עוקבים: 226

מוקדש באהבה לכל המשמיצים של המטבח האנגלי. קבלו טעימות מהמטבח האנגלי המסורתי, קצת פאי, פודינג וארוחת בוקר כהילכתה, וגם אוכל של מהגרים, למשל בנגלדש ותאילנד.

02/09/2017

לקראת סוף אוגוסט נסעתי לאנגליה לכבוד פסטיבל הרוק ברדינג. ניצלתי את ההזדמנות שיצאתי מהעיר הגדולה והקוסמופוליטית כדי לחפש קצת אוכל מסורתי אנגלי, כי בלונדון זה כבר פחות פשוט. בעזרת המלצה חמה של לואיז, מנהלת דירת ה-airbnb שלקחנו, הגעתי למקום קסום.

פאי ופודינג…

_

Sweeney & Todd Restaurant

בדימיוני אני יושבת בפאב אנגלי מסורתי ואוכלת פאי משובח. כשביקשתי מלואיז להמליץ לי על מקום טוב לאכול פאי, היא שלחה אותי למקום הזה, שיופיע לכם ראשון בגוגל אם תחפשו Best pies in Reading. לצערי, נאלצתי בשלב זה לוותר על חלק מהחלום, כי פאב זה לא.

מבחוץ זה נראה ככה:

01. Sweeney & Todd, Front

וכשנכנסים זו בכלל חנות של מגוון רב של מאפיי פאי ועוד שורה ארוכה של מאכלים אנגלים וסקוטיים מסורתיים (עדיין סקרנית מאוד לדעת איך זה Scottish Egg שראיתי שם בויטרינה). זו שנכנסה לחנות לפניי לקחה לה הביתה שני פאי.

02. Sweeney & Todd, Shop

לרגע לא הייתי בטוחה שהגעתי למקום הנכון, אבל כששאלתי אם אפשר גם לאכול שם, ולא רק לקחת, הפנו אותי למסעדה שבעורף החנות.

03. Sweeney & Todd, Restaurant

הזמנתי, כמה מפתיע, פאי. הפאי האנגלי מתאפיין בכך שהוא עטוף בבצק מכל הכיוונים, וברוב המקרים הוא מגיע עם ציר בשר – Gravy. התלבטתי קשות בין שלושה: Steak & Ale, Steak & Kidney, Minced Beef & Onion.

מאחר ולא יכולתי לקחת את כולם, בחרתי ב-Steak & Ale Pie, צירפתי אליו תפוח אדמה אפוי, ודי התפוצצתי. זה המון אוכל לאדם אחד.

04. Sweeney & Todd, Pie

בזמן ההמתנה קראתי מהתפריט את סיפורו של סוויני טוד מסופר בחרוזים. אולי אתם מכירים את הסיפור מסרטו הנפלא של טים ברטון, בכיכובו של ג’וני דפ. אם לא, הרי לכם כל הסיפור במשפט אחד – סוויני טוד, בעל מספרה, חבר עם בעלת העסק השכן בעסקה מפוקפקת, וגזז את קהל לקוחותיו שנכנסו אליו למספרה ומעולם לא יצאו משם, ושימשו בשר למאפיי הפאי הנפלאים של השכנה. נראה אתכם אוכלים את הפאי אחרי שקראתי את הסיפור הזה.

05. Sweeney & Todd, Story

עוד בזמן ההמתנה ראיתי בזוית העין את לוח הקינוחים. שוב התלבטתי קשות בין שלושה: Sticky Toffee Pudding, Spotted Dick, Bread & Butter Pudding. במאמר מוסגר אציין כי האנגלים מאוד אוהבים להשתמש במילה פודינג. היא שם כולל לקינוח, היא נמצאת במגוון של קינוחים, כמו בשניים מאלו שציינתי, אבל היא גם מופיעה ביורקשייר פודינג, שזו קערת בצק שנהוג לאכול בה דווקא מנה עיקרית, בדרך כלל נקניקיות ותפוחי אדמה, והיא גם נמצאת בשמות מאכלי הבשר – Black Pudding ו-White Pudding, אל אחד מהם עוד נחזור בהמשך.

06. Sweeney & Todd, Desserts

נחזור לעניין הפודינג של הקינוח. מה לעשות, יש מקום בבטן רק לאחד, וגם זה בדוחק. אחרי התייעצות עם חברים טלפוניים בחרתי ב-Sticky Toffee Pudding. זו עוגה ספוגית חמה ספוגה ברוטב טופי חם מומס, שמגיעה לצד גלידה קרירה, למיתון החום והמתיקות. זה היה נפלא, אבל לא הצלחתי לאכול יותר מחצי, כי זה מתוק בטירוף.

07. Sweeney & Todd, Sticky Toffee Pudding

יצאתי בידיעה ברורה שאני עוד אחזור לסיבוב שני עם Minced Beef & Onion Pie ו- Bread & Butter Pudding, אבל את ימים הבאים ביליתי מהצהרים עד הלילה באתר הפסטיבל, שם נאלצתי להתפשר על אוכל דוכנים מאכזב, שפסגתו היתה צ’יפס עם גבינה צהובה מגורדת וגבינת צ’דר מומסת (וזה היה טעים אש).

Sweeney & Todd Restaurant
10 Castle Street
Reading, England

The Railway Pub

אז כזכור, בדימיוני אני יושבת בפאב אנגלי מסורתי ואוכלת פאי משובח, ובמציאות אכלתי פאי משובח אבל לא בפאב אנגלי מסורתי. אז כשחזרנו ללונדון לשכונה המרוחקת שלנו Putney, התיישבנו לשתות בירה באחד מהפאבים המקומיים. הוא נראה לי מסורתי מספיק, ואיך שצהלתי כשמצאתי בתפריט פאי: British Beef & Ale Pie. ועוד יותר התרגשתי כשגיליתי שאוכל לקבל לצד הצ’יפס גם Mushy Peas, פירה האפונה הכל-כך אנגלי, שעוד לא מצאתי בשום מקום אחר. לצערי, הפאי היה מופשר מהקפאה מהסופר, שזה בעיקר בא לידי ביטוי בבצק סתמי, והאפונה, שדווקא סיפקה את הסחורה, הגיעה במסורה.

08. The Railway, Pie with Mushy Peas

202 Upper Richmond Rd
איסטגרם

Bishopsgate Kitchen

כאן מצאתי ארוחת בוקר אנגלית מלאה – Full English Breakfast, עוד חלום קטן שלי. ומה היא מכילה? את כל הקלסיקות של המטבח האנגלי המסורתי: Bacon & Eggs (ביצת עין על בייקון מטוגן), נקניקיות קמברלנד, עגבניות, שעועית, פרוסת לחם וחמאה, פטרייה מטוגנת וגולת הכותרת מבחינתי – Black Pudding. אני תמיד ידעתי שזו נקניקיית דם, אבל אם להאמין למלצר, זו נקניקייה של כבד בקר. בכל מקרה זה היה אירוע מרגש מבחינתי.

09. Bishopsgate Kitchen, Full English Breakfast

4 Brushfield St, Spitalfields

… ומה שביניהם

_

אבל בסופו של יום, באנגליה לא אוכלים לרוב אוכל אנגלי מסורתי. יש שם הכל. הנה כמה דוגמאות, אבל ממש על קצה המזלג.

Busaba Bangkok Thai

בשיטוט בסוהו מצאנו את המקום הטרנדי הזה. מסעדה תאילנדית עם שולחנות גדולים שמושיבים אליהם קבוצות סועדים נפרדות.

10. Busaba Bangkok Thai, The Place

יש עסקית צהרים משתלמת, אבל תיאור המנות מורכב, והבחירה קשה. בכל זאת היה נחמד.

11. Busaba Bangkok Thai, The Food

Busaba Bangkok Thai

Banglatown Cash & Carry

סופר ענק של אוכל ארוז וירקות טריים מבנגלדש. מרתק.

12. Banglatown Cash & Carry

67-77 Hanbury St

Cereal Killer Café

בית קפה שכולו דגני בוקר. איזה קסום. חדי העין מצאו אפילו בתמונה המטושטשת שלי גאווה ישראלית – אריזה של כריות תלמה ליצוא. האם גם אתם מצליחים לאתר אותה? בשבילי זו כמובן לא רק גאווה ישראלית, זו החברה בה אני עובדת. כבוד. ושם המקום, גם הוא גאוני, משחק מילים שהולך לאיבוד בעברית.

13. Cereal Killer Café

139 Brick Lain

Honest Burgers

נסענו לשוק האגדי Borough Market, היינו רעבים והיינו חייבים קודם לשבת, לפני שנסתובב בשוק. אז הלכנו לבדוק בסניף המקומי מה זו הרשת הזו שקוראת לעצמה “המבוגרים כנים”. גילינו המבורגר איכותי וטעים, שהמוטו שלו הוא –No secret ingredients , רק בשר ותבלינים, בלי לחם ובלי רכיבים סודיים שאנחנו לא יודעים מה הם. זו מגמה שהולכת ומתפתחת בעולם המזון.

14. Honest Burgers

אינסטגרם

כמו שהבטחתי, זו היתה רק טעימה על קצה המזלג, כי הפעם הביקור לא היה עם דגש קולינארי, המטרה העיקרית הפעם היתה מוזיקה. עוד על האוכל באנגליה תוכלו למצוא כאן, בפוסטים על ביקורים קודמים שלי בלונדון.

עלה גפן – מסעדת שף אותנטית בדרך לצפון

ביום הראשון של ראש השנה החלטנו לצאת קצת מתל אביב. נסענו לאורך חופי הים התיכון המקסימים, עצרנו בחוף עתלית והגענו עד לחוף בצת. מתישהו התחלנו לפתח רעב קל, אבל לא רצינו לתת לזה להוציא אותנו מהשלווה שהשרה עלינו הים. ובכל זאת,...