי שלישי יש שם פסטיבל אויסטרים בדולר לאויסטר, אבל לצערי ביום שלישי דווקא היינו במקום אחר. במסהול דפנה אוהבת להזמין קוקטייל, ולתת לחבר’ה במקום להפתיע אותה. היא קיבלה קוקטייל סלק מעולה, שהיה כל-כך טעים שבסיבוב הבא לקחתי אותו דבר לעצמי.

04. Los Angeles Dinners & Cocktails - Messhall Kitchen

בהעדר אוייסטרים בדולר, לקחנו מגש שרקוטרי וגבינות Charcuterie & Cheese Board. זה היה מצויין, ושימו לב לצורת המגש – זהו קו המתאר של קליפורניה.

05. Los Angeles Dinners & Cocktails - Messhall Kitchen

נשארתי עם טעם של עוד, וניצלתי את ההזדמנות כדי לאכול מאכל אולי הכי אמריקאי – מק אנד צ’יז Mac-N-Cheese. לא ציפיתי לא לקונכיות ולא לפירורי הלחם, אבל מה אני יודעת, מכירה רק מק אנד צ’יז אינסטנט מקופסה. בכל מקרה זה היה טעים, אבל מאוד מפוצץ, ולא הרגשתי צורך לסיים (ואצלי להשאיר בצלחת זה נדיר).

06. Los Angeles Dinners & Cocktails - Messhall Kitchen

Messhall Kitchen
4500 Los Feliz Blvd, Los Angeles
Instagram

זהו, עד כאן לוס אנג’לס. הגיע הזמן לעבור לסן פרנסיסקו המקסימה, ותאמינו לי, יש למה לחכות.

ארה”ב, מה היה לנו עד כה:
לוס אנג’לס – בעקבות מטבחים של מהגרים
להתחיל את הבוקר בלוס אנג’לס
ארוחות ערב וקוטיילים בלוס אנג’לס
לאכול באזור סן פרנסיסקו

אבושדיד – הלהיט החדש בלבונטין

לבונטין הוא רחוב מדהים. כל מבנה שחולפים על פניו מרשים ביופיו הארכיטקטוני. המבנה המרהיב בלבונטין 16, שהיה פעם ביתה של משפחת אבושדיד, המשפחה של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אבי, זוכה לעדנה. הוא מואר מבחוץ, ואפשר לראות כמה יפה...