אורן בקר – סדנת מקרונים

סדנת אושר – כמו להסתובב בחנות ממתקים שעושים בה קסמים

כשאומרים לי מקרונים, אני מיד חושבת על העוגיות המהממות האלה שאוכלים בפריז, בפטיסרי יוקרתי, אצל פייר הרמה או במעדנייה של פושון.

אני מודה שאפילו לא העזתי לחלום על להכין מקרונים בעצמי.
כשראיתי את הפרק של מאסטר-שף שבו המתחרים הכינו מקרונים, פתאום הרגשתי שרגע… אולי בכל זאת גם אני יכולה? והתחלתי לחלום על הכנת מקרונים.
תמונות בפייסבוק של אורן בקר (המוכר לרבים מאיתנו מתכנית הטלוויזיה ״בית ספר לאפייה״) מכין מקרונים קרבו אותי להגשמת החלום.
והנה השבוע זה קרה, השתתפתי בסדנא להכנת מקרונים אצל אורן בקר.
מה אני אגיד לכם, זוהי סדנת אושר!!! במהלכה הקשבתי, שאלתי, למדתי, בחשתי, צילמתי, זילפתי אך בעיקר חייכתי. חיוך של אושר היה נסוך על פני במשך 4 שעות הסדנא וגם כשהגעתי הביתה. התרגשתי והרגשתי כמו ילדה בחנות ממתקים ענקית. הייתי חלק מהקסם הזה שבו ממרכיבים פשוטים וביתיים כמו חלבון ביצה, סוכר ושקדים יוצאים תכשיטים מקסימים, מושלמים ומשובבי עין. נכון קסום?
כל זה התאפשר בזכותו של אורן.

אורן שלמד בתדמור, בקורדון בלו באוסטרליה והשתלם במקומות נוספים בצרפת הוא שף קונדיטור בעל ידע רב אותו הוא מרעיף על התלמידים. ממש מרגישים באיזו שמחה הוא משתף בידע שלו. הוא מלמד בצורה קלילה, לא מבהילה, לא דידקטית וקרה, אלא בחום, באוירה ביתית (גדי, אבא של אורן, הוא הסו-שף שלו), בהומור ובנועם.
שתדעו לכם שלא רק אני חייכתי, צילמתי כל מיני פנים מחייכות של צעירים (כמו רום בן ה-15 שהגיע מחדרה), של מבוגרים יותר, אמא ובת שבאו יחד, זוג צעיר שבאו לחלוק יחד את החוויה ועוד.

התוצרים של הסדנא גם הם מלמדים על הכיף הגדול.
אין פה ויכוח. מקרונים זו השקעה. לא השקעה כספית, אלא השקעה של סבלנות, דיוק בעבודה: שקילה מדוייקת, טמפרטורה, יובש הכלים, סדר וניקיון וכמובן שימוש בחומרי גלם איכותיים. מקרונים נמכרים בחו״ל במחיר של 2 יורו ליחידה, כי משלמים על האומנות!

אבל לא רק מקרונים מלמד אורן במרכז שפתח ברח׳ הנציב 30 (שכונת מונטיפיורי) בתל אביב.
כמעט כל יום מתקיימת במקום סדנא. הנה לקט מהנושאים שאורן מלמד: פאים וקישים, קאפקייקס, פטיפורים מתוקים ומלוחים, עוגות שמרים, בונבונים של שוקולד ועוד ועוד…
כדאי להתעדכן באתר של אורן כדי לראות את המגוון והמועדים.
Orenbecker.co.il

בבי״ס לאפייה של אורן יש גם תכניות הכשרה מקצועית בנות 12 מפגשים למתחילים ולמתקדמים. לרוצים לרכוש מקצוע ולרוצים לשפר, לחדד, להתמקצע בתחום.

יש לי גם סקופ: בעוד מספר חודשים יפתח אורן בית קפה – מסעדה – בר וקומת ארועים במבנה טמפלרי ב״גני שרונה״ היוקרתי בתל אביב. אני מחכה בכיליון עיניים.

לסיכום: אם בא לכם לפרגן לעצמכם, לבן משפחה, לחבר/ה, לארגן ערב גיבוש או לחגוג אירוע קטן באווירה יצירתית, אני ממליצה על סדנת המקרונים של אורן בקר!

חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.