עוקבים: 226

חוויה חד פעמית ויוצאת דופן, ארוחת ערב בלתי נשכחת באוירה קסומה, ובערב שכולו אומנות של אוכל.

21/01/2017

בסמטאות המזלות הקסומות של יפו העתיקה, בין בתי אומנים ותיאטרון הסמטה, מאחורי דלת כחולה התמקמו להן שתי בנות מעולם אומנות קצת שונה – אומנות האוכל. עינת, כבר 15 שנה שפית, בעיקר בלונדון ובשנים האחרונות בתל-אביב, ואור, קונדיטורית. ובכל שבוע הן מאכילות פודיז במסגרת הארוחות הפתוחות של EatWith. הן מביאות אל השולחן דגים ופירות ים טריים מנמל יפו, ירקות איכותיים משוק הכרמל, והרבה אלכוהול שנמזג שוב ושוב בהמון אהבה.

01. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - בחוץ

עוד לפני שהתיישבנו, נזמגה לנו לכוסות סנגרייה נפלאה ומרעננת, ורגע לפני שהסתערנו על האוכל, נמזג סבב ראשון של עארק, ובהמשך הערב, כל כוסית עארק ריקה התמלאה שוב כשלא שמנו לב, והיו אין סוף סבבים של “לחיים”.

02. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - בפנים

לחם וממרחים

עינת תימנייה, והיא גילתה לאור את מתכון הקובנה של סבתה שלה. אור עשתה הרבה ניסיונות עד שהצליחה להגיע לקובנה מופלא, בלי הסאמנה (חמאה מזוקקת) מהמתכון המקורי, וגם בלי שמן, חמאה או מרגרינה, מלבד קצת שימון של התבנית, כדי שיצא בקלות. אז למרות שאמרו לנו לזכור שיש לפנינו עוד הרבה מנות, ושלא נמלא את עצמנו בקובנה, אנחנו באנו מעם שידע רעב, ואנחנו לא נרגענו עד שגמרנו עד תום את כל הקובנה שהיו על השולחן עד תום. והיה הרבה.

03. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - קובנה

זה פשוט היה טעים כל-כך, וגם היינו חייבים כל פעם לנסות את זה עם ממרח אחר, והיו מגוון של אפשרויות:

טחינה כורכום – צהבהבה ועדינה

מטבל עשבי תיבול וצ’ילי, אפשר לומר שזו וריאציה של סחוג, שמיד עשה חשק לעוד פרוסה

חמאה עם זרעי חרדל ופטרוזיליה

עדשים על ממרח גזר – זה היה אחד הדברים הנפלאים

04. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - ממרחים

לצד הממרחים היה גם סברס על לאבנה – שילוב מפתיע של מרכיבים, שעושה כבוד לשניהם, מקרה קלאסי של “השלם גדול מסכום חלקיו”.

05. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - סברס

פתיחים

06. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - עינת והשרימפס-קלמארי

ג’מבו שרימפס וקלמארי על קרם כרובית, שומר מזוגג ופלחי תפוז דם – השרימפס היו בשרניים כל כך, וזה היה פשוט מושלם. ואני, שבכלל לא אוהבת שומר, לקחתי ממנו עוד, כי יש מאכלים שפשוט צריך לדעת להכין אותם.

07. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - שרימפס-קלמארי

סלט סלק ותפוחים ירוקים עם עשבי תיבול, פטה ושקדים – הפוגה מרעננת בשלב שבו כבר לא היה מי שלא החזיק את הבטן שלו ותמה – איך נצליח להמשיך מפה לעיקריות? התפוחים הירוקים נצבעו באדום של הסלק והתחפשו לסלקים בעצמם, שניהם הוגשו בפרוסות דקות, התפנקו ברכות המלטפת של הפטה ובעוקצנות המחוצפת של השקדים. בכלל, הבנתי בארוחה הזו כמה שקדים פרוסים מצליחים להקפיץ טעם של מנה.

08. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - סלט סלק-תפוח

לפני העיקריות עשינו הפסקה קלה, ויצאנו קצת החוצה, לאגור כוחות מחודשים לקראת החלק הבא של הארוחה.

09. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - שוב בחוץ

עיקריות

פילה דניס ברוטב חמאת לימון, אפונת גינה, זוקיני, נענע, ומרנג צרוב – זו היתה מנה מרגשת במיוחד. הדגים הטריים והמענגים התעטפו להם בהנאה בכל הגודיז שהקיפו אותם, עם הנגיעה המפתיעה של המרנג הנוזלי והמתקתק. זה היה פשוט מושלם. אחרי שרואים וטועמים את המנה הזו, לא נשאר ספק למה החברה לפיתוח יפו העתיקה ראתה ביצירתן של עינת ואור אומנות, ואפשרה להם לעסוק באומנות הזו שלהן במקום הקסום הזה.

10. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - דניס

רעננו את החיך עם סלט חסה בוינגרט נענע – עוד הפוגה מרעננת לקראת הבאות

11. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - חסה

סינטה בקר בסגנון רוסטביף – מנת הבשר היחידה בארוחה. ועוד איזה בשר. כמו שמיכות קטנות אדמדמות, שהייתי בשמחה מתכסה בהן והולכת לישון.

12. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - סינטה

ניוקי תפוחי אדמה ובטטה עם שום ברוטב שמנת – ניוקי בשני צבעים – לבן של תפוחי אדמה וכתום של בטטה, עם שיני שום שמנמנות בתפקיד של ניוקי בצבע וטעם שלישי, כל זה שוחה להנאתו בתוך בריחה מחוממת של רוטב שמנת עדין ומנחם.

13. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - ניוקי

קינוחים

נמסיס שוקולד עם פופקורן מקורמל ושמנת חמוצה – כולם יודעים שאני לא אוהבת שוקלד. אבל כמו שכבר אמרתי קודם, יש מאכלים שפשוט צריך לדעת להכין אותם. זו היתה המנה היחידה בארוחה שהגיעה בצלחות אישיות, מה שלא עצר בעדי לשלוח את ידי לצלחת השכנה ולגנוס גם משם פופקורן מתוק, כשאצלי בצלחת כבר לא נותר דבר.

14. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - נמסיס

מילפיי עם פטיסייר וניל-פיסטוק ותותים טריים – סיום חגיגי ומענג לארוחה הכי טובה שאכלתי מזה זמן רב.

15. ארוחת ערב סודית ביפו העתיקה - מילפיי

יצאנו משם שיכורים מהנאה ועונג, אוחזים בבטן, יודעים שאכלנו הרבה יותר מדי, אבל לא היה לנו אכפת, כי זה היה פשוט נפלא.

את הארוחות של עינת ואור תמצאו כאן:

Einat&Orr of Jarashi

הארוחה שאכלנו עולה 230 ₪, והיא שווה כל אגורה, ויותר.

עלה גפן – מסעדת שף אותנטית בדרך לצפון

ביום הראשון של ראש השנה החלטנו לצאת קצת מתל אביב. נסענו לאורך חופי הים התיכון המקסימים, עצרנו בחוף עתלית והגענו עד לחוף בצת. מתישהו התחלנו לפתח רעב קל, אבל לא רצינו לתת לזה להוציא אותנו מהשלווה שהשרה עלינו הים. ובכל זאת,...