עוקבים: 230

באמסטרדם יש כמה מתחמים שממש לא כדאי לפספס. נכון שכמעט בכולם נוכל למצוא מעדניות של גבינה, מעדניות של בשר ומעדניות של גבינה ובשר, ואפילו איזה שוק אחד לפחות (כמובן שאני מדברת על שוק שיש בו אוכל), אבל למרות זאת, כל אזור והחן שלו. בכל מתחם אני אציין רק מקומות שנקלטו בעדשת המצלמה, אבל ממילא אין צורך להסתובב עם רשימות והמלצות, פשוט תגיעו לאזורים, ולבטח תמצאו את מה שמעניין אתכם.

05/09/2008

הפייפ De Pijp
הפייפ היא שכונה מעט מרוחקת, ונסענו אליה בטראם. ירדנו ליד מוזיאון היינקן ודילגנו עליו, ישבנו בבית קפה, עליו אספר בפרק הבא, ומשם המשכנו לשוק Albert Cuypmarkt. אחרי שמונא הנמיכה לי לגמרי את הציפיות מהשוק, די אהבתי אותו. זה שוק ששוכנים בו זה לצד זה דוכני מזכרות, בגדים, פרחים ואוכל, באנדרלמוסיה שלמה, ובלי שום היגיון לסדר של הדוכנים. בתחום האוכל תמצאו שם דוכני מיצים, חמוצים, גבינות, דגים ופירות ים, שוקולד, פיצוחים, נקניקים ומה לא…

תשעת הרחובות De Negen Straatjes
מפת הרחובות
תשעת הרחובות נמצא בתוך אזור רצועת התעלות המערבית. האזור נתחם ממערב על ידי Prinsengracht ומזרח על ידי Singel, שניהם רחובות גדולים עם תעלות, וביניהם עוד שני רחובות גדולים עם תעלות, אבל תשעת הרחובות הם דווקא הרחובות הקטנים שחוצים את ארבעת התעלות – כל מקטע בין התעלות הוא רחוב אחר, ובכל רחוב קטן כזה תמצאו עושר גדול של חנויות קטנות ומקסימות, מעדניות מכל הסוגים שהוזכרו מעלה, ואפילו חנות שמוקדשת כולה לציוד לשיניים ופה (ולמרות ששיניים ופה מאוד חשובים לאוכל, לא נדבר עליהם כאן). עוד ברחובות נוכל למצוא ספק בתי קפה ספק פאבים. ולמה ספק? כי כשבחוץ כתוב Cafe, ומבחוץ זה נראה לגמרי בית קפה, ואנשים יושבים בחוץ ושותים קפה ואוכלים סנדביץ, קרוב לוודאי שבפנים זה פאב.

ולהלן מדגם ממה שמצאנו שם:
מאפיה:

Bertram & Brood
Reestraat 15

פטיסרי:
לאוהבי שוקולד ומגדנות, ממש ממלכה. במקום יש גם אפשרות לשבת, אבל כשרצינו להתיישב, הם היו בדיוק לפני סגירה, ונמנעה מאיתנו החוויה. את השם של המקום פגשנו גם בתפריטים של בתי קפה אחרים, שהציעו מהתוצרת של הפטיסרי הזה.

Patisserie Pompadour
Huidenstraat 12

חנויות בירה:
בדרכנו מתשעת הרחובות לכיכר דאם נתקלנו בשתי חנויות בירה, שתיהן מקסימות וכל כך שוות ביקור, ושתיהן לא ממש בתשעת הרחובות.
חנות ראשונה:

אין סוף בקבוקי בירה בקומת כניסה וקומת גלריה, מהמון סוגים וטעמים. רק כדי לא לצאת בידיים ריקות ביקשתי מהמוכר האדיב להמליץ לי בירה מסוג Barley Wine. אחרי שהוא הציע לי כחמש בירות ברחבי החנות, הוא המליץ לי במיוחד על אחת, שתופתעו לגלות שהיתה דווקא בין הזולות, אבל עם אחוזי אלכוהול בין הגבוהים (12%) Bush Amber שמה, והיא של מבשלת Dubuisson.

De Bierkoning
950 special beer and glasses
Paleisstraat 125
אתר הבית

שני רחובות דרומה משם נמצאת החנות השנייה, אותו סגנון, רק מעט יותר תחושת מרתף בירה.

Cracked Kettle
Raamsteeg 3

יורדאן Jordaan
היורדאן נמצא ממערב לרחוב Prinsengracht (פרינסנכרכט), כנראה שבין Elandsgrcht מדרום ו-Lindengracht מצפון. אם תשעת הרחובות היו מלאי חנויות ומאוד עירוניים, פה תמצאו בין השדרות הראשיות רחובות קטנטנים ומתוקים, וממש באווירה כפרית, כאילו עזבתם את העיר. ברחובות הקטנים פזורות קצת חנויות ומסעדות, אבל העיקר קורה ברחובות הראשיים. שם נמצאות מסעדות שוות ובתי קפה (טיזר לפרקים הבאים), ושם גם נמצאים לא אחד כי אם שני שווקים.

ברחוב Lindengracht נפגשנו בשוק הראשון. לפי כתבה של סטיב קורבר ממסע אחר, זהו שוק מזון ובגדים שמתקיים בימים שישי ושבת. במרכז הרחוב יש שדרה, שלאורכה ממוקם השוק. גם פה, כמו בשוק Albert Cuypmarkt, המזון והבגדים מצויים בערבוביה, והחוויה בעיקרה די דומה.

ברחוב Noordermakt מצאנו את השוק השני. איפה שהוא קראנו שזה שוק איכרים, והוא באמת היה מעט יותר מיוחד מהשווקים הקודמים שביקרנו. לשם שינוי בשוק הזה המזון היה מופרד מהבגדים, דבר שאיפשר לנו לוותר על הבגדים. אותנו הרי מעניין רק אוכל.

שם גם הצלחנו לשלב גם שתי טעימות.
הראשונה היתה של מאפין גבינות עיזים, שהיה נפלא.

השנייה היתה של עוגה, שהיתה כל כך מתוקה ומזעזעת, שהיא נזרקה אחרי טעימה ראשונה.

חנות לאוכל אורגני, מרהיבה ביופייה:

Delicious Food
Westerstraat 24

הארלם Haarlemme
הארלם נמצא מצפון ליורדאן, מצפון ל- Lindengrach. הרחוב המעניין בו הוא Haarlemmerdijk.
חנות מעניינת שנתקלנו בה היא חנות בה עושים סוכריות צבעוניות. קראתם נכון, לא רק מוכרים, עושים. שיטת ההכנה מזכירה מאוד שיטות עבודה עם פימו, שיוצרים צינורות וחותכים:

ובסוף מתקבלות סוכריות עם המון דוגמאות מקסימות

Papabubble
Artistieke Snoepjes
Haarlemmerdijk 70

מדרחוב Leidsestraat ו- Kalverstraat
אומרים שבימי ראשון באמסטרדם הכל סגור על סורג ובריח, למעט יום ראשון הראשון בחודש. אבל אם נקלעתם לאמסטרדם ביום ראשון, הסירו דאגה מליבכם, כי במדרחוב החיים מתנהלים כרגיל. אנחנו התחלנו את המסלול שלנו בכיכר Leidseplein (שם, כפי שהוזכר בפרק הראשון, אכלנו פנקייק הולנדי), עלינו במדרחוב ברחוב Leidsestraat, המשכנו ישר ברחוב Heiligeweg (שם, כפי שהוזכר בפרק הראשון, סטינו לצ’יפס עם רוטב בוטנים), ואז פנינו שמאלה למדרחוב ברחוב Kalverstraat, שנגמר בכיכר דאם (Dam).

חנויות סבון:
אז נכון, סבון זה לא אוכל, אבל בחנות Lush מצאנו סבון בריחות של אוכל, וצורת התצוגה לגמרי עושה תיאבון, וזה נראה יותר מושך מדוכן גלידה.

Lush
Kalverstraat 98
Leidsestraat 14
אתר הבית

ואם כבר הוזכרו חנויות סבון, אי אפשר בלי רגע של פטריוטיות, גם אם זו כבר סטייה איומה מכתיבה על אוכל. במדרחוב Kaverstraat תוכלו למצוא שני סניפים של חנות בשם Sabon, שהיא לא פחות מסניף של “סבון של פעם” הישראלית, לה סניפים רבים ברחבי אמסטרדם.

מחוץ לעיר – שוק הגבינות באלקמאר Alkmaar
אלקמאר היא המתחם היחיד אליו נדדנו, שנמצא מחוץ לאמסטרדם, והצריך נסיעה בטראם וגם ברכבת, נסיעה של כ-40 דקות. שוק הגבינות עצמו הוא למעשה מופע שלם של סוחרי גבינה, שמושך אליו תיירים מכל העולם. הוא מתרחש מדי יום שישי. מעניין מאוד הוא לא, אבל בכל זאת קבלו כמה תמונות.

אבל בכל זאת הנסיעה שווה, כי זו עיירה מתוקה, וגם יש שם כמה דוכני גבינות

ואפשר לקנות שם גבינות לטעימה (כפי שהוזכר בפרק הראשון).

חוץ מזה יש שם גם חנויות נחמדות, כמו חנות הקפה הנפלאה, שחוץ מקפה תוכלו למצוא בה גם כלים לקפה, ממתקים ועוד. היא חלק מרשת, ובפגשנו בה גם באמסטרדם, אבל היה נראה כי זאת היא החנות המקורית, והיא היתה גדולה יותר ומרשימה יותר:

Simon Levelt
Houttil 44
Alkmaar

תגובות מהפוסט המקורי:

בא לי גבינה…
וגם בא לי סיור בשווקי אוכל חו”ליים. למה דוקא כשאני רעבה…?
06/09/2008 18:27:28 beagle
ומה מומלץ?
איפה לבקר אנחנו יודעים עכשיו. אבל, איפה ההמלצה מה לקנות ועל מה אפשר לוותר?
07/09/2008 09:51:28 תיבת דואר תמי
מומלץ לשטיף את העיניים
בכל האזורים האלו. את הקניות של האוכל ממילא מומלץ להשאיר לשדה, כי עם כל החוקים החדשים צריך לעשות איטום מיוחד, ואוכל שנקנה מחוץ לשדה, קרוב לוודאי שישאר בשדה.
07/09/2008 10:37:31 תיבת דואר לא סוגרת ת”פה
זה שוב פעם אני
והתמונות – כרגיל חוויה לעיניים מענג.
11/09/2008 08:37:38 יעל יעלוש
אם אתם אוהבים איטלקי
ממולץ בחום מסעדת PAPA LONGO רחוב De Clerqstraat 32 10 דקות הליכה מבית אנה פרנק. חשמלית 12 ו13 מתחנה מרכזית. הפיצות מעולות שירות חמים והכי חשוב מחירים יחסית טובים! שם הבעלים פייסל איטלקי חביב ושמנמן, לא יותר מדי מהודר אבל למי שמחפש אוכל מעולה במחיר טוב זה המקום!
03/07/2009 23:18:43 תיבת דואר ההמליץ

פרקים נוספים בטיול הקולינארי באמסטרדם
פרק א’ – אוכל הולנדי
פרק ג’ – בתי קפה
פרק ד’ – מסעדות

עלה גפן – מסעדת שף אותנטית בדרך לצפון

ביום הראשון של ראש השנה החלטנו לצאת קצת מתל אביב. נסענו לאורך חופי הים התיכון המקסימים, עצרנו בחוף עתלית והגענו עד לחוף בצת. מתישהו התחלנו לפתח רעב קל, אבל לא רצינו לתת לזה להוציא אותנו מהשלווה שהשרה עלינו הים. ובכל זאת,...