הבלוג של לימור גרוס-קלינגר

2BaMAM

אמא לשלושה מדהימים וכלב אחד. המתבגר המאתגר, ילדת השוקולד רבת האשכולות והפושעת קטנה שרק נראת מפורצלן. הצצה אל עולם האימהות בפרט, הורות בכלל ומה שביניהם... קצת מתכונים והרבה המלצות: ספרים, סרטים, סדרות ועוד. יצירה ורעיונות מקוריים לימי הולדת. בקיצור - אין רגע דל!

החל מדצמבר 2013

חלקו השני של המסע ליער השחור: פארק החושים בגוטך, מפלי טריברג ועוד

26/06/2015

המשך יומן מסע ליער השחור…

למי שפספס – הנה קישור לחלק הראשון
יומן מסע חלק א’

יומן מסע חלק ב’:

יום ראשון

אחרי א.בוקר שחוזקה ע”י לחמניות טריות מהקונדיטוריה המקומית בכפר שפתוחה כבר מ-7:30

יצאנו לכיון גוטאך

הג’י פי אס נתן לנו 2 מסלולים ובטעות כל רכב נסע במסלול אחר.
המסלול הקצר יותר עובר דרך גוטאך עצמה והשני קצת יותר ארוך מגיע דרך עמק שנקרא דרך עמק הגיהנום .מסלול צר ומפותל עם נוף מהמם- לשיקולכם.
התחלנו ברכבת ההרים של גוטאך.
שם הילדים יכלו לנסוע לבד

רכבת הרים בגוטאך היער השחור רכבת הרים בגוטאך היער השחור רכבת הרים בגוטאך היער השחור רכבת הרים בגוטאך היער השחוררכבת הרים בגוטאך היער השחור

קנינו כרטיסיות ל-6 כניסות, למבוגר עלה-9 יורו ולילד- 6 יורו

עולים עם הקרונית למעלה ואז ממשיכים איתה למטה.

אפשר להעביר את הכרטיסיה בין המבוגרים/הילדים

למטה יש משחקים וקיוסק,ספסלים ושירותים לממתינים ולמנוחה.

משם המשכנו לפארק כל החושים מרחק 5 דקות נסיעה

Park mit all Sinnen

ילד עד גיל 3 חינם

עד גיל 15 3.5 יורו ,מבוגר 5 יורו

המטרה של הפארק היא ללכת במסלול יחפים כדי להרגיש את כל החושים.יש לוקרים להשאיר את הנעליים ומתקן מים לשטיפה בסיומה.

המסלול של כ-2 ק”מ לוקח בין שעה לשעתיים תלוי בקצב ההתקדמות שלכם. שימו לב למסלול כי יש בו קטע מעגלי שחוזר לאותו המקום בו הייתם כבר וממנו חוזרים.
אי אפשר ללכת עם עגלות אבל אפשר עם מנשא.
במהלך המסלול הולכים על חול,דשא,בוץ,אבנים,ועוד  ומלכלכים את הרגליים לכן מומלץ להגיע במכנסיים קצרים או ¾  או לפחות לקפל טוב את שולי המכנסיים/להביא בגדי החלפה לילדים ומכנסיים לכם.
לא חייבים ללכת יחפים –לרגישים אפשר ללכת גם עם נעליים ולא לוותר כי המסלול מדהים ויש בו תחנות שצריך לנחש ריחות,קולות ומגע –מומלץ!

פארק החושים היער השחור פארק החושים היער השחור  פארק החושים היער השחור פארק החושים היער השחור פארק החושים היער השחור פארק כל החושים היער השחור פארק החושים היער השחור פארק החושים היער השחור פארק החושים היער השחור פארק כל  החושים היער השחור פארק החושים היער השחור פארק החושים היער השחור פארק החושים היער השחור פארק כל  החושים היער השחור

שטיפת רגליים בסוף מסלול פארק החושים היער השחור

ישנה אפשרות לקנות כרטיס משולב הכולל את פארק החושים,מוזיאון  היער השחור ו-6 כניסות למגלשות שעולה 42 יורו

אנחנו לא קנינו כי לא הלכנו למוזיאון- תלוי בילדים שנוסעים איתם ובסבלנות שלהם

מידע לגבי המוזיאון:

המוזיאון הפתוח ביער השחור (Schwarzwald Freilicht Museum)

המוזיאון הפתוח של היער השחור לוקח אתכם 400 שנה לאחור ומציע לכם לחוות וללמוד על חייהם של אנשי היער השחור במאות השנים האחרונות – חוות וכלים חקלאיים, משקים, טחנות קמח ומלאכות מסורתיות. במוזיאון בתי חווה שבהם ניתן לחוות את חיי היומיום כפי שחיו אנשי היער השחור בעבר – היכן ממוקם המטבח איזה ריהוט יש בחדר השינה וכיצד טווים אריגי צמר? כמו כן, תוכלו להתרשם ממבני הכפר – טחנת קמח, הבתים בעלי הגגות המשופעים כמעט עד הרצפה (להגנה מפני מזג האויר החורפי), מסדרונות מבודדים שרצו לאורך כל הבית על מנת לבודד ביו הקיר החיצוני לקירות הפנימייום בתי המלאכה- שריפת פחם, בית זכוכית, בית יציקת ברזל, נפחיה ועוד. המוזיאון מרוכז מסביב לכפר Vogtbauernhof, כפר חקלאי מסורתי שקיים משנת 1570.

• כתובת:

Schwarzwälder Freilichtmuseum
Vogtsbauernhof
77793 Gutach (Schwarzwaldbahn)
Tel.No.: 0049 – 7831 – 93 56 0

• הגעה: המוזיאון נמצא 15 דקות מהעיר Triberg (מרחק 15 ק”מ), על כביש (שמחבר בין    Offenburg  ל.Villingen-Schwenningen -

• שעות פתיחה אוגוסט – 09:00-19:00. כניסה אחרונה בשש.
    • מחיר: 22 יורו ל4 נפשות+תינוק אם לא לוקחים את הכרטס המשולב תוספת 2 יורו לסיור מודרך באנגלית.
    • התאמה לימי גשם או שמש: שמש
    • האם נכלל בכרטיס הנחות: כניסה חינם עם כרטיס SchwarzwaldCard
    • נ”צ : 48.274202,8.197489

אתר האינטרנט:   www.vogtsbauernhof.org:

אחרי פארק החושים נסענו לכיוון  מפלי טרייברג.

בדרך עצרנו בעירה הורנברג שם נמצא שעון קוקיה מהגדולים בעולם.

שעון קוקיה היער השחור הורנברג שעון קוקיה היער השחור הורנברג

מפלי טרייברג (Triberger Wasserfalle).

מחיר למבוגר 3.5 יורו ,ילד מעל גיל 8 -  2 יורו

כדאי לחפש אחר הסנאים המתחבאים בין העצים

מפלי טרייברג היער השחור מפלי טרייברג היער השחור מפלי טרייברג היער השחורמפלי טרייברג היער השחור מפלי טרייברג היער השחור מפלי טרייברג היער השחור מפלי טרייברג היער השחור

ושווה לטייל בעיירה עצמה לחנות בחניון

P3   או  P4

אכלנו שם צהריים מאוחרים במסעדת אולי’ס שנמצאת ממש ברחוב המוביל לכניסה לאתר

מסעדת אולי'ס מפלי טריבורג

עד כאן להפעם….

בפוסט הבא יהיו רשמים והמון תמונות מפארק אירופה ,הר בלכן ועוד…

אם תלחצו על כפתור עקוב אחרי בתחילת הבלוג

עקבו אחרי

תוכלו לקבלת עדכונים כשיעלו הפוסטים הבאים!

המשך יומן מסע חלק ג’

יומן מסע חלק ד’

עוד מהבלוג של לימור גרוס-קלינגר

יומנה של אימא- אשת השנה שלי

זו היתה אהבה ממבט ראשון ומאז היא שם בשבילנו ואנחנו בשבילה.תמיד. גאה להכיר לכם את :נעמי גלילי אז מי זו נעמי? מנהלת רשת גני ילדים ובתי ספר להורים בקרית ביאליק, בהם היא מגננת ומנחה הורים. עוסקת בהדרכה הורית בקבוצות ובאופן...

המדריך הגדול לאירועי פסח בצפון 2016

מיטב הפסטיבלים ואירועי פסח בצפון 2016 פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים  מעל לעשרים שנים שתיאטרון חיפה מפיק את הפסטיבל הססגוני שבו מעל 100 הצגות ומופעים מהארץ...

יומנה של אימא- סוגרת את הבסטה

למרות שכבר ברור לי מעל שנתיים רק בסופ"ש האחרון נפל לי האסימון שזה סופי - סוגרת את הבסטה. זמן קצר אחרי שהתחלנו לצאת, הוא לקח אותי לביקור אצל הדודים שלו בקיבוץ. שם פגשתי לראשונה את שתי בנות הדוד המקסימות שלו, לאחת שלושה...