לצאת מהלחות, הרעש וזיהום האוויר, ולהגיע למקום שקט ונעים על הרי יהודה לבראנץ’ מפנק

17/08/2013

נכנסנו למכונית בתל-אביב, וחצי שעה לאחר מכן, כשיצאנו מהמכונית, הדבר הראשון שאמרנו היה “וואו, איזה אויר”. הדבר השני היה “ואיזה שקט”… אני לא אחת שאוהבת לצאת מתל-אביב לבילויי האוכל שלי, אבל בשביל ארוחת בוקר מפנקת אני דווקא מוכנה לחפש כל פעם הרפתקה חדשה. ככה הגעתי לבראנץ’ של מלון יד השמונה.

מושב יד השמונה הוא מושב שיתופי יוצא דופן, שנמצא על אחת מפסגות הרי יהודה בדרך מתל-אביב לירושלים, בין נווה אילן לאבו גוש. הוא נוסד על יד פינים ציונים אוהבי ישראל בשנת 1974, אליהם הצטרפו ישראלים אזרחי ישראל באמצע שנות ה-70, אבל לא סתם ישראלים, אלא יהודים משיחיים, כאלו שמאמינים גם בתנ”ך וגם בברית החדשה.

המנהל של המלון, בחור צעיר, סיפר לנו שדור ההמשך של המושב, שדי התפזר עם השנים, התחיל בשנים האחרונות לחזור, כי בונים עכשיו עוד יחידות דיור, ושדור ההמשך מורכב בעיקר מבנים ישראלים, יהודים משיחיים, הנשואים לפיניות, כמוהו למשל. הוא לא נולד ביד השמונה, הוא דווקא נולד בתל-אביב, אבל גדל ביד השמונה. יש לו סבא שוויצרי מצד אחד, וסבא גרמני ניצול שואה מהצד השני, שהתחתן עם שיקסה גרמניה שהצילה יהודים בשואה ואחר-כך התגיירה.

אבל מה אני נותנת לכם פה שיעור היסטוריה. באנו לאכול, לא? אז הסיבה לצאת מהעיר, מלבד האוויר, השקט והנוף, היא הבראנץ’ הנדיב של המלון. תמצאו שם מזנון לחמים עשיר, עם פיתות, ומיני לחמים ולחמניות, וגם עמדת מאפים, עם קישים, בורקסים, פיצות ופוקצ’ות:

הכל נעשה במקום, מול עינינו, בטבון מאחור:

תמצאו שם גם עמדת ביצים, עם מבחר מעניין של שקשוקות ואומלטים מיוחדים, ועמדת פסטה, עם מגוון של פסטות ולזניה. בגזרת הסלטים העשירה מצאנו כמות מרשימה של סלטים מרהיבים וטעימים, אבל הכי מרשימות היו הגבינות – עושר עצום של גבינות רכות וקשות.

אם לא די בכך, גם עמדת דגים יש שם, שם פגשנו בדג הסלמון הענק הזה, שכבר הספיק להיפצע עד שהגענו.

לסיום, אם נשאר לכם מקום, אתם יכולים לעבור ליד עמדת הקינוחים.

אם אוכלים, הרי שצריך גם לשתות, ויכולנו לבחור לנו מיץ מכל צבעי הקשת:

אחרי שהתמלאנו, יצאנו לטייל בגן התנ”כי בחוץ, כדי לתת לארוחה לרדת, להתרגש מהנוף ולשאוף אויר הרים צלול כיין. בין הריחות הנעימים בחוץ, שמנו לב גם לריחות של צמחי תבלין, שפגשנו רגע קודם לכן מלווים את הארוחה כתוספות לפיצות, לשקשוקות ולסלטים. וכשהרגשנו שמילאנו מצברים, ורק אז, נכנסנו למכונית וחזרנו לתל-אביב.

ותמונה אחרונה לסיום – אם כבר נמצאים במקום משיחי, אז הגיוני שיהיה שם אשוח:

מלון יד השמונה
מושב יד השמונה
חצי שעה מתל-אביב, בין נווה אילן לאבו גוש.
הבראנץ’ מוגש כל יום שישי בשעות 9:00-13:00 (צריך להגיע עד 11:00) בעלות של 95 ₪ לאדם, 60 ₪ לילד.
לאורחי המלון בימי חמישי בלילה, הבראנץ’ ניתן בחינם כארוחת הבוקר בין השעות 09:00-10:00.
אתר הבית
פייסבוק

אבושדיד – הלהיט החדש בלבונטין

לבונטין הוא רחוב מדהים. כל מבנה שחולפים על פניו מרשים ביופיו הארכיטקטוני. המבנה המרהיב בלבונטין 16, שהיה פעם ביתה של משפחת אבושדיד, המשפחה של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אבי, זוכה לעדנה. הוא מואר מבחוץ, ואפשר לראות כמה יפה...