בעוד שאת בתי הקפה שבהם ישבנו החלטנו לתכנן כמה שפחות, את המסעדות לשלושת הערבים, לא רק שבחרנו מראש, גם דאגנו לשריין בכולן מקום עוד מהארץ. אבל תוכניות נועדו לשינויים.

10/09/2008

In De Waag
בהמלצה שקראתי באתר למטייל ממרץ 2007, היה כתוב:

מטבח הולנדי משובח, טירה קסומה מהמאה ה-15 ושירות מצוין – מי צריך יותר?

האווירה במקום רומנטית ביותר, ומבחר היינות מרשים גם הוא.

ואני האמנתי.
אז הטירה בהחלט מרשימה מבחוץ

אבל בפנים, למרות נברשות הנרות, האווירה רחוקה מלהיות רומנטית (לא שזה מה שחיפשנו), ומצאנו שולחנות ארוכים מצופפים בתיירים.

אותנו דחקו לשולחן זוגי בפינה הרחוקה בקצה. כשהמלצרית ניסתה להסביר לנו על המיוחדים של הערב, היא התקשתה באנגלית והבטיחה לשלוח מישהו שיותר שולט בשפה. ניצלנו את זה שהוא בושש לבוא וחמקנו ליציאה שבקצה השני. ככה זה שקוראים המלצה של ישראלים על מסעדה עם אוכל הולנדי…

In De Waag
Nieuwmarkt 4
אזור המרכז הישן, מעבר לחלונות האדומים
טלפון: 020-4227772

משם הלכנו לחפש מקום שוקק במקומיים, ולא נזקקנו לטיול ארוך מדי, כי מצאנו את
Poco Loco
משהו חמוד בין פאב למסעדה, מלא באנשים שאוכלים בסוף יום עבודה. חשוב לבוא מוקדם מספיק, כי בשלב כלשהו המקום מתחיל להתרוקן. אכלנו כל אחת מאיתנו:

Classic Poco-Loco 100% – beef hamburger with mozzarella, tomato, fried egg, cheddar cheese, red onion with fresh salad and fresh fries – € 15.50

שימו לב להגשה המהפכנית, שהחלק השני של הלחמניה תקוע אי שם באמצע השכבות. נוח לאכילה זה לא, וגם לא טעים במיוחד, בעיקר כי הבשר לא היה משהו, אבל האווירה היתה מתוקה.

צירפנו לזה גם בירה Palm מחבית (זה מה שהיה, והיה לא רע, 5.50 €).

Poco Loco
Nieuwmarkt 24
אזור המרכז הישן, מעבר לחלונות האדומים
טלפון:  020-6242937

Blauw aan de wal
הופיע באתר Time Out אמסטרדם, בקטגוריה Best for something special. כתבו:

Down an alley in the carnal heart of the Red Light District lies this oasis of reverence for the finer things in life. The hallmarks of this culinary landmark are tempting dishes (largely French in origin) and a inspired wine list likely to inspire long bouts of grateful contemplation in visiting oenophiles.

עוד היה רשום שם עלות למנה € 24.50 – € 25.50, ואילו תפריט של שלוש מנות עולה 38.50 €. היה נשמע יקר, אבל כדאי.
המיקום מבטיח. מאחד הרחובות הראשיים של אזור החלונות האדומים, יוצא שביל קטן, שמוביל לחצר, ושם, מאחורי דלת כבדה, מסתתרת המסעדה. מיד כשנכנסנו התאהבנו. גם האווירה הנעימה עם הלבנים האדמדמות, וגם הקהל הכל כך מקומי. הבחור שקיבל את פננו הוביל אותנו לקומה שנייה, אבל משהו באווירה בה לא עבד, וביקשנו לשבת בחדר הכניסה. לשמחתנו נענינו בחיוב. גם הבחורות שהגיעו אחרינו הועלו למעלה, וגם הן עשו אותה בחירה כמונו וישבו לצידנו. בהמשך הערב הן עזרו לנו לבחור מסעדה לערב הבא, וציינו שהמקום שהזמנו בו מקום מבוגר מדי.
מיד לאחר שהתיישבנו המלצר הבטיח שמיד יגיע אלינו עם התפריטים, וניגש עם התפריטים לשולחן אחר. תמהנו אם אנו נאלצות לחכות כי עומדים להגיע תפריטים מזמרים, והופתענו לגלות שזה לא היה כל כך רחוק מהמציאות. כשהמלצר התפנה אלינו, הוא הניח תפריטים על השולחן, ואז פירט בחן רב כל מנה ומנה, על כל מרכיביה. גילינו שאין אפשרות למנות בודדות, ושמחיר תפריט שלוש המנות הוא 55 €. החלטנו להישאר, אך לוותר על יין. זאת כמובן היתה החלטה שלא הצטערנו עליה.
למנות הראשונה והעיקרית הוצעו שתי חלופות בלבד, ואילו לקינוח שלוש.

לראשונות הוצעו:

Cured Salmon + Sauce Gribiche + Oyster beignets
Filet of Beef + Poached egg + Lardo di Colonnata

שתינו בחרנו בחלופה השנייה. מדובר בסטייק טרטר על מצע של סלט של ירק חמצמץ כלשהו שלא זיהינו (ולא זכרנו מה אמר) עם מיונז (עובדה שפגמה בהנאתה של מונא), ומעליו ביצה עלומה. אני התענגתי על המנה.

לעיקריות החלופות היו:

Ballotine of Rabbit + Green Asparagus + balsamico jus
Cod + Lobster Ravioli + Lime Beurre Blanc

גם לעיקרית לקחנו שתינו אותו הדבר, הפעם החלופה הראשונה, שהיתה נפלאה.

קינוחים, כאמור, הוצעו שלושה:

Strathdon Blue + Figs in White Port
Panna Cotta + Banana + Spiced Rum Caramel
Chocolate + Vanilla Sauce + Cocoa Sorbet

כאן התפצלנו. בגלל שאני לא אוהבת גבינה כחולה ובננה, לקחתי את עוגת השוקולד החמה, שהיתה מצויינת. את הסורבה קקאו פחות אהבתי. מונא לקחה את הפנה קוטה, ומאוד נהנתה.

Blauw aan de wal
Oudezijds Achterburgwal 99
אזור המרכז הישן, החלונות האדומים
טלפון: 020-3302257

Duende
כאמור, הבחורות שישבו בשולחן לידנו ציידו אותנו ברשימת המלצות לערב הבא. מבין המקומות המומלצים, בחרנו בטאפס בר ביורדאן. גם הוא היה ברשימות של מונא באתר Time Out אמסטרדם, בקטגוריה French & Mediterranean, וזה מה שהיה כתוב:

Get a taste of Andalusia with the good tapas at Duende. Place your order at the bar and prepare to share your table with an amorous couple or a flamenco dancer who might offer you free lessons before getting up to stamp and strut. There are performances every Saturday night

בסוף לא אכלנו שם, ותכף תבינו למה.

Duende
Lindengracht 62
אזור היורדאן Jordaan
טלפון: 020-4206692

Paso Doble
כשכבר היינו ביורדאן ויצאנו לשדרה, עברנו ליד מקום אחר, גם טאפס בר, שהיה נראה מלהיב והומה מצעירים. רק אחרי כמה מטרים של הליכה הבנו שאנחנו בשדרה הלא נכונה, ושאנחנו צריכות להמשיך לשדרה המקבילה לה מצפון. אבל כשהגענו למחוז חפצנו, Duende נראה לנו פחות מלהיב מהמקום שחלפנו על פניו, והחלטנו לנסות את מזלנו, ולחזור לשם. נאלצנו לחכות לא מעט זמן, בהתחלה בחוץ, ואח”כ על הבר, אבל היה שווה לחכות. לא בגלל האוכל, שלא היה מדהים, אבל בגלל האווירה שהיתה תוססת. הרגשנו שהגענו למקום הנכון.

תחת הכותרת Tapas לקחנו:

Champinones con ajo – Mushrooms in garlic – € 4.50

ולקינוח

Crema Catalana – Vanilla crème met gebrande suiker – € 5.25
Tarta Helada Tequil – Cake gevuld met citoenijs en tequila, geserveerd met wittee chocoladesause –  € 6.00

או בעברית, טארט עם טקילה ברוטב שוקולד לבן. מדהים.

וגם קראף של יין אדום (€ 10). הכל ביחד לשתינו € 44.70.

Paso Doble
Westerstraat 86
אזור היורדאן Jordaan
טלפון: 020-4212670

תגובות מהפוסט המקורי:

זה החלק האחרון בסדרה?
נשמע שנהניתן מאוד, למרות שהאוכל ברובו היה לא משהו. יום אחד גם אנחנו נגיד להולנד. אני בטוחה בכך :-)
11/09/2008 07:52:05   סופי
כן זה הפרק האחרון בסדרה
אני מבטיחה…
11/09/2008 08:52:01 תיבת דואר לא סוגרת ת”פה
לא ידעתי שהולנד היא כזאת מעצמת עוגות
מה שהכי בלט לי לאורך כל הכתבות, וקראתי את כולן בעיון, זה שהעוגות היו הלהיט בטיול יחד עם הבירה. אז בפעם הבאה אני אדע לאיפה לכוון. חוץ מזה, הכתבה מאד מעוררת תיאבון ועכשיו עוד לא עשר אפילו.
11/09/2008 09:03:17 תיבת דואר תמי
אלוהים, כמה רעבה עשית אותי עכשיו…
חלק מהתמונות פשוט הרסו אותי.
11/09/2008 09:18:20   beagle
הכדורים הממולאים בשר בטפאס האלה – מדובר בבשר סוס

15/09/2008 02:42:07   שרית
הכדורים הממולאים בטאפס הזה
היו קרוקטים ממולאים בבשר סרטנים, כך שסוס זה בטוח לא. אבל תודה על התגובה.
15/09/2008 20:18:45 תיבת דואר לא סוגרת ת”פה

פרקים נוספים בטיול הקולינארי באמסטרדם
פרק א’ – אוכל הולנדי
פרק ב’ – מתחמים עירוניים, שווקים וחנויות
פרק ג’ – בתי קפה

אבושדיד – הלהיט החדש בלבונטין

לבונטין הוא רחוב מדהים. כל מבנה שחולפים על פניו מרשים ביופיו הארכיטקטוני. המבנה המרהיב בלבונטין 16, שהיה פעם ביתה של משפחת אבושדיד, המשפחה של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אבי, זוכה לעדנה. הוא מואר מבחוץ, ואפשר לראות כמה יפה...