עוקבים: 226

תשאירו לרגע את טרדות היומיום בצד, והיכנסו איתי לביקור קצר בחצר הקיסר, ארוחת חלומות באוירה אסייתית קסומה.

04/02/2017

הדבר הראשון שתופס אותך כשאתה נכנס לניטן תאי זו האוירה המיוחדת. בחוץ תל-אביב ובפנים אסיה, כאילו נכנסת לחצר הקיסר.

01. ניטן תאי - המקום

אפילו בריכת נוי קטנה יש שם

02. ניטן תאי - בריכה

ואוירה היא מרכיב חשוב מאוד בארוחה. רבות דובר על ההשקעה המטורפת בעיצוב המקום, אבל בסופו של יום היא עושה את העבודה, ונעים להעביר ערב במקום הזה.

התפריט עמוס בהמון מנות שקשה להבין את מהותן, גיבוב של מרכיבים ללא תמונה ברורה של מה היא כל מנה. ביקשנו את עזרתה של המלצרית, שתמליץ לנו על מנות, והיא ענתה באדישות – הכל פה טעים. טווווב, כנראה שנצטרך להסתדר לבד. התחלנו עם חלק בתפריט שנקרא Sunrise – שחר מפציע באסיה, המביא טריות, ריחות וצבעים המוגשים על שולחננו. משם לקחנו שתי מנות של מרק תירס קראפאו – שרימפס, גלאס נודלס, אגוזי קאמירי, שאלוט, למון גראס, קוקוס, מג׳יק צ׳ילי (32 ₪ למנה). לקחנו שתי מנות, כי מדובר בכוס קטנה של מרק. טעימה מהוססת, ועונג גדול הציף אותי. וואו, זה היה נהדר. קיבלנו את המרק עם כפית עץ קטנטנה, שאפשרה אכילה ממושכת של המנה הפצפונת, והקנתה לעונג להימשך עוד ועוד.

03. ניטן תאי - מרק תירס קראפאו

מה שקטע את ההנאה המופלאה הזו היתה אותה מלצרית ממקודם, ששאלה אם נרצה להזמין את המנה הבאה, בעודי מחזיקה את הכוס ומתענגת עם הכפית בפה. הפולניה שבי חשבה שזה היה מעשה מאוד חסר תשומת לב ולא מנומס, אבל זרמתי איתה, הנחתי את הכוס והכפית באמצע האכילה, פתחתי את התפריט והראיתי לה מה בחירתנו הבאה. אבל אז היא שאלה אם היא יכולה לפנות לנו. כאן כבר קפץ לי הנרב של העארסית שבי, והערתי לה שאנחנו עדיין לא סיימנו, ושהעובדה שהיא פנתה אלינו באמצע האכילה היתה אמורה לרמז לה על כך. היא נעלבה. מאותו הרגע, לבקשתנו, וכנראה שגם לבקשתה, היא לא טיפלה בנו יותר, ובניגוד אליה, כל המלצרים שהיתה לנו אינטראקציה איתם מאותו הרגע היו לא פחות ממקסימים.

המשכנו לחלק הבא בתפריט: Goldensun – הזהב של המטבח, פריך, קריספי, מלא אור. משם לקחנו פיוארו שרימפס – שרימפס, כמהין, ברביקיו, עלי שיסו, אומלט פאד-תאי, מג׳יק צ׳ילי קראנצ׳, רוט תאילנדי (68 ₪). כמו שאפשר לראות, לא ניתן להבין משם המנה מה בדיוק נקבל. קיבלנו רול, שבעיני היה מצויין.

04. ניטן תאי - פיוארו שרימפס

אבל מכאן כבר לא כל-כך ידענו איך להמשיך, אז הימרנו ושוב ביקשנו עזרה. המלצר החדש שלנו, בניגוד לקודמתו, דווקא שמח להמליץ לנו על מנות. המשכנו מאותו חלק מהתפריט עם ההמלצה הראשונה שלו: גולדן גונג – שרימפס  קריסטל, יוגורט מוטו, לונג בין, יקיטורי, צ׳ילי תאילנדי (82 ₪). מהמנה הזו דווקא ממש לא התלהבתי. אני לא חובבת גדולה של טמפורה, ולמרות החוויה המתקנת שהיתה לי ביפן למאכלי טמפורה, כאן הציפוי היה בשרני מדי לטעמי. חוץ מזה, ציפיתי לרוטב יוגורט קליל, אבל הוא הרגיש יותר כמו שמנת, כבדה וחונקת.

05. ניטן תאי - גולדן גונג

המשכנו לחלק הבא בתפריט: Water – טוהר, זרימה החמצן שלנו, נותנים לנו חיים. משם, עדיין בהמלצתו של המלצר, לקחנו סי-סי קארי – בר-ים מאודה, עגבניות תאילנדיות, קפיר ליים, צ׳ילי, שיטאקי, קוקוס צעיר (122 ₪). וזו היתה מנה מדהימה. בר-ים הוא דג לבן, עדין וטעים, והרוטב היה פשוט אלוהי. עד כדי כך שביקשתי כף כדי שאוכל לחסל אותו כמו מרק. לצד הדג קיבלנו רולים חמודים של סטיקי רייס, שגם אותם טבלנו בהנאה ברוטב. פיצוי מושלם לאכזבה של המנה הקודמת.

06. ניטן תאי - סי סי קארי

טוב, אז נכון שגם רצינו בשר, אבל לא נשאר לנו מקום. חוץ מלקינוחים כמובן. תפריט הקינוחים כתוב על גבי קופסה. בתוך הקופסה אפשר לראות ולגעת בחומרים מהם מורכבים הקינוחים. נגיד.

07. ניטן תאי - תפריט קינוחים

פתחנו עם תה ירוק (12 ₪ קנקן זוגי). התכוונו בכלל לתה מאצ’ה, שאין לנו מושג אם יש בכלל, אבל יצא שהזמנו תה ירוק, והוא היה מצויין.

08. ניטן תאי - תה ירוק

פתחנו את הקינוחים עם גינזה מאצ’ה – פחזניות פטסייר, קרמל מיסו, תאי בזיל, צ’ופסטיקס (56 ₪). נכון, אני לא אוהבת פחזניות. וגם לא פטיסייר. אבל זה היה נשמע מעניין, וזה היה משובח. מה שאני הכי שונאת בפחזניות זה שהן רכות כאלו, מושי, בעוד הפחזניות הקטנטנות של ניטן תאי היו פריכות ונפלאות. הן הוגשו עם שני רטבים לטבילה – קרמל מיסו ושוקולד לבן. מצחיק, אבל גם שוקולד לבן אני לא אוהבת, אבל באופן מפתיע, דווקא הוא מבין שני הרטבים, היה הטעים יותר. היה בו איזה מרכיב ירקרק, מאצ’ה או בזיל, שנתן לו גוון טעם משכר.

09. ניטן תאי - גינזה מאצה

לא הסתפקנו בקינוח אחד, כי כשהקונדיטורית חשובה מספיק כדי שיבנו לה מעדנייה משלה בצמידות למסעדה, זה סימן שיש לה כישרון יוצא דופן שצריך לבחון היטב.

המשכו עם PINEAPPLE – מרנג קוקוס, רום, לואיזה ירוקה (52 ₪). הגיע אל השולחן שלנו הדבר הבא:

10. ניטן תאי - כפות

קצת התבלבנו, אבל מיד הסבירו לנו שלא שותים את זה, אלו הכפות שלנו למנה הבאה, שמושרות בלימון ועשבים, כדי לעשות להן טעם מרענן כשאוכלים את הקינוח. לא שבאמת הרגשתי את זה, אבל זה חמוד.

11. ניטן תאי - פיינאפל

המנה של האננס טיפה הרתיעה אותי ברגע הראשון, היא הרגישה מתוקה בטירוף, אבל מהר מאוד הציף אותי אושר גדול, והבנתי שזהו סיום מושלם לארוחה. עוד התלבטנו אם לקחת קינוח נוסף, אבל החלטנו שחבל להמר בלקלקל גרנד פינלה שכזה. במקום זה קפצנו למעדניה הסמוכה, לשזוף את העיניים. לא לפני שביקרנו בשירותים, רק כדי לראות כמה העיצוב המושקע ומלא המחשבה לא פסח גם על הפינה הזו.

נכון, זול זה לא, אבל זו חוויה מיוחדת, שניתקה אותי למשך כמה שעות מהחיים האמיתיים שהשארתי מחוץ למסעדה.

ניטן תאי
הארבעה 21,
תל אביב
077-997-7066
אתר
פייסבוק

עלה גפן – מסעדת שף אותנטית בדרך לצפון

ביום הראשון של ראש השנה החלטנו לצאת קצת מתל אביב. נסענו לאורך חופי הים התיכון המקסימים, עצרנו בחוף עתלית והגענו עד לחוף בצת. מתישהו התחלנו לפתח רעב קל, אבל לא רצינו לתת לזה להוציא אותנו מהשלווה שהשרה עלינו הים. ובכל זאת,...