זהו סיפורן של שתי ישראליות סנוביות שמחפשות מקומות נטולי תיירים, כי הן רוצות לראות את הכל בעיניים של המקומיים. לעובדה ששתיהן היום חמושות, כל אחת, במצלמה, ולעובדה שאחת חזרה עם קרוב לאלף תמונות ואחת הגיעה רק לשלושת רבעי האלף אין שום קשר. זה שהן לא הגיעו לאלף זה רק סימן שהן חזרו מהר מדי.

04/11/2006

בעיקר חיפשנו אוכל (טוב, וגם שוקו חם), ואני נרגשת לחלוק איתכם את מה שמצאנו.

בדבלין שהינו יומיים עם שלושה לילות.
אז נתחיל דווקא מהלינה. סוכנת הנסיעות המוכשרת שלנו (זואית), גולשת מיומנת, מצאה לנו מלון חמוד, באזור ה-Temple Bar (עליו עוד יפורט). אני מיד התלהבתי מהשם – Bloom’s Hotel (מזכיר לי איזה פאב…), וגם מהאזור, ולקחנו. אז המיקום היה מעולה, קרוב להכל. בכוונה בחרנו במלון שאינו ברחוב טמפל בר עצמו, כי פחדנו מהרעש, אבל לא לגמרי הבנו שאנחנו עדיין בתוך האזור. מדי בוקר, שמעתי את הקולות המוכרים מהבית של משאית זבל. אבל כשהתחלתי לשמוע את זה כמה פעמים בכל בוקר, התחלתי לתמוה אם זה באמת מה שאני שומעת. אז גיליתי את זה:

כשהמלון נמצא ליד פאבים, יש לידו גם משאיות שפורקות חביות גינס….

תמורת 50 יורו קיבלנו לינה וארוחת בוקר אירית מלאה, אבל כאלו היו לנו כל יום, אז תקראו עליהם (אם תרצו) בפרק הבא.

Bloom’s Hotel
Anglesea St., Temple Bar, Dublin
50€ ללילה לאדם

טיפ של שותפתי למסע:
את המלון הזמנו ישירות מהאינטרנט לאחר השוואת מחירים ב-Expedia והשוואת ביקורות וציונים באתר
Trip Advisor. אני לא מזמינה בשום מלון בלי לבדוק בתחילה באתר הזה – ציון של 3.5 עיגולים נחשב לא רע, 4 ממש טוב ו-5 מעולה. במקרה הזה, לקחנו מלון עם ציון של 3 עיגולים בלבד בגלל שלא רצינו להתפשר על המיקום ובגלל זה שילמנו עם הרעש – תשלום סביר, לדעתנו.

מאחר והגענו לדבלין בערב, היה הגיוני לאכול את ארוחת הערב הראשונה בקרבת המלון. חוץ מזה, אתר חובה לתיירים בדבלין הוא ה-Temple Bar, רחוב המסעדות והפאבים בדבלין. הוא כל כך תיירותי, שדבלינאים אמיתיים לא רואים שם, אלא אם כן הם באים במטרה המוצרת לחפש תיירות…

על ה-The Oliver St. John Gogarty כתוב בכל מקום שמדבר על דבלין. אמרתי לזואית לפני שנסענו – זה מקום תיירותי נורא, נוותר. אבל אז כשהגענו, גיליתי לבושתי שזה היה מקום שדווקא די חיבבתי בפעם הקודמת שהייתי בדבלין. אז נכנסנו.

המקום מספק מוזיקה אירית חיה, אוכל אירי, וגם, איך לא, בירה. הזמנו קדרת בשר בגינס, וכבר אז התחלנו להבין שבפאבים האיריים בישראל מבינים יותר בקדרות איריות. או לפחות יותר תואמים לטעם הישראלי…

כשנסעתי בפעם קודמת, קראתי שצריך לבקר במדרחוב של רחוב Grafton. לא הצלחתי להבין אז מה כל כך מיוחד בו. סתם עוד מדרחוב אירופאי נחמד. אבל כשזואית מטיילת מצויידת במדריך Best of Dublin by Lonely Planet, גילינו שממערב למדרחוב, וגם ממזרח לו, יש רחובות קטנים מקסימים, ובהם חנויות מקסימות, מאפיות, מעדניות, גבינריות, איטליזים, בתי קפה ועוד.

טיפ של שותפתי למסע:
הספר Best of Dublin הוא חלק מסדרה מצויינת”Best of …” של Lonely Planet למדריכים מתומצתים לערים הגדולות. חלקם תורגמו לעברית ואז קוראים להם “המדריך המתומצת” – ניסיתי ואהבתי את של ניו יורק, ברצלונה ואמסטרדם בעברית ואת של בייג’ין ודבלין באנגלית (לא תורגמו). דווקא של לונדון פחות מוצלח מהאחרים (ראו הפרקים הבאים).
מצד אחד המדריכים קטנים מאוד וקלים מאוד, ומצד שני כוללים מידע מצויין על חנויות שוות, שווקים ומקומות אוכל, כולל מפות מדוייקות ומנויילנות בזום הולך וגדל למרכז שממוקמות בכריכות הספר ולכן מאוד נגישות. הספר ערוך כך שהוא מאוד קריא וכל מידע שכבר נתקלתי בו בספר מאוד נגיש למציאה מחודשת. מומלץ בחום.

שתי גבינריות מקסימות בהן ביקרנו הן:

Magills
French cheese, olive oil, Italian pasta, salami
14 Clarendon St.

ארוחת צהריים אחת אכלנו בהמלצת אותו מדריך לונלי פלנט ב:

O’Neill’s
2 Suffolk St.
מקום שהמשיך לחזק את מסקנתנו על קדרות איריות.

ארוחת צהריים שנייה אכלנו באחד מהסניפים של הרשת האירית לסנדביצ’ים:
Obrien’s
אכלנו שני סנדביצ’ים שהוכנו לפי בקשתנו, תמורת 9€.
אני מאמינה שאם כבר נמצאים בדבלין, חייבים לאכול גם שם.

סיורינו הרגליים הביאו אותנו גם לשוק רחוב צנוע של פרחים, ירקות ופירות.
Moor Street Market
Moor St.

בזכות מדריך הלונלי פלנט, הגענו לאכול את ארוחת הערב השנייה שלנו באזור מערב גרפטון. התיאור במדריך קסם לשתינו. גם המקום. מדובר בטאפאס בר שנמצא במה שהיה בעבר שוק מקורה. שם כבר מצאנו איפה הדבלינאים האמיתיים מבלים. אבל שם גם התחלנו להבין שנותני השירות בדבלין, בכל מקום אליו נכנסנו, אינם איריים. יש שם סינים, מזרח אירופאים ועוד. אבל לא איריים. אולי רק בפאבים שכונתיים, וגם אז זה רק מבוגרים.

The Market Bar
14a Fade St.

מדובר במנות נדיבות במחירים ידידותיים. היה טעים ומקסים.

Selection of Irish Cheese – €8 – Cashel Blue, Lavistonn, Mileens & Blarney Cheddar, Served with Cheese Biscuits
Fish Pie – €7 – with haddock, smoked coley & salmon
Duck Confit – €7 – with puy lentils, baby spinach & caramelized shallots
Morcilla Pinchos – €7 – with blue cheese & red onion marmalade. Morcilla is a traditional Spanish sausage similar to black pudding.
Espresso cream brulle – €5.5 – served with fresh fruit.

ארוחת ערב אחרונה בדבלין היתה גם היא בטאפאס בר, וגם היא במערב גרפטון, אבל את המקום הזה גילינו לבד. ראינו אותו בסיור הבוקר, כשהוא עוד ריק, אבל נערכו בו צילומים (אולי לעיתון? אולי לאתר שלהם שעוד לא קיים?), וראינו אותו גם בערב, כשחזרנו מהטאפאס הראשון. המקום נראה כמו מאורה חשוכה, כיאה למרתפי יין, והיה הומה אדם. אז ידענו ששם נבלה את הערב הבא.

The Port House – Tapas Bar and Wine Bar
64a South William Street, Dublin 2

המנות היו גם כאן גדולות, אבל פחות טעימות מיום קודם. אבל האוירה היתה מקסימה, שוב רק מקומיים, ומאוד שונה מיום קודם.

Chorizo al Vino – €5.50 – Spicy chorizo cooked with onions in our own house rioja.
Paella – €5.50 – Traditional Spanish rice dish available as Seafood or chicken
Caldereta de Cordero – €6.00 – A rich, spicy lamb stew flavoured with hot smoked paprika, peppers & garlic
Pulpo a la Gallega – Gallician octopus tossed in sea salt, olive oil and dusted with smoked paprika

למנה אחרונה לקחנו ממה שהופיע על הלוח צ’ורוס עם גנאש שוקולד מריר, והיה טעים מאוד.

הפרק של דבלין מגיע לסיומו, ולמרות שהתמקדתי כאן בחלק הקולינארי של המסע, אני חייבת להראות לכם איך נראית מספרה באירלנד.

המשך המסע בפרק הבא

פרקים נוספים בסדרה:
זואית וימכה באיים הבריטיים – פרק ב’ – תלמה ולואיז
זואית וימכה באיים הבריטיים – פרק ג’ – מי אמר שלונדון לא מחכה לי
זואית וימכה באיים הבריטיים – פרק ד’ – Maze – Gordon Ramsay

תמונות שלא חתומות “לא סוגרת ת’פה ©” לא צולמו על-ידי.

אבושדיד – הלהיט החדש בלבונטין

לבונטין הוא רחוב מדהים. כל מבנה שחולפים על פניו מרשים ביופיו הארכיטקטוני. המבנה המרהיב בלבונטין 16, שהיה פעם ביתה של משפחת אבושדיד, המשפחה של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אבי, זוכה לעדנה. הוא מואר מבחוץ, ואפשר לראות כמה יפה...