בראש השנה עשינו טיול קטן לצפון. בדרך חזרה עצרנו לארוחה ערבית גלילית אותנטית אצל השף המוכשר עומר עילוואן, שהכרנו כשעוד כישף את קסמיו הקולינאריים במטבח של חג’ כחיל.

19/09/2015

ביום הראשון של ראש השנה החלטנו לצאת קצת מתל אביב. נסענו לאורך חופי הים התיכון המקסימים, עצרנו בחוף עתלית והגענו עד לחוף בצת. מתישהו התחלנו לפתח רעב קל, אבל לא רצינו לתת לזה להוציא אותנו מהשלווה שהשרה עלינו הים. ובכל זאת, ככל שהתקדם היום, נהיינו ממש רעבות. ואז קרן הסתכלה עלי וזרקה: “אפשר ללכת לעלה גפן של עומר”. הבנתי מהדרך שבה היא אמרה את זה שאני אמורה לדעת למה היא מתכוונת, אבל לא היה לי מושג. ובכל זאת, אם אני אמורה להבין, אז זה חייב להיות עומר עילוואן, שהיה השף של חג’ כחיל, מסעדה ביפו שכתבתי עליה לפני 4 שנים. קרן ממש מכירה את עומר, מהתקופה שעבדה במשרד שעשה את היח”צ למסעדת חג’ כחיל.

המסעדה נמצאת בקרית אתא, ואם נוסעים כמו שאנחנו נסענו, על כביש 4, זה נמצא ממש על הדרך, במתחם ביג. התחלנו עם כמה מנות פתיחה, חלקן קרות, חלקן חמות, כולן מדהימות.

מנות פתיחה קרות היו קרפצ׳ו סברס (בעונה) – סברס רענן בליווי כדורי גבינת לבנה בלאדי, שקד פרוס, נענע, רכז רימונים ושמן ירוק (38 ₪). זו מנה מרעננת ועשירה בטעמים.

לא סוגרת ת'פה ©

עומר הוציא לנו על חשבון הבית סלט חמוציות – חמוציות ושקדים חצויים קלויים על בסיס שמיר בליווי נענע ושמן ירוק (38 ₪). אני לא חובבת של עשבים, ובפרט לא שמיר או נענע, אבל העשבים הקצוצים דק-דק בליווי חמוציות היו פשוט מעולים.

02. עלה גפן - סלט חמוציות

מנות פתיחה חמות שלקחנו היו עלי גפן ממולאים – ממולאים באורז וירקות בתיבול בהרט בליווי יוגורט (32 ₪). הטוויסט של המנה הוא הטעם המעושן, שהיה מיוחד ויוצא דופן, וגם מאוד התרשמנו מהכמות הנדיבה.

03. עלה גפן - עלי גפן

אבל הפתיח שהכי הפיל אותנו היה לחמאעג׳ון חציל – מאפה ממולא בחציל וטחינה בליווי ממרחים (42 ₪). חוץ מזה שמדובר במנה ענקית, זה היה פשוט נפלא.

04. עלה גפן - לחמאעגון חציל

אני, חזירה ידועה עם עיניים גדולות, הייתי חייבת בשר. אז בחרתי מתבשילי השף מנה שזכרתי לטובה מחג’ כחיל: מח׳מאר עוף – נתחי עוף בטאבון מתובל בסומק, בצל מאודה ופיצוחים, מוגש על מצע פיתה ערבית (68 ₪). אבל זו לא בדיוק אותה מנה מחג’ כחיל, עומר שדרג אותה. העוף מגיע מפורק, והפיתה היא למעשה לחם מחמצת. עם שתי בנות צמחוניות ועוד אחת שלא אוכלת בשר מחוץ לבית, נשארתי לאכול את כל המנה הענקית הזו לבד. אבל זה היה כל-כך טעים, שזה לא ממש היווה איזו בעיה, וחיסלתי הכל.

05. עלה גפן - מחמאר עוף

בינתיים עומר ישב איתנו קצת, וסיפר לנו על הדרך שעבר בחיים. אצלם במשפחה, כולם או טייחים או טבחים. והוא, עומר, היה קצת מזה והרבה מזה. הוא בכלל בחר בתחילת הדרך בעולם העיצוב, והלך ללמוד תקשורת חזותית בגרמניה, אבל כמו שאפשר להבין, הוא מצא בסוף את המקום הכי נכון לו במטבח.

עברנו לקינוחים. עומר הוציא לנו על חשבון הבית כנאפה הבית – מוגש עם פיסטוק חלבי בליווי קנל סורבה (32 ₪) וצירף לו גם חלאוות אל ג’יבן – גלילות מבצק גבינה ממולאות בגבינה, מנה שכרגע עדיין לא מופיעה בתפריט, אבל עומר עדכן אותנו שהוא בתהליך של הוספת מנות גבינה לתפריט.

06. עלה גפן - כנאפה וחלאוות אל גיבן

בהחלט יכולנו לעצור שם, אבל לא רצינו לעזוב את המקום בלי לטעום קטאייף – כיסונים ממולאים בפיסטוק חלבי ושקד בליווי קנל סורבה על מצע קרמבל מלוח (32 ₪). הפעם הראשונה ששמעתי אי פעם על קטאייף היתה בחג’ כחיל, ובאופן פרדוקסאלי, הוא גם הגורם לכך שלא חזרתי לשם מעולם, כי כשהבאתי אורחים מחו”ל לטעום מהקינוח המדהים הזה, לא נתנו לנו להיכנס, למרות שהמסעדה היתה ריקה, כי לא הסכימו לקבל אורחים לקינוח וקפה בלבד. אבל, כמו שקרן אומרת, מים מתחת לגשר. והנה, סגירת מעגל, זכיתי לאכול שוב את הקטאייף המדהים של עומר, מבלי שכף רגלי תדרוך שוב בחג’ כחיל…

07. עלה גפן - קטאייף

בין לבין, ראינו ששולחן אחר הזמין פלטת קינוחים, מגש ענקי ועליו כל הקינוחים בתפריט. זה נראה מדהים.

08. עלה גפן - מגש קינוחים

אז אם אתם מחפשים ארוחת גורמה ערבית אותנטית כשאתם בדרך לצפון או בחזרה, תעצרו אצל עומר ותפנקו את עצמכם.

עלה גפן
שד׳ ההסתדרות 271
מתחם ביג / מתחם I-Way
קרית אתא
04-6293746
אתר הבית
פייסבוק

אבושדיד – הלהיט החדש בלבונטין

לבונטין הוא רחוב מדהים. כל מבנה שחולפים על פניו מרשים ביופיו הארכיטקטוני. המבנה המרהיב בלבונטין 16, שהיה פעם ביתה של משפחת אבושדיד, המשפחה של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אבי, זוכה לעדנה. הוא מואר מבחוץ, ואפשר לראות כמה יפה...