עוקבים: 231

עשינו יום טיול לשוק נתניה כדי לספוג צבעים, ניחוחות וטעמים בגוון טריפוליטאי. חזרנו עם טעם של עוד.

07/07/2018

אחרי שחרשתי את השווקים שיש לתל אביב להציע (הכרמל, לוינסקי, התקווה, נווה שאנן), ובדקתי גם את השווקים של ירושלים (העיר העתיקה, מחנה יהודה), נצרת, עכו, חיפה ורמלה, הגיע תורו של שוק נתניה. כבר כמה שנים שיש עליו דיבור, והתכנון ללכת לבדוק במה מדובר עלה על סדר היום וגם ירד ממנו כבר כמה וכמה פעמים. והנה סופסוף זה קרה, כשחברה שלי לליב ארגנה קבוצה של חברים לבקר במקום. מצויידים בכמה חברים מקומיים, לשעבר או בהווה, יצאנו לכבוש את העיר.

אם שוק התקווה בתל-אביב מזוהה הכי הרבה עם העיראקים, נראה לי ששוק נתניה מייצג בכבוד את הטריפוליטאים.

התחלנו דווקא מחוץ לשוק בקונדיטוריה בשם ונציה. בקונדיטוריה מצאנו מאפים טריפוליטאים מסורתיים. אני טעמתי דבלה, המקבילה הטריפוליטאית לשבקיה המרוקאית, מאפה פריך מטוגן שמגולגל כמו פרח. לליב אכלה עוגית שקדים, ולצד זה שתינו אספרסו מצויין. ומה שלא טעמנו, וללא ספק היינו צריכים, זה “עוגה צהובה“, אולי מאפה הדגל של המקום, שללא ספק נצטרך לחזור בשביל לסגור את הפינה. ולמה קונדיטוריה בלב נתניה נקראת ונציה? המקומיים סבורים ששמה ניתן לה בשל ההצפות בצומת הראשית הסמוכה, שחוזרות ונשנות בכל חורף, חרף כל המאמצים לנקז אותן.

01. שוק נתניה - דבלה בונציה

ועכשיו, אחרי שנאספה כל הקבוצה וגם אכלנו ארוחת בוקר קלה, התקדמנו לעבר השוק.

02. שוק נתניה - השוק

לליב שלפה את הטלפון ותפסה בעדשה שלה את הזויות הכי יפות של השוק

03. שוק נתניה - מה בשוקצילום: לליב גל

ואני דווקא שמתי לב כמה מכוערים המבנים מסביב, ואיזה ניסיון מעניין נעשה כדי לחפות על כך. כמו בבריסל ובברלין, מצאתי את עצמי מצלמת ציורי קיר מרשימים.

04. שוק נתניה - הבתים המצויירים

אבל אנחנו לא באנו לכאן כדי לצלם קירות, באנו לאכול, שלא תבלבלו. אז המשכנו אל מוסד נתנייתי נוסף – הבוריקה של הרצל. דוכן על הדרך עם פיילה של אמייל שבתוכה מטוגנות הבורקות, ואיש אחד חביב במיוחד, הרצל, שמכין ומגיש את הבוריקות הכי טעימות שיש. בחרתי בבוריקה עם ביצה ותפוח אדמה, והרצל מרח סלט תפוחי אדמה על פרוסת בצק, בזק על זה ביצה חיה, קיפל וזרק לשמן הרותח בפיילה. הוא עושה את זה בזריזות ידיים מופלאה, שהייתי זקוקה לכמה שידורים חוזרים כדי להבין בדיוק מה התרחש שם לנגד עיני. כשהוא הוציא את הבוריקה המוכנה מהשמן, הוא מרח עליה טשרשי, סלט דלעת טריפוליטאי. זהו, עכשיו נשאר רק לאכול, ואוי, כמה שזה טעים.

05. שוק נתניה - הבוריקה של הרצל

עוד הסתובבנו קצת בשוק, והחלטנו שכבר הגיעה שעת ארוחת צהרים, והגיע הזמן לקוסקוס טריפוליטאי. נכנסנו למסעדה הקטנטנה “פינוקי האוכל של כרמל“, אבל הם עשו כל שביכולתם כדי להבהיר לנו שאנחנו לא רצויים שם, אז המשכנו הלאה, למתחרים שלהם “מסעדת צ’צ’ו“. מדובר במקום הרבה יותר מרווח ומודרני,

06. שוק נתניה - צצו המסעדה

אבל כמו אצל כרמל, גם פה תמצאו שורה ארוכה של סירים על פתיליות.

07. שוק נתניה - צצו המטבח

לקחנו קוסקוס ומפרום, שהיו נפלאים. קוסקוס רך ואוורירי שבא לך להתכסות בו ביום חורף קר, ומפרום נהדר. לצד המנה קיבלנו גם שורה של צלוחיות של חמוצים מכל מיני סוגים וטשרשי, כי אי אפשר ארוחה טריפוליטאית בלי טשרשי. גם אצל צ’צ’ו לא היו שמחים במיוחד שתפסנו הרבה מקום וחלקנו מנות, אבל בכל זאת התייחסו אלינו יפה.

08. שוק נתניה - צצו קוסקוס מפרום

אחרי ששבענו עזבנו את השוק, הצצנו בעוד כמה מקומות בסביבה כמו איטליז ורוטסרי בוארון ומעדניה רוסית, וקינחנו בביקור בשוק הפרחים.

09. שוק נתניה - שוק הפרחים

על עוד סיורים קולינארים בשווקים:

בארץ:
ירושלים
: העיר העתיקה (כאןכאן, כאןכאן), מחנה יהודה
תל אביב: שוק הכרמל (כאןכאן, כאן), שוק לוינסקי (כאן, כאן), שוק התקווה, נווה שאנן, התחנה המרכזית הישנה (כאן, כאן)
נצרתשוק נצרת

אמסטרדםAlbert CuypmarktLindengrachtNoordermaktAlkmaar
בודפשטLehel MarketCentral Market
פירנצהSan Lorenzo Mercato
ברצלונהMercat de la BoqueriaMercat de Santa CaterinaMercat Sant AntoniCol·Lectiu d’Artesans de l’Alimentació
ברליןשווקי חג מולדMarkthalle NeunMarheineke MarkthalleWinterfeldt MarktRogacki (שוק דגים)Street Food Thursday at Markthalle Neun

או עשו Like בעמוד הפייסבוק של לא סוגרת ת’פה

אבושדיד – הלהיט החדש בלבונטין

לבונטין הוא רחוב מדהים. כל מבנה שחולפים על פניו מרשים ביופיו הארכיטקטוני. המבנה המרהיב בלבונטין 16, שהיה פעם ביתה של משפחת אבושדיד, המשפחה של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אבי, זוכה לעדנה. הוא מואר מבחוץ, ואפשר לראות כמה יפה...