עוקבים: 230

12 מנות ל-12 אנשים, ארוחה מאוד לא שגרתית ובלתי נשכחת בביתו הצבעוני של השף עידן הלפרין

26/05/2018

לארוחה של עידן התגלגלתי במקרה, אחרי שלא הסתדרו העדפות אחרות שלי לאותו יום. עידן הלפרין הוא שף שנים רבות, ואחרי שהיו לו כמה מסעדות – רוטשילד’ס בראשון לציון ובתל-אביב ואחוזת הלפרין בבאר-שבע, הוא החליט, כמו הרבה אחרים, לבשל בבית שלו בראשון לציין ולארח עם אישתו, רינה.

הסלון של הבית נראה כמו כשחנות בשוק הפשפשים פוגשת חנות של מיכל נגרין. שולחן האוכל, אליו עוד נחזור, תופס את מרבית החלל, מסביבו כסאות כבדים, כמו היינו ישובים סביב שולחנו של לואי ה-14 בארמון המלוכה הצרפתי. שאר החלל, המדפים והקירות מכוסים בערב רב של פריטים, חפצי אומנות ווינטג’ וגם כמה פוחלצים. מאחר והסלון הופקע לצרכי אירוח הארוחות, הסבירו לנו עידן ורינה, את החיים הפרטיים שלהם הם מעבירים ב”צימר” – חדר השינה שלהם.

01. עידן - הבית

התחלנו להיכנס לאוירה המשוגעת עם קוקטייל פתיחה – עארק אשכוליות עם ליצי מולקולארי. עושה רושם שעוד כמה ארוחות eatwith ואני כבר ממש אוהב עארק, אולי בעצם אני כבר שם.

02. עידן - קוקטייל

מנת הפתיחה כבר חיכתה לנו על השולחן, ולא יכולנו להתאפק יותר, ובשנייה שהתיישב אחרון הסועדים, האורח ה-12, נפתחה רשמית הסעודה והתחלנו במשתה עם מקרון קרם רוקפור ופיסטוקים.

03. עידן - מקרון

הבטחתי לחזור לדבר על השולחן. גם הוא לא היה מבייש סעודה בארמון המלוכה הצרפתי, עם שני סטים של סכום לכל סועד, מפיות בתוך טבעת (אף שמפיות נייר), פרחים ותפריט מפואר

29. עידן - תפריט

ובין כל אלו שלל של מתאבנים, שזכו לשם נגיעות על השולחן. היו שם סלמון כבוש, קרם פלפלים אדומים, איקרה, זיתים מתובלים, עגבניות כבושות, קרם חצילים וזרעי חמניות ופסטו.

04. עידן - נגיעות על השולחן

עוד היה קשקבל ביין מרלו, שפחות אהבתי

05. עידן - קשקבל בין מרלו

וגם לחם ב-2 סוגים – נונטוקי בוכרי ולחם עם גרעיני חמניות

06. עידן - לחמים

בשלב הזה כבר היינו אחרי סבב היכרויות, כל אחד סיפר קצת על עצמו, איך התגלגל לשם, מה הוא עושה, את מי הוא הביא ומה הוא חוגג. יש לעידן גם “נוסעים מתמידים”, אחת שזו היתה לה הפעם השנייה, ואחרת שמתארחת אצלו כבר בפעם הרביעית. המשכנו עם סלט בונוס קבנוס – המצאה של עובדי אחת המסעדות שלו, שבסוף הסרוויס היו מכינים לעצמם סלט ממה שנשאר בסוף הסרוויס, תמיד היו שם חסות, מלפפונים, גרעיני חמניות וחמוציות, אבל מה שבטוח, אף פעם לא היה שם קבנוס, וגם לא בונוס.

07. עידן - סלט בונוס קבנוס

הטויסט המרגש של הערב היה מרק קרם ערמונים שהיה קרמי ועשיר ומפנק, עם שמנת מתוקה, אגוזי מלך קלויים מאוד, אגוז מוסקט, בצלו פטריות יבשות בולט, וממש בקושי החזקתי את עצמי לא לבקש לאכול גם מהצלחות של אלו שלא סיימו את המנה.

08. עידן - מרק קרם ערמונים

בין כל הדברים שהיו על השולחן, היתה גם סלסלה של קריסטלים ורדרדים, שהתגלו כגבישי מלח

09. עידן - מלח

שאותו מגרדים על פומפיה מיוחדת שלו

10. עידן - מלח במרק

המשכנו עם רביולי דובדבנים מלוח, סטייה קלה מהמטבח הצרפתי לזה הרוסי.

11. עידן - רביולי דובדבנים

ואחרי סדרה כל כך ארוכה של פתיחים, עברנו למנה של דג: פילה לוקוס ברוטב עגבניות ופלפלים קלויים. מודה שזו היתה מנה מעט מוזרה בעיני, הדג עבר עיבוד שבעיני הוציא מהדג את הדג, והטעם וגם הריח היו מעט משונים. אם אתם חושבים שזה מנע ממני לסיים את המנה, אתם טועים.

12. עידן - פילה לוקוס

אחרי הדג, מין ההכרח לעבור לבשר. כאן מדובר כבר באופרה אחרת. אכלנו קבב חצילים על קרם חומוס מדברי ורוד. ההגשה היתה מקסימה, הטעמים היו טעמי גן עדן, כי מסתבר שכשמוסיפים חצילים לבשר בקר, זה הופך אותו לאוורירי ורך, והחומוס הורוד עם פלפלים קלופים קלויים, שבחיים לא הייתי מנחשת עליו שהוא חומוס, גם הוא היה לא פחות מאגדה. מדברית.

13. עידן - קבב חצילים

עכשיו הגיע הזמן להעלות קצב. עברנו למנה עיקרית, שהיתה מורכבת משני מאפים, שני סוגי בשר ושני “קישוטים”, כלומר שתי תוספות, והכל הגיע לשולחן במהירות בזה אחר זה.

התחלנו עם מאפה בשר

14. עידן - מאפה בשר

לצידו היה גם דים סם

15. עידן - דים סאם

16. עידן - דים סאם

עידן קרא לתוספות קישוטים, כי בעיניו צריך להיזהר איתם, שלא יגנבו את ההצגה לכוכבים הראשיים של ההצגה, הבשרים. אבל בעיני הם לגמרי גנבו, שניהם היו עשירים, מתקתקים ומרגשים, וכשכבר לא יכולתי יותר להכניס בשר לפה מרוב שהייתי מלאה, המשכתי לרצות עוד ועוד מהקישוטים.

ראשון הקישוטים: עלי גפן יין וחמוציות

17. עידן - עלי גפן

והקישוט השני: פריקי פירות יבשים

18. עידן - פריקי

הבשרים היו לא פחות ממפוארים. האחד אסאדו מעושן עם תפוחים וסלורי (כך בתפריט). אני באופן אישי לא מתה על אסאדו כבר מילדות, כשאבא שלי היה מביא לנו לשבת אסאדו מ”אלברט” באזור, אבל מי שאהב, אהב מאוד.

19. עידן - אסאדו

השני: אנטריקוט עם פלפל שחור שעושן במעשנת בבית של הוריו של עידן. היה נפלא.

20. עידן - אנטרקוט

21. עידן - אנטרקוט

נשאר לי רק עוד ממש קצת מקום לקינוחים, והם התחילו לזרום בכמויות בלתי צפויות. חלק מהמתוקים כבר המתינו לנו מתחילת הערב על שולחן בצד

22. עידן - שולחן קינוחים

וטארט טטן

27. עידן - טארט טטן

28. עידן - טארט טטן

אין ספק שזו היתה חויה מיוחדת. היו מנות מעולות לצד מנות שפחות אהבתי, אבל דווקא בגלל שכל האירוע הזה היה קצת הזוי, זה היה לא שגרתי, ומאוד עשיר, בחוויות, בתוכן ובמנות. נראה כי עידן ורינה הם אנשים שלא חיים תחת המוטו של Less is More, וזה בא לידי ביטוי בכל דבר: בעיצוב הבית, במנות, בפתיחים, בקינוחים. ואם זה לא היה ברור עד עכשיו, אני ממליצה בחום לעבור את החוויה המשוגעת הזו, אני באופן אישי יצאתי משם ממש נרגשת.

30. עידן - האורחים

12 מנות, 12 אנשים
eatwith
אינסטגרם

אבושדיד – הלהיט החדש בלבונטין

לבונטין הוא רחוב מדהים. כל מבנה שחולפים על פניו מרשים ביופיו הארכיטקטוני. המבנה המרהיב בלבונטין 16, שהיה פעם ביתה של משפחת אבושדיד, המשפחה של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אבי, זוכה לעדנה. הוא מואר מבחוץ, ואפשר לראות כמה יפה...