הבלוג של לימור גרוס-קלינגר

2BaMAM

אמא לשלושה מדהימים וכלב אחד. המתבגר המאתגר, ילדת השוקולד רבת האשכולות והפושעת קטנה שרק נראת מפורצלן. הצצה אל עולם האימהות בפרט, הורות בכלל ומה שביניהם... קצת מתכונים והרבה המלצות: ספרים, סרטים, סדרות ועוד. יצירה ורעיונות מקוריים לימי הולדת. בקיצור - אין רגע דל!

החל מדצמבר 2013

סיכום חויות והמלצות ממסע משפחתי עם הילדים ליער השחור בגרמניה.

25/06/2015

הכל התחיל בעצם מחגיגות ה-70 של דוד בני
והסתיים בטיול משפחתי שהיה חויה ענקית.

קצת מאחורי הקלעים:
דוד בני הוא בעצם סוג של סבא עבור ילדי.

מאחר ובעלי התייתם מאימו בגיל 11,ומאביו לפני 9 שנים כך שרק הבן הגדול זכה לטעום מעט מדי זמן עם סבא.
ולכן אימצנו בשמחה ובאהבה את דודו של בעלי למשפחה הגרעינית.
כמובן שהאימוץ היה הדדי.

דוד בני הוא מטייל מקצועי ואין כמעט מקום בעולם לא טייל בו.
לרגל יום הולדתו ה-70 ,יצאנו להרפתקאה משפחתית שכללה כמובן גם את בנו,כלתו ונכדתו .

בדיוק כששבנו מהטיול,עמדו לצאת לשם חברים ולכן שינסתי מתניים ומקלדת
והעלתי את כל החויות ,הרשמים והלקחים על הכתוב כשהיו עוד טריים טריים .
לקראת הקיץ הקרוב והנהירה ההמונית של חברים ומכרים ליער השחור ,מצאתי עצמי שולחת את הקובץ במייל עשרות פעמים ולכן החלטתי שזה הזמן לתעד אותו בבלוג לנחלת הכלל.
כמובן בצירוף תמונות.
מציינת רק שיצאנו לטיול בחודש ספטמבר ,לשבוע מחמישי-חמישי והוא כלל  שתי משפחות:סבא בן 70, הורים +בת 8,הורים+בן 7 ובת 4.

יום חמישי

הגענו לשדה”ת בפרנקפורט בסביבות 21:00 בערב

והלכנו לאסוף את הרכבים מההשכרה.

מחכים לרכב בשדה”ת בפרנקפורט שדה"ת בפרנקפורט

המלצות:1. השכרנו רכב כבר מהארץ דרך סיקסט (שלמה),הם לא הכי מומלצים(פרוט בהמשך) אבל הם היחידים שפתוחים 24 שעות בשדה”ת ואפשר לקחת מהם רכב בכל שעה שמגיעים

2.לבקש רכב על דיזל –חסכוני בדלק

3.לקחת רק סטיישן עדיפות לפסאט (הרבה מקום לתיקים ,מזוודות ובכלל)

4.לודא שיש גי פי אס ברכב (למרות שהם  מותקנים בילד-אין ברוב המכוניות)

5.לעשות ביטוח כולל לרכב נגד נזקים הגרמנים יקים ומאד קפדנים על כל שריטה

6. לא להתקמצן ולקחת לפחות עגלה אחת למזוודות כי שדה”ת גדול ומבלבל  ולא כיף להיסחב בו עם מזוודות

7.אם נוסעים יותר ממשפחה/רכב אחד מומלץ ביותר להצטייד במכשירי קשר –עוזר מאד בתקשורת בין 2 המכוניות ,אם רוצים להסתובב בנפרד אפילו בין בני המשפחה .חוסך בשיחות טלפון לתאום (לא לשכוח סוללות),גם בשדה”ת וגם בקניונים ובפארקים גדולים

את מפתחות הרכב מקבלים בדלפק ההשכרה אבל אז צריך ללכת לבד לחניון כדי לקחת אותו –שימו לב טוב אם אין נזקים רכב כי אין נציג  שלהם שמלווה אתכם אליו אבל אח”כ הם מסתכלים על כל דבר עם זכוכית מגדלת.

נסיעה של כ-שעתיים וחצי לסנט מורגן- חוות משפחת רומבך שם ישנו במשך כל השבוע.

http://www.kronenhof-schwarzwald.de/bauernhof.html אתר החווה:

למש’ רומבך 3 יחידות אירוח המתאימות אפילו עד 5-6 אנשים .כוללות מטבח מאובזר לגמרי: סכו”ם, צלחות ,כוסות ,סירים, מקרר, מיקרו ,קומקום חשמלי, תנור ועוד……רק את האוכל לקנות בעצמכם.

מיטות ומצעים בחדרים.במקלחת יש ניר טואלט ומגבות – את היתר צריך להביא .רצוי  להצטייד במס’ מגבות שאפשר לצאת איתם לפארקים המים ולמרחצאות.יש מכונת כביסה אם צריך.  מחירים מצחיקים:50 יורו ללילה ליחידת דיור

חוות רומבך

P1480791 (Medium) P1480789 (Medium) P1480776 (Medium) P1480770 (Medium) P1480765 (Medium) חוות רומבך החדרים

הנוף מחלון החדר:
P1480786 (Medium) P1480787 (Medium) P1480793 (Medium) P1480802 (Medium)

יום שישי

מאחר ולא הספקנו להצטייד כראוי יצאנו לאכול א.בוקר במלון אחר בעיירה.
היו קרירים ולא אדיבים ושילמנו מחיר אסטרונומי של 80 יורו (אמנם ל-8 אנשים אבל עדיין מוגזם)
יצאנו אל עבר העיירה טיטיזה  במרחק של כ-20-30 דקות נסיעה

(titisee )

במרכזה נמצא אגם מדהים ומומלץ בחום לשכור סירת מנוע ולשוט בו
עלה 12 יורו לחצי שעה עד 5 אנשים וחצי שעה זה מספיק ביותר. הסירה פתוחה אבל יש לה גם גגון

אתר האינטרנט של הסירות

מסביב יש המון חנויות, בתי קפה ומסעדות.- מתאים ליום שמשי.

יש חניה בחינם ליד הרכבת שימו לב שהחניה שנראית מסודרת יותר היא רק לעובדים. במקום ולכן לחנות בהתחלה על האדמה.

אגם טיטיזה היער השחור אגם טיטיזה היער השחור אגם טיטיזה היער השחור אגם טיטיזה היער השחור אגם טיטיזה היער השחור אגם טיטיזה היער השחור אגם טיטיזה היער השחור

Todnau    משם נסענו לרכבת ההרים בטודנאו

זו הרכבת הרים הגבוהה בגרמניה ובין הגבוהות באירופה בכלל.

העלייה אליה ברכבל והירידה מהירה ולא מומלצת לילדים קטנים

אצלנו –לא העלנו את בת ה-4(היא פחדה,אבל חברים שנסעו שבוע אחרינו כן העלו בת 4 אמיצה במיוחד שנהנתה) אבל בני ה-7ו-8 נהנו מאד. חייבים לרדת עם מבוגר כי לילד היא קשה מדי לתפעול לבד. זמן העלייה +ירידה נע בין 20-30 דקות.

רכבת הרים בבטודנאו היער השחור רכבת הרים בבטודנאו היער השחור רכבת הרים בבטודנאו היער השחור רכבת הרים בבטודנאו היער השחור
למטה בעיירה יש מזנון שנקרא המזנון של אנדי .בחוץ יש דוכן עם נקניקיות מעולות (לא כשרות כמובן) ובתוך הפאב יש פיצות שוות ובעל בית סימפטי וחברותי למרות חזותו הקצת מאימת והקעקועים

רכבת הרים בבטודנאו היער השחור רכבת הרים בבטודנאו היער השחור רכבת הרים בבטודנאו היער השחורהנוף מול הרכבל

מחירים :לילד גילאי 4-15   7.5  יורו ולמבוגר 9 יורו לעליה ברכבל וירידה ברכבת הרים
לא שווה לעשות מנוי כי 10 פעמים זה יותר מדי גם מבחינת זמן וגם מבחינת הגב והבטן.

למרות שהיה כיף וחזרנו לשם שוב ביום אחר כשהיינו בסביבה והייתה שעה פנויה.

גילנו תקלה ברכב והתקשרנו לחברת סיקס שיבואו לבדוק.

אחה”צ ביקרנו בפארק המים באדפרדיס  שנמצא קרוב לטיטיזה

הפארק מקורה לגמרי ויש בו המון מגלשות גבוהות לילדים הגדולים, מתקני מים לקטנים ובריכה שבה יש פעם בחצי שעה גלים. מקבלים צמידים שאיתם אפשר לפתוח לוקרים כדי לשים את הציוד .יש חדרי הלבשה ,מקלחות ,שירותים ואפילו מייבשי שיער.
מומלץ לבקר בימים גשומים שאין מה לעשות בחוץ. אנחנו היינו אחה”צ כשהיה יום יפה אבל לא היה מחומם מספיק לטעמנו. אולי כשיורד גשם מחממים יותר.
חשוב מאד- דבילי אבל ….. אסור לצלם בתוך הפארק בכלל!!! (גנבנו כמה תמונות בפלאפון  כשלא ראו- ישראלים או לא?!)
פארק אדרפריס היער השחור פארק אדרפריס היער השחורפארק אדרפריס היער השחור

יש כל מיני מסלולים וחבילות למחירים הכי בטוח שתבדקו באתר מה מתאים לכם
אנחנו לקחנו את המסלול הורוד/גלאקסי  ל-3 שעות ועשינו חבילה משפחתית של סופ”ש
זה יצא 24 יורו ל-2 מבוגרים +ילד מגיל 4-16 ובן משפחה נוסף 12 יורו –סה”כ יצא 36 יורו.
ילדים עד גיל 3 חינם

בזמן השהות בפארק בא טכנאי,לקח את הרכב לבדיקה במוסך והחזיר אותה בטענה שהוא תקין לגמרי..

בדרך חזרה הצטיידנו בסופר במצרכים לארוחת הערב והבוקר למחר.

יש בטיטיזה 2 סופרים גדולים שפתוחים מ8:00 בבוקר עד 20:00 בערב.

הם מאד קפדניים לגבי השעה!

כשהגענו בפעם הראשונה במקרה ב19:50 בשעה 19:55 עמעמו את האורות וביקשו שנסיים ונצא כי הם סוגרים ואין עם מי לדבר!
מומלץ להכנס לסופר “שמיד’ס” יש במתחם שלו גם חנויות בגדים ונעליים לילדים ומבוגרים די  זולות וטובות.
האוכל זול לפעמים יותר מהארץ.
יש להם אחלה פיצות שמגיעות עם תוספות, שניצלים איכותיים שצריך רק לחמם בתנור ,אוכל מוכן על משקל כולל שרימפסים ושאר שרצים…..
מצאתי בסופר אפילו מוצרי קוסמטיקה ,קרמים וכו’ של חברות מוכרות איכותיות וזולות בטירוף!!!

שבת

קמנו לבוקר קר אחרי לילה גשום ואכלנו א.בוקר
יצאנו לעיר פרייבורג. מרחקי 20-30 דקות מסנט מורגן

בכניסה לעיר יש חניון תת קרקעי שם אפשר להחנות לכמה שעות

כי במדחנים יש הגבלה של זמן
מומלץ לבקר בפרייבורג בשבת בגלל שזה יום השוק. השוק מתחיל מהבוקר עד שעה 14:00-15:00
יש בו פירות ,ירקות ,פרחים ,מוצרי עץ ודוכני נקניקיות משובחים –שימו לב שהם נסגרים גם בשעות האלה אז לא לפספס.

השוק בפרייבורג השוק בפרייבורג  השוק בפרייבורג השוק בפרייבורג השוק בפרייבורג השוק בפרייבורג השוק בפרייבורג

השוק נמצא ליד הכנסייה.

אפשר להיכנס לכנסיה ועלות לראות את הנוף מלמעלה ,זה די גבוה אבל שווה.
ובחינם.

הכנסיה בפריבורג הכנסיה בפריבורג הכנסיה בפריבורג הכנסיה בפריבורג הכנסיה בפריבורג הכנסיה בפריבורג

הכנסיה מבפנים ומבחוץ

בפריבורג עצמה יש המון חנויות במרכז העיר ,רשתות מוכרות וגם פחות
H&M,C&A,מילר,
המון אפשרויות אוכל :ברגר קינג, מקדונלדס, סטארבטקס ועוד
 DM – רשת פארמים זולה מקבילה לסופר פארם/ניו פארם אצלנו

שווה להצטייד אם צריך וגם אם לא..המחירים מצחיקים!

המון בתי קפה וגלידריות טובות.

פריבורג

בדרך חזרה הצטיידנו שוב בסופר בטיטיזה כי הסופר הקטן בסנט מורגן נסגר ב.18:00

יש מחוץ לסופר דוכן בשרים עם אחלה צלעות מוכנות ועוד.לא כל יום הוא נמצא ולפעמים נגמר האוכל מוקדם.

וגם קינוחים שווים
P1490289 (Medium) P1490290 (Medium)

ועוד קצת חוויות מחצר בחווה
חוות רומבך חוות רומבך , סנט מורגן היער השחור חוות רומבך , סנט מורגן היער השחור חוות רומבך , סנט מורגן היער השחור

המשך מסע יגיע בפרק הבא…
ובינתיים המשך תכנון מהנה
אשמח לענות על שאלות אם יש

אם תלחצו על כפתור עקוב אחרי בתחילת הבלוג

עקבו אחרי

תוכלו לקבלת עדכונים כשיעלו הפוסטים הבאים!

המשך  יומן מסע חלק ב’

יומן מסע חלק ג’

יומן מסע חלק ד’

עוד מהבלוג של לימור גרוס-קלינגר

יומנה של אימא- אשת השנה שלי

זו היתה אהבה ממבט ראשון ומאז היא שם בשבילנו ואנחנו בשבילה.תמיד. גאה להכיר לכם את :נעמי גלילי אז מי זו נעמי? מנהלת רשת גני ילדים ובתי ספר להורים בקרית ביאליק, בהם היא מגננת ומנחה הורים. עוסקת בהדרכה הורית בקבוצות ובאופן...

המדריך הגדול לאירועי פסח בצפון 2016

מיטב הפסטיבלים ואירועי פסח בצפון 2016 פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים  מעל לעשרים שנים שתיאטרון חיפה מפיק את הפסטיבל הססגוני שבו מעל 100 הצגות ומופעים מהארץ...

יומנה של אימא- סוגרת את הבסטה

למרות שכבר ברור לי מעל שנתיים רק בסופ"ש האחרון נפל לי האסימון שזה סופי - סוגרת את הבסטה. זמן קצר אחרי שהתחלנו לצאת, הוא לקח אותי לביקור אצל הדודים שלו בקיבוץ. שם פגשתי לראשונה את שתי בנות הדוד המקסימות שלו, לאחת שלושה...