רשמו לפניכם- סאלוט- SALUT. בר-ביסטרו חדש ומדליק בעיר התחתית בחיפה

ס11

 

ס3

העיר התחתית ממשיכה להתחדש במלוא המרץ והפעם ביסטרו בר איטלקי SALUT בדרך יפו 78. מקום מלא קסם ומפתיע ששיפצו הבעלים סמי זחלאווי וסמי סיאם. לאחר הרצה של מספר חודשים התקיימה השבוע ההשקה החגיגית אליה הגיעו בני המשפחה, החברים, אנשי עסקים, אנשי תקשורת וידוענים מקומיים.

 

חזית הביסטרו נעימה למראה אך לא מרמזת כלל על מה שמחכה לסועדים פנימה. הגעתי להשקה יחד עם בעלי וגיסי שהגיע לביקור מארה"ב, שם הוא מתגורר. נכנסנו למסעדה דרך מעבר צר המשקיף למטבח, לא משערים מה שיתגלה לנו ולפתע עמדנו בפתחו של גן קסום. ממש כך! גינה יפהפייה עם עצי דקל, עצי זית, שיחי תבלין כמו נענע, בזיליקום ולואיזה. דלתות וחלונות צבועים כחול. שולחנות קטנים פזורים סביב. תאורה רכה ומזמינה וריצוף עתיק ויפה. שכחנו לגמרי שאנחנו נמצאים ברחוב מרכזי בעיר התחתית. שקט, נעים ורגוע. את כל היופי הזה תכנן האדריכל נביל זועבי. נביל שלמד בטכניון הספיק להקים במושבה הגרמנית את מסעדת אל באיק – מסעדה תורכית. כעת הופקד על שיפוץ החצר והפיכתה לביסטרו איטלקי. בשיחה איתו סיפר לי שהרעיון עלה במוחו כאשר ראה בחצר את עצי הזית והדלתות בצבע הכחול שהזכירו לו את הבית בו גדל והעלו בו גלי נוסטלגיה. מכיוון שרצה ללמוד באיטליה, אך לבסוף נשאר כאן, הביא את איטליה לעיר התחתית ועיצב מסעדה בסגנון איטלקי תוך שהוא דואג לשמר את אופייה של החצר ומבליט את יופיו של בנין האבן העתיק. המטרה הייתה לתת לסועדים תחושה של בית. של מקום שלו ורגוע בו ניתן לשבת בנינוחות ורוגע. לדעתי, הצליח בכך מאד ואני סקרנית לראות את הפרויקט הבא שלו.

ס5

 

 בצילום- נביל זועבי

ס6

בצילום- סמי זחלאווי

סמי זחלאווי שהוא אחד השותפים במסעדה, עבד שנים רבות כסוחר מזון. הוא סיפק שימורים, קטניות, שמנים וביצים לחנויות וסופרים ברחבי העיר. אך היה לו חלום לפתוח מסעדה. במשך עשרים שנה לא נתן לחלום לגווע והבן ג'ורג' שהוא שף המסעדה עודד אותו להגשים את החלום. יחד עם סמי סיאם איתרו את המקום בדרך יפו והחלו בשיפוצים. למעשה, זו הייתה חורבה, מלאת פסולת וגרוטאות. אך היה למקום פוטנציאל והנה התממש. מחורבה לחצר קסומה ומזמינה. " אנחנו רוצים שאנשים יגיעו לכאן וייהנו מהקסם  של המסעדה, מהמאכלים המעולים, משלווה ורוגע"- אומר סמי.

 

תפריט המסעדה כולל מעדנים מהמטבח האיטלקי. אני טעמתי סלט רימונים מצוין, כריכוני בשר, שרימפסים ומטעמים נוספים שהיו טעימים מאד. גיסי שהוא צמחוני אמר לי שהתפריט מתאים גם לצמחונים ושהוא נהנה מאד מהמנות שטעם.

ס8

ס9

ס10

ס4

 

על האירוע המושקע והחגיגי הופקדה אשת היח"צ כרמל שבתאי שעשתה עבודה מצוינת. זו הייתה אחת ההשקעות הנעימות והמוצלחות הן מבחינת האווירה, המוזיקה וכמובן האוכל הטעים. בין הנוכחים זיהיתי את רחלי בן גלים, נטע פלג, דינה רפאל, יורם רייך- מארק, רונית קיטאי, חגית בורנשטיין, בועז כהן,  שרה איקו, עו"ד לימור מגן, קולט ממן, עפרה שי, עו"ד שרין סולן, שרון פימה, עו"ד ענת זיסמן גוטמן, זאזא כהן, אימאן בסטוני, סיגלית גוסטר, איריס שיינר, זאבה מלכה, מיכל שמש ועוד רבים רבים שבאו לפרגן ולחגוג את פתיחת המסעדה.

סא2

קולט ממן, עפרה שי, עו"ד שרין סולן, שרון פימה, עו"ד ענת זיסמן גוטמן, כרמל שבתאי  צילום- נאוה זלצמן

סא3

 

עפרה שי, שרון פימה, אימאן בסטוני, זאזא כהן        צילום- נאוה זלצמן

סא4

 סיגלית גוסטר, רחלי בן גלים וכרמל שבתאי. צילום- נאוה זלצמן

סא5

איריס שיינר, זאבה מלכה, מיכל שמש, כרמל שבתאי. צילום- נאוה זלצמן

אין ספק שאחזור ובמהרה לטעום ממטעמי השף ג'ורג' זחלאווי וליהנות מקסמה של המסעדה וממליצה לכם בחום לעשות כמוני

 

ביסטרו בר סאלוט
דרך יפו 78

 

טלפון-
077-4560157

 

פייסבוק-

 

https://www.facebook.com/Salute-Bistro-Bar-104070123332780/?ref=py_c

 

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.