עוקבים: 226

ארוחה מרגשת על טהרת הצומח ופרי הים. This must be underwater love

24/06/2017

לפני 3 שנים, בזמן המלחמה הזו ששלחה אותנו למקלטים, הלכתי לארוחת eatwith מקסימה: אופיר עושה כבוד לירקות. על הארוחה היה אמון אופיר, ובין עוזריו הנאמנים היה רועיקי, אבל מהר מאוד לאחר מכן הם הפכו לצמד, אחד מהחמים ביותר שידעה eatwith – המנור. כשראיתי שרועיקי יוצא בארוחות בנפרד מאופיר, נחרדתי מאפשרות הבגידה באופיר, אבל לא יכולתי להתאפק, הארוחה של רועיקי היתה מפתה מדי. ניסיתי לקבל את ברכתו של אופיר, וגם רועיקי הבטיח לי שמדובר בגירושים יפים. אני לא יודעת למה להאמין, אבל אלוהים יסלח לי, כי על ארוחה כזו של רועיקי לא מוותרים.

מומלץ להקשיב לשיר למטה בעת הקריאה.

בתמונה הראשונה אפשר לראות את השולחן שחיכה לנו, מאחוריו, אחד מהציורים המקסימים של אח של רועיקי, ציור שכבש אותי במיוחד, והדלת הכחולה של קיפי, כך רועיקי כינה אותה, שמאחוריה מצויים השירותים. על השולחן רועיקי שם לנו חצוביות לטלפונים הסלולאריים, בשביל צילומי המנות. רעיון מתוק, רק שאף אחד לא השתמש בהן. זה לא שלא צימנו. צילמנו. המון. כולנו. אבל בלי החצוביות.

01. רועיקי - השולחן

פתחנו ב“מרטיני” עגבניות ובורי: קציפת עגבניות חריפה, קריספי בורי, אזוב טחון, אובלט אניס, שקדים ירוקים, צ’ילי אדום, שמן זית סורי, שמיר ופניני בלסמי. זו היתה דרך נהדרת לפתוח, וצקצוקי “וואו” עלו מכל עבר.

02. רועיקי - מרטיני עגבניות

המשכנו עם Black ריזוטו: ריזוטו שחור מחצילים מעושנים, שאלוט, שום, גרדת לימון, קרם אפונים, פיסטוק קלוי ופרמזן. המרקם היה נפלא, בדיוק כמו שריזוטו צריך להיות. אני קצת פחות התחברתי למעושנות של החצילים, אבל אני חושבת שהייתי היחידה בשולחן.

03. רועיקי - ריזוטו שחור

המנה הכי מפנקת של הערב היתה “פיצת בצק עלים ,דגים ופירות ים”: מיצוי רוטב עגבניות, קשקבל, בזיל, טרגון ופרמז’ן. פיצה מבצק עלים זה דבר נהדר, היו רחשים בשולחן שטענו שזה מזכיר להם מלאווח. על כל סלייס שכב סרדין חמוד, וזה היה פשוט גן עדן. אני באופן אישי לא נרגעתי עד שחיסלתי שני סלייסים. הייתי ממשיכה, אבל היה צריך להשאיר מקום לשאר המנות, בכל זאת עדיין היינו בתחילת הערב, ונכונו לנו עוד המון מנות.

04. רועיקי - פיצה בצק עלים

יש מנות שחייבים בשבילן לחם, ויש מצבים בהם סתם חייבים לחם, בלי שום תירוץ, במיוחד כשהלחם נראה כמו עוגה ולא דורש שום דבר עליו בשביל ההתענגות ממנו. כזה היה לחם אלפיני יפואי: פרוסות לחם קסטן כוסמין עם זרעי חרדל וחמאת מרווה.

05. רועיקי - לחם אלפיני

ואז הגיעה המנה המרגשת מכולן, פלמוד וגספצ’: גספצ’ו כתום, פלמידה מעושנת באקליפטוס, קרם פלפלים שרופים, קצף לימונדה, צנונים ועלים ירוקים. הפלמידה היתה בשרנית ומפנקת, והגספצ’ו היה למות. מזל שבדיוק קיבלנו לחם שאפשר היה לתבול בו.

06. רועיקי - פלמוד וגספצ

מכאן הגיעו עוד ועוד מנות שלא הופיעו בתפריט של הארוחה, ואני, שכבר התחלתי לשקוע לעינוגי הקברנה סוביניון הנהדר של טפרברג, לא הקפדתי להקשיב לתיאורים המפורטים של רועיקי. לגמתי וטעמתי חליפות, התענגתי על מה שהיה, מה שזה לא היה.

כרובית על רוטב טחינה

07. רועיקי - כרובית וטחינה

סלט תמנונים עם אנדיב סגול עם שעועית. היה נפלא. הסלט פתח שיחה על ההבדל בין תמנונים לדיונונים.

08. רועיקי - סלט תמנונים

אנטי אנטי קפרזה: עגבניות שרי, אנדיב סגול, בזיל תאילנדי, גבינה טריה וקרעני לחם.

09. רועיקי - אנטי אנטי קפרזה

יצאנו להפסקה קלה, וכשחזרנו חיכו לנו עוד כמה מנות, רק שמקום בבטן פחות.

היה שם חריימה פריסטייל נפלא

10. רועיקי - חריימה

וארטישוקים בתנור שתולשים עלה עלה ואוכלים להם את הקצה, עד שמגיעים לארץ המובטחת – הצלחת שבאמצע.

11. רועיקי - ארטישוק

את העלים תובלים באיולי הטבעוני.

12. רועיקי - איולי טבעוני

אצלנו בבית היה נהוג לבשל את הארטישוק במים, ולתבול את קצות העלים בגרסה ביתית של אלף האיים, כך שצורת האכילה הזו לא היתה זרה לי, לשאר משום מה זה היה חדש. עם זאת, יבוש הארטישוק בתנור לא עשה עימו חסד, והחלקים הבשרניים של הארטישוק יצאו יבשים מדי. אבל ממילא אפשר לומר שהמנה הזו היתה סוג של פיצוחים, משהו ליד, ובשום אופן לא פגמה בחוויה הכללית המדהימה.

עכשיו הגענו לקינוחים. התוכנית המקורית היתה קינוח עם קרם בננה, רק שאחת המשתתפות בשולחן, אחת שלא סוגרת ת’פה, כתבה ממש ברגע האחרון לרועיקי שהיא לא אוכלת בננות, וכך יצא שקיבלנו קינוח נפלא, בלי בננות. היה שם קראמבל קקאו, אפרסקים ועוד כמה דברים ממש ממש טעימים.

13. רועיקי - קראמבל קקאו

ואז יצא עוד קינוח, צלחת עם כל מיני הפתעות, ביניהן חלבה ומרשמלו, אבל אני כבר הייתי חצי מעולפת. זה לא עצר מבעדי לנשנש חלבה, אבל לצערי ויתרתי על כל השאר.

14. רועיקי - הפתעות

את הארוחה המושלמת הזו חתמתי בתה צמחים.

רועיקי (רועי פייגלין)
Underwater Love
ארוחות Eatwith קודמות

ואי אפשר בלי לקנח בשיר שזיכה לארוחה הזו את שמה

YouTube Direkt

עלה גפן – מסעדת שף אותנטית בדרך לצפון

ביום הראשון של ראש השנה החלטנו לצאת קצת מתל אביב. נסענו לאורך חופי הים התיכון המקסימים, עצרנו בחוף עתלית והגענו עד לחוף בצת. מתישהו התחלנו לפתח רעב קל, אבל לא רצינו לתת לזה להוציא אותנו מהשלווה שהשרה עלינו הים. ובכל זאת,...