עוקבים: 226

ארוחה מטורפת ונפלאה בסטודיו הקסום של השף ברק יחזקאלי.

09/09/2017

מי שעוקב אחרי הבלוג בוודאי שם לב לכך שאני הולכת פחות ופחות למסעדות ויותר לארוחות שף בבתים. נראה כי המסעדות שנפתחות לא מצליחות לרגש במיוחד, במקביל הולכת ומתפתחת סצנה ברורה של מסעדות בבתים. שפים כשרוניים מצליחים לברוא קסמים מיוחדים באוירה מיוחדת ששום מסעדה אינה יכולה להתחרות בה. בורק, שהוא ברק יחזקאלי, עושה את זה בסטודיו שלו בפלורנטין, בכל יום רביעי.

עד היום, בכל הארוחות בבתים, ישבנו כל האורחים סביב לשולחן אחד גדול. אצל בורק כל זוג או קבוצת מזמינים קיבלו שולחן משלהם, כך שהאלמנט החברתי שכל-כך מייחד את הארוחות בבתים היה קצת חסר כאן. אבל המקום היה פשוט קסום. כבר כשנכנסים לחצר, נראה כאילו יצאנו מהכרך הגדול אל הכפר, בלי לעזוב לרגע את תל-אביב. בפנים חלל מקסים, מטבח פתוח שמאפשר לראות את כל העוסקים במלאכה, וקומה שנייה שמספקת תצפית מעולה, ושם גם נמצאת עמדת ה-DJ, שמהווה תוספת נעימה ויחודית לארוחה.

01. בורק - החלל

כשנכנסו קיבלנו כוס של סנגרייה לפתיחה. במהלך הארוחה הרמנו פעמיים כוסית של ערק לחיים. הארוחה נפתחה באנטיפסטי טעים שנפרס לנו על השולחן פריט אחר פריט על פיסת קרטון. היו שם דלעת ערמונים, חציל, שומר, כרישה, תפוח אדמה, בצל, פלפל ולחם נפלא. חבל מאוד שהתמונה אינה עושה חסד עם המנה.

02. בורק - אנטיפסטי

אחרי כל מנה קמנו להסתובב ולחלץ עצמות, ובאחת הפעמים פגשנו את שני הדגים החמודים הללו, האינטיאס הענק (Yellow Tail) וגמל הים, זה שמכונה גם בן גוריון.

03. בורק - דגים

בשיטוט הבא הם כבר פורקו לגמרי, ומצאו את דרכם לצלחות.

04. בורק - הכנת הדגים

ומשם אלינו לשולחן – אינטיאס Yellow Tail עם סלט במיה. דג נא, אם הוא טרי ואיכותי, הוא תענוג לחיך וללשון, ובדיוק כזה הוא היה.

05. בורק - מנת הדגים

המשכנו להציץ בפעילות הקדחתנית במטבח, וראינו את ברק מתרכז בהכנת המנה הבאה.

06. בורק - ברק

המנה הבא היתה עלי סלק (מנגולד) ממולאים בגבינת המאירי, מטוגן בטמפורה, עם תאנה, סלק, שמן זית ויוגורט. אני אמנם לא חובבת טמפורה, אבל כשזה טוב, זה טוב, והגבינה החמימה שנזלה מתוך עלי הסלק היתה נפלאה.

07. בורק - מנגולד ממולא

המנה הבאה היתה פסטה הום-מייד מקמח שהביאו מאיטליה, ומעל בשר סרטנים וקצף שבושל עם טרגון. זה היה נפלא.

08. בורק - פסטה הום מייד

הגענו למנת הבשרים. כבר כשנכנסנו לחצר, אי אפשר היה שלא לשים לב למעשנה שעמדה בחוץ ובתוכה גושים ענקיים מכוסים בנייר כסף.

09. בורק - מעשנת

גושי הבשר, אחרי שבילו במעשנה משבע בבוקר, הגיעו למטבח ונפרסו.

לא סוגרת ת'פה ©

באותו זמן ברק הכין לנו סלט עלים.

11. בורק - ברק

אל השולחנות שלנו הגיעו מנות נפלאות של נתחים של אונטר ריב ואסאדו עם הענבים ותפוחי האדמה שעושנו ביחד עם הבשר במעשנה. לצדם סלט עלים ובצל סגול. ואפילו שכבר ממש לא היה לנו מקום, בבטן חיסלתי את הכל ולא השארתי שום דבר בצלחת, אפילו לא עשבים, כי זה היה טעים אש.

12. בורק - מנת הבשר

ואחרי שאכלנו והתענגנו ושבענו, הגיע הזמן לקינוח. זה היה הרגע להיפרד מהשולחנות ולעשות קצת מינגלינג. ה-DJ שם מוזיקה קלאסית דרמטית, ובשולחן המטבח המרכזי התחיל מיצג אומנות מרגש, בניצוחו של ברק. על השולחן נפרסו בזה אחר זה המוני מתוקים: בננות מקורמלות (שלא טעמתי כי בננות זה איכס), פנקוטה, קרם ברולה, מוס שוקולד, חטיף בוטנים בדבש, מאפה בצק עלים, פירות, סירופ ומי יודע מה עוד.

ככה זה נראה באמצע הדרך

13. בורק - הכנת הקינוח

וככה זה נראה בסוף, רגע לפני שכל האורחים התנפלו וטרפו את זה בתעווה, מי שהעביר לעצמו לצלחת פרטית ומי שאכל עם הכפית ישר מהשולחן.

14. בורק - הקינוח

וכדי לתת לכם טיפה רושם איך זה נראה לאורך הדרך, שימו לכם מוזיקה קלאסית סוערת וצפו בגיף הזה בלופ.

15. בורק - הכנת הקינוח

היתה ארוחת מעלפת. עלות הארוחת 280 ₪, לא כולל יין שמזמינים בנפרד, ולא כולל שירות.

בורק Burek
צריפין 39
תל-אביב
פייסבוק
אינסטגרם

עלה גפן – מסעדת שף אותנטית בדרך לצפון

ביום הראשון של ראש השנה החלטנו לצאת קצת מתל אביב. נסענו לאורך חופי הים התיכון המקסימים, עצרנו בחוף עתלית והגענו עד לחוף בצת. מתישהו התחלנו לפתח רעב קל, אבל לא רצינו לתת לזה להוציא אותנו מהשלווה שהשרה עלינו הים. ובכל זאת,...