הבלוג של ליזי קצבורג -יועצת שינה לתינוקות ופעוטות

lizik1

שמי ליזי קצבורג , יועצת שינה ומנחת הורים מוסמכת לגילאים 5 חודשים עד 5 שנים. הגישה לפיה אני עובדת היא גישת האינטליגנציה הרגשית , בה אנו נותנים מענה תמידי לבכי התינוק ולצרכיו השוטפים. על ידי ליווי אישי, אלמד אתכם להעניק... +עוד

שמי ליזי קצבורג , יועצת שינה ומנחת הורים מוסמכת לגילאים 5 חודשים עד 5 שנים. הגישה לפיה אני עובדת היא גישת האינטליגנציה הרגשית , בה אנו נותנים מענה תמידי לבכי התינוק ולצרכיו השוטפים. על ידי ליווי אישי, אלמד אתכם להעניק לילדכם הרגלי שינה בריאים, ההרדמות הופכת להיות חוויה נעימה עבור הילד וגם עבורכם ההורים. מוזמנות להצטרף לדף העסקי : https://www.facebook.com/back2sleepwell

עדכונים:

פוסטים: 4

החל מנובמבר 2016

מרבית  התינוקות מגיעים לשנת לילה רציפה במהלך השנה הראשונה לחייהם. אך מחקרים שונים הוכיחו כי  בין 20%-30% מכלל התינוקות והפעוטות מגיל חצי שנה ועד שלוש, לא מפתחים את היכולת לישון באופן רציף  ושנתם מתאפיינת ביקיצות מרובות או ממושכות.
בעיות שינה אצל תינוקות ופעוטות נקבעות בין היתר  על סמך איכות השינה שלהם, (ביום ובלילה) ועל פי התנהגות התינוק במהלך היום.  במקרים מסוימים בעיות השינה נגרמות  בשל גורמים פיזיולוגיים ורפואיים.

אז כיצד תעזרו לקטנטנים שלכם לישון שינה איכותית, טובה ורציפה יותר ?

 קבלו 11  עצות וכללים להקלה על בעיות השינה של ילדיכם :

Mother-Watching-Sleeping-Baby

1. בכדי להצליח בהטמעת הרגלי שינה בריאים אצל ילדכם, יש להבין תחילה מהם הגורמים לבעיה ובהם לטפל. כמו כן יש לשלול בעיה רפואית אצל רופא הילדים לפני תחילת השינוי.

2. אחידות בין ההורים - יש ליישר  קו עם בן /בת הזוג לעניין השינוי ולשמור על אחידות ,(יש ליישר קו גם עם המטפלת במידה ויש) . חוסר אחידות וגישות שונות יכולות לבלבל את ילדכם ולהרחיק אתכם מהמטרה.

3. עקביות - אם החלטתם לשנות הרגלים באופן עצמאי או בעזרת ייעוץ חיצוני שיסייע בתהליך הקנית הרגלי שינה טובים, יש לשמור על עקביות לפחות במשך שבוע לפני שאתם מוותרים או משנים גישה.

4. שמרו על סדר יום - הכולל:  טקסי שינה  בשעה קבועה בערב עם סדר פעולות עקבי, ארוחות קבועות ,זמני משחק ואיכות תוך שמירה על עקביות.  כשיש סדר יום, לתינוק/ פעוט ברור מה מגיע אחרי מה. הוא יודע למה לצפות, ותגובתו תהיה רגועה יותר ומקבלת יותר.
הקפידו על  שינה במהלך היום, (בהתאם לגילו )בכדי שלא יגיע לעייפות יתר. עייפות היא אחת הסיבות הנפוצות ביותר לקושי בהירדמות ושינה לא איכותית בלילות .

5. למדו את ילדיכם להירדם ללא עזרה/עזרים – תינוקות לא ישנו היטב בלילה באם נרגיל אותם לישון בידיים, בנענוע בעגלה וכד’. לרוב תינוק שיתעורר בלילה יבקש את אותם העזרים על מנת להירדם, דבר שיכול להכביד עליכם מאוד בלילות  ויפריע  לילדכם לחזור לישון באופן עצמאי לאחר שהתעורר  .

6. שלווה ורוגע - שדרו רוגע ושלווה ואל תשדרו לחץ. זכרו כי ילדכם צופה בכם, מרגיש אתכם ומושפע מהאנרגיות שלכם.

7. יצירת סביבה ותנאים מתאימים לשינה – טמפרטורות חדר נכונות, חיתול נקי ,לבוש מתאים לעונה ,סדינים נעימים ומיטה לא עמוסה מידי .

8. עמעום תאורה/החשכת החדר - לשינה בחדר חשוך ישנה חשיבות רבה. בזמן השינה מופרש הורמון המלטונין (הורמון השינה) אשר מווסת את מנגנון הערות/שינה ואחראי על  תחושת  הנמנום והרגיעה בזמן שמחשיך. לכן , על מנת לסייע לתינוקכם לישון שינה איכותית יותר יש להחשיך את החדר ,(בשעות הצהריים לסגור תריסים ).

רצוי להשאיר מנורת לילה של עד 5 ואט או אור דולק בסמוך לחדר בכדי למנוע בהלה במידה שהתינוק מתעורר בלילה ועל מנת  שנוכל לתת לו מענה בשעת הצורך מבלי להדליק אור.

9. שינה ב”רעש” - תינוק עם הרגלי שינה נכונים הנרדם הירדמות עצמאית לא זקוק ל”השתקת” כל הבית במהלך ההרדמה. תינוקות יכולים בהחלט להירדם עם רעש הסביבה ולסנן את הרעשים. (הם רגילים לשמוע רעשים עוד מימי שהותם ברחם – פעולות מעיים, דופק לב ועוד) .
רעש לא צפוי כגון: טריקת דלת, צלצול חזק וכדומה בהחלט יכול לגרום לבהלה של התינוק וליקיצה – אך שאר רעשים טבעיים והגיוניים בבית אינם אמורים להפריע לתינוק ואפילו חשוב שילמד להירדם למרות רעשי הסביבה.

10. היו מוכנים לקבל רגרסיות  - הקפידו לשמור על עקביות ,שלווה ורוגע גם בעת רגרסיות , זה נורמלי לחלוטין שמתעוררות רגרסיות, (מחלות, צמיחת שיניים, קפיצת גדילה וכד’). תינוק/פעוט שחווה רגרסיה זקוק ליחס מתאים על מנת להקל עליו ולעזור לו לצאת מזה  ולחזור לשיגרה תקינה.

11. עצת רבים ? - ניתן להתייעץ עם חברים, בני משפחה והורים אחרים.  אך זכרו שלכל ילד יש את הטמפרמנט שלו ולא תמיד עצה שעוזרת לילד אחר יכולה לעזור לילדכם. יש להתאים את הדרך לשינוי בהתאם לתנאים בבית,  לצרכים שלכם ועל פי המסוגלות והיכולות של ילדכם.

אם ניסיתם הכל  אך ללא הצלחה ואתם עדין חווים לילות רצופי יקיצות - אני כאן בכדי לסייע לכם.

שמי ליזי קצבורג – יועצת שינה לתינוקות ופעוטות   בגישת האינטליגנציה הרגשית . העיקרון המנחה בגישה זו  הוא שהילד במרכז , הוא לא בוכה עד שנרגע אלא ההורה שם להכיל את הקשיים והצרכים של הילד ולעזור לו להתמודד עם השינוי . 
הסיבות לקשיי ההירדמות ,היקיצות  וצרכי הילד נבדקים  ובהתאם נבנית תוכנית עבודה שתתאים ותעזור לכם ולו להקנות הרגלי שינה טובים יותר .
ניתן לבחור בין ליווי מלא בו ההורים ואני מנהלים קשר יום יומי באמצעות דיווחים, לבין פגישה אחת בה ההורה מקבל את כל ההנחיות והשלבים לביצוע השינוי המתבקש.
לפרטים נוספים – ניתן ליצור עמי קשר בטלפון : 054-6687599  או במייל :  [email protected]

ניתן לעקוב גם בפייסבוק:  : https://www.facebook.com/back2sleepwell

עוד מהבלוג של ליזי קצבורג -יועצת שינה לתינוקות ופעוטות

תצוגה מקדימה

לישון טוב גם בחורף -עצות להרגלי שינה טובים לתינוקות ופעוטות בלילות הקרים.

לאחר מס' שבועות שהחורף תעתע בנו הוא סוף סוף כאן ! החורף הישראלי הוא לא מהקרים והארוכים ביותר בעולם,  אבל כשהוא בא לבקר אנחנו רוצים שהתינוקות והילדים שלנו יהיו מוגנים בצורה הטובה ביותר, שיהיה להם חם ונעים ושהשינה שלהם תהיה...

תצוגה מקדימה

שעת סיפור - הזדמנות נפלאה שלא כדאי לפספס

"שעת סיפור" קריאת סיפור לפני שינה היא חלק בלתי נפרד מטקס השינה בבתים רבים. מדובר באחת החוויות המשותפות וזמן האיכות הנעים ביותר שלנו עם ילדינו. סיפור מאפשר תקשורת נינוחה בין הורה לילד והזדמנות להתחבר לראיית הילד את...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה