עוקבים: 227

בלי יחסי ציבור ובלי הרבה רעש וצלצולים – פשוט אוכל מצויין – איכותי, מרהיב ביופיו ונפלא בטעמיו. אחוזת בית 3, המקום הנכון לארוחה מעולה. אל תפספסו!

26/05/2017

הפייה ואני כבר קצת מיואשות ממה שיש לעיר הזו להציע. בעוד סף הריגוש הקולינארי שלנו עולה, המגוון של המסעדות נהיה פחות מרגש, חוץ מאלו שצריך לעמוד בהן שעות בתור כדי לזכות לחוויה חלומית. אז כשחיפשנו דרך להעביר ערב גרגרני, עברנו על כל החלופות, וכשכבר כמעט התייאשנו וויתרנו, החלטנו לתת צ’אנס ל”אחוזת בית 3″, שזכתה לבאזז מסויים כשנפתחה לפני כמה חודשים, אבל כשהבאז שכח, לא שמענו עליה יותר. זה היה נשמע לנו כמו הימור לא מוצלח במיוחד, אז באנו עם גישה שלילית. כך שמראש הקלפים שנטרפו למסעדה הזו מצידנו לא היו לטובתם.

הגענו עם הפקפוק הזה מבעבע לנו בבטן, והעברנו מבט מזלזל על המנות הראשונות. שום דבר לא נראה לנו, והחלטנו לתת למקום צ’אנס עם מנה אחת, ואם זה לא ילך – לא נורא, נעבור למקום אחר. זה הזמן לציין שלא רק שנשארנו, בסופו של דבר אכלנו שם 7 מנות מצויינות, ויצאנו משם רק אחרי שהודינו ארוכות לשלושת השותפים, שניים מהם אמונים על המטבח המצויין שפשוט אסור לכם לפספס!

המנה הראשונה, זו שהיתה מנת המבחן, והיא היתה זו שתקבע אם יקום או יפול המשך הארוחה שלנו שם, היתה מהראשונות: סרטנים בחמאה חומה, סלט אפרסקים, נענע ואגוזי לוז. סרטנים הם חומר גלם בעייתי, כי בבסיס זה מאוד טעים, אבל זה בקלות יכול ללכת לאיבוד במנה, או סתם להפוך ליבש וחסר טעם במהלך ההכנה. אבל המנה כאן היתה מעולה. ההגשה מזכירה סביצ’ה, אז לרגע הופתעתי מכך שהמנה חמה. האפרסקים הצליחו לתת תמיכה במידה הנכונה, מבלי לגנוב את ההצגה לטעם הדומיננטי של הסרטנים. וזה לא רק היה טעים, זה גם היה כל-כך יפה.

01. אחוזת בית 3 - סרטנים בחמאה חומה

אז החלטנו להמשיך, אבל עדיין לא האמנו שזה לעוד הרבה זמן. אנחנו ביקורתיות מאוד, וציפינו שהאכזבה המוכרת לנו כל-כך מחכה לנו מעבר לפינה. המשכנו עם דג נא, חרדל ענבים, ג׳לי יין לבן, דבש וגרניום, קרם סלרי. שוב הגשה מקסימה. גם המנה הזו הצליחה להפתיע, כי בעוד הנגיעה הראשונה בלשון היתה מלוחה, מלוחה מדי אפילו, הטעם שנשאר בפה היה נפלא.

02. אחוזת בית 3 - דג נא

את הראשונות מיצינו. כאמור, הן לא משכו אותנו על הנייר, והעדפנו להמשיך לפסטות. התוכנית שלנו כללה עוד שתי מנות, והיינו די משוכנעות שנסתפק בזה. אז לקחנו את המנה כמעט היקרה ביותר בתפריט: קווטלי פירות ים, ציר סרטנים, עארק, עגבניות (96 ₪). ומה אני אגיד לכם? זה היה פשוט וואו! בעצם באנו למקום בשביל מנה שקראנו עליה, פסטה עם מוח, שכבר ירדה מהתפריט, כי היא כבדה מדי כשלא ממש קר בחוץ. הקווטלי הזו החליפה אותה, ורק אחרי שחיסלנו אותה הצלחתי להתחיל לסלוח על העדרו של המוח.

03. אחוזת בית 3 - קווטלי פירות ים

בשלב הזה המלצרית חשפה בפנינו מידע חשוב מאוד, שלא רשום בתפריט (וחבל), שאת כל מנות הפסטה אפשר להזמין גם במנה מוקטנת. אנחנו כבר התכוונו לעבור למנה ששמרנו לסוף, הכבדה מכולן, אבל המידע החדש טרף את הקלפים. החלטנו לדחוף עוד מנה בדרך לסיום הנכסף. אז מקווטלי עברנו לקפטלי – קפטלי גבינות, חמאת מרווה, חמוציות ובלסמי מיושן. וכשטעמנו את המנה הזו כבר ידענו בצורה ברורה שיש פה עוול שצריך לתקן, כי המקום הזה פשוט מעולה, וחבל כל-כך שהוא לא זוכה לבאזז הראוי לו. זה היה פשוט נפלא.

04. אחוזת בית 3 - קפטלי גבינות

בשלב הזה כבר לא רצינו שהחוויה הזו תיגמר, אז השחלנו עוד מנה לפני זו שהתכוונו לחתום איתה את הארוחה כבר מזמן. לקחנו רביולי סלקים, ריקוטה ופרמז׳ן ברוטב חמאה חומה ופרג. זו היתה בחירה מוזרה בהתחשב בזה שהפייה לא אוהבת סלק ואני לא אוהבת פרג. מה הסיכוי שלה בכלל? אבל אוי, כמה שזה היה נהדר. אמנם לקרם הסלק היה טעם ברור של סלק, אבל בשילוב כל טעמים זה היה פשוט תענוג. הפרג שאני כל כך שונאת היה פה שיחוק, כי הוא נתן איזה טוויסט מעניין לטעם. בשלב הזה כבר היינו ברקיע השביעי, וראו עלינו.

05. אחוזת בית 3 - רביולי סלקים

אבל היה ברור שהמקום לנו בבטן מתחיל לאזול, אז המשכנו לעבר ה”קינוח” שלנו, המנה לה חיכינו כל הארוחה: לזניה זנב שור ופטריות צלויות, סלט רוקט, שאלוט ופטריות מוחמצות. כי אנחנו יודעות היטב שאחרי שאוכלים זנב שור כבר אי אפשר לנשום, שלא לדבר על לאכול דבר נוסף, וזנב שור הוא היהלום שבכתר, אם הוא בתפריט, אנחנו לעולם לא נוותר על ההזדמנות. למזלנו, כל שלוש המנות האחרונות שלקחנו היו מוקטנות, מה שאפשר לנו להנות ממגוון רב יותר של מנות ולא להרגיש מפוצצות. היה נפלא. על העיקריות, כהרגלנו, ויתרנו.

06. אחוזת בית 3 - לזניה זנב שור

זהו, עכשיו הרגשנו שטעמנו מספיק, ואפילו ויתרנו על קינוח. אייל, אחד השותפים, הזמין אותנו לצ’ייסר, ואנחנו הזמנו חשבון. עם החשבון קיבלנו עוד פינוק מאייל, קינוח מוס שוקולד מריר, אנגלז קפה ושטרויזל קקאו. אם אתם עוקבים אחרי מספיק זמן, אתם וודאי כבר יודעים שאני לא אוהבת שוקולד, ובטח שלא מוס. מצד שני טעמי קפה מאוד עושים לי את זה, והמוס היה כל-כך אוורירי ובמתיקות מעודנת בזכות השוקולד המריר והקפה, והפריכות של פירורי השטרויזל מלמעלה מאוד שדרגה. נ-ה-דר!

07. אחוזת בית 3 - מוס שוקולד מריר

אז מסתבר שלפעמים יש מקומות מעולים בלי הרבה רעש וצלצולים, ומאוד כדאי לא לפסול אותם בגלל זה ולתת להם צ’אנס. יצאנו משם שיכורות מהנאה קולינארית.

אחוזת בית 3
תל אביב
03-9339328
פייסבוק
אינסטגרם

אבושדיד – הלהיט החדש בלבונטין

לבונטין הוא רחוב מדהים. כל מבנה שחולפים על פניו מרשים ביופיו הארכיטקטוני. המבנה המרהיב בלבונטין 16, שהיה פעם ביתה של משפחת אבושדיד, המשפחה של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אבי, זוכה לעדנה. הוא מואר מבחוץ, ואפשר לראות כמה יפה...