הבלוג של לירון הלברייך

עורכת ב"סלונה"

עוקבים: 2

החל מאפריל 2015

לכל חובבי הטאפאס ופירות הים – התוספת החדשה לתפריט של טפאו מרעננת ומשובבת עין וחיך. ואל תשכחו לדגום גם מנות נוספות מהתפריט, למען חדוות הגיוון

24/09/2015

צילום: בן יוסטר

לפעמים נדמה לי שארוחת טאפאס היא הארוחה המושלמת. האפשרות לאכול המון מנות קטנות ומגוונות, ולא להתקבע על מנה אחת כבדה, תמיד משמחת את העיניים הגדולות שלי, שרוצות להזמין הכל, ובעיקר את החיך שלי, שרוצה לטעום הכל.

תוסיפו לזה כותרת של “מאכלי ים” בכלל, ו”סביצ’ה” בפרט, ובכלל תעשו אותי מאושרת. בגלל זה ממש שמחתי לקבל הזמנה להשקת ערבי הסביצ’ה החדשים של מסעדת TAPEO. כל יום שני, משש בערב ועד לסגירת המסעדה, ירכיב השף אבי כהן שלל מנות ספיישל של טאפאס של סביצ’ה, לצד התפריד הקבוע והאהוב של המסעדה.

הגעתי לבד, כשח’, שותפתי לארוחה, מקללת בטלפון את עבודות הרכבת הקלה וצופה איחור חינני של חצי שעה. כדי להתמודד עם העיכוב הבלתי צפוי הזמנתי את אחד מהקוקטיילים המיוחדים שהורכבו לערב הזה, “לה אולטימה פאלברה”, שכלל טקילה, שרטרז, מרצ’ינו וליים, והיה מצוין. בינתיים לטשתי עיניים למנות היפיפיות שהוגשו מכל עבר וקיללתי חרישית את ח’ על האיחור הפריפרייאלי.

כשח’ הגיעה, התחלנו לבחון את הספיישלים, וגם פזלנו לתפריט העשיר שמוצע במסעדה ביום יום.

אני התחלתי עם בלאדי אויסטר, שגם פתח את תפריט הספיישלים, והיה פיצוי הולם על ההמתנה העצמית שנכפתה עלי. לאחר מכן אני וחן טיכסנו עצה, והחלטנו לדגום כמה ממנות הספיישל, וגם איזה טאפאס קלאסי או שניים.

התחלנו עם פסקאדו דל מאר – פרוסות דג ים נע על סלט שורשים קיצי ורוטוב מנגו הבאנרו.  מנה מצויינת – הדגים היו טריים והטעמים השתלבו באופן מושלם ועשו חשק לעוד.

המשכנו דווקא עם טאפאס בשרי קלאסי, כדי לגוון: קזואלה דה קרנה – נתחוני שייטל בשמן זית ולימון עם בצל ירוק ועגבניות שרי, מנה שגם לא הכזיבה, ונעלמה מהר מדי מהצלחת.

המנה הבאה הגיעה אלינו בטעות מענגת, תוך פרגון של הזוג החביב שישב לצידנו בבר: מריסקוס אן סלסה פיקנטה – שרימפ ובייבי קלאמרי בסלסת עגבניות פיקנטית. מנה מוצלחת, שגם היא אינה ממנות הספיישל, אבל מתאימה לנושא פירות הים שאפף את הערב.

חזרנו לתפריט הספיישלים, לטרס גאמבס - סביצ’ה שרימפס ב”מרינדה ארוכה” עם שומר, פלפלים וכוסברה קצוצים, קרם אבוקדו וטורטיה פריכה. מנה חביבה, שסבלה קלות מטעם אנמי, בעיקר בגזרת קרם האבוקדו.

טפאו ערב סביצ'ה  ספטמבר 2015
מנת ה”טרס גמבז”

את ארוחת הטעימות סיימנו עם קרפצ’יו פולפו – תמנון פרוס דק ומתובל בפפריקה מעושנת, פיימנטון פיקנטי כבוש ומיקרו בזיליקום. מנה מרהיבה ביופיה, שבה פרוסות התמנון נדמו כפרוסות צנוניות. מה שכן, היה אפשר להמליח אותה מעט פחות.

צילום: אלירן אביטל

מנת ה”קרפצ’ו פולפו”

לי ולח’ כבר לא היה מקום לקינוח, אז נפרדנו מהברמנים החינניים ויפי המראה ששירתו אותנו בנעימות על הבר, ויצאנו לערב תל אביבי מהביל, עם המון ים בבטן. לכל חובבי הטאפאס ופירות הים – התפריט החדש הוא בהחלט תוספת מרעננת ומשובבת עין וחיך, אבל כדאי גם לדגום גם מנות נוספות מהתפריט, למען חדוות הגיוון.

עוד מהבלוג של לירון הלברייך

הגרוב התימני

את שלישיית A-WA פגשתי עוד בגילגולה הראשונה, כ"אחיות חיים", כשהופיעו כמופע הסוגר של ה"פצ'ה קוצ'ה 14", לפני יותר מ-3 שנים. אז הן הופיעו עם שיר ערש...

סקס, שקרים וואלס וינאי

רחובות וינה של לפני חג המולד והשנה החדשה הם מופע מרהיב של צבעונות ואור. תאורת החג היפיפייה ממלאת את השדרות המרכזיות, וצבעי הירוק והאדום של שמאפיינים את חג המולד מבצבצים מכל פינה. כמעט מרגישים איך הפאסון הווינאי מפנה את...

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...