NG בר בשר בנווה צדק

זה שאני משתדלת לאכול בריא לא אומר שאני לא אוהבת בשר.
נהפוך הוא! אני מאד מאד אוהבת בשר, ואם כבר בשר, אז באיכות גבוהה, עשוי כהלכה ומוגש במקצועיות. אז פעם בכמה זמן אני מרשה לעצמי בשר טוב.
האם זה משתלב עם החוויה שלי ממסעדת NG ?

במבנה מרהיב שבו שכנה בעבר מסעדת תמוז האהובה, שוכנת כבר כמה שנים מסעדת NG. חלל המסעדה כל כך יפה: הרצפה מקושטת, קשתות בחלונות, טפטים על הקירות, נברשות גדולות (או שבגודל כזה צריך לקרוא להן כבר שנדלירים?). כל אלו מעניקים למקום אווירה רומנטית.

א' ואני הגענו למסעדה בשבת בצהרים. המקום היה מלא במשפחות עם ילדים. צחוק, צעקות ובכי היו חלק מהפסקול שליווה את הארוחה. כמסעדה שפתוחה במשך כל השבוע רק בשעות הערב, נוכחותם של ילדים במקום שמורה אם כך לשבתות בלבד. לשמחתי במהלך שהותנו במקום התחלפו הילדים הרועשים בילדים חביבים ורעבים שהשתלבו נהדר באווירה הנעימה.

הסתכלנו בתפריט המשקאות. א' אוהב בירה, אני יין אדום. המלצרית חשה לעזרתנו: מתלבטת לגבי היין? אם זה יין שנמכר בכוסות – מומלץ לטעום. כך גם לגבי בירה מהחבית. זו מחווה מקצועית נהדרת שרצוי שתאומץ גם במקומות אחרים. טעמתי את ברבדו מרלו 2011, שהוגדר כעגול בעל גוף בינוני מלא וניחוחות עשירים. בדיוק מה שאני מחפשת, גם ביין. א' בחר בליבירה – בירת חיטה לא מסוננת.

הסתכלנו על התפריט. רובו ככולו מושתת על בשר, דווקא משום כך, בחרנו לפתוח את הארוחה ב-2 מנות ראשונות נטולות בשר: גבעה ירוקה של שרימפס בעשבי תבלין ומגש אסקרגו בחמאת אזוב.

הגבעה הירוקה היא מנה יפיפייה. כיפה של עלים ירוקים (שמיר, פטרוזיליה וכוסברה קצוצים דק) עם אגוזי מלך קצוצים שבראשם מונח אחר כבוד שרימפ עגלגל. נבירה בעלים הירוקים חושפת שכבת שרימפס עסיסיים. רוטב וויניגרט צ׳ילי-תפוז איזן ואיחד הטעמים במנה והפך אותה לקלילה וטעימה מאד.

עם מישל פוגאן והבזאר הגדול ששרו ברקע, כיף לאכול אסקרגו ולחלום בצרפתית. אל השולחן הוגש מגש ובו 6 קונכיות של חלזונות, מזלגון לשליפת הרכיכה ומלקחיים. כששאלנו סיפר לנו המלצר, שהפגין ידע רב על כל אחת מהמנות, שאת החלזונות הרכים ועשירי הטעם שולקים במרק ירקות שורש, שולפים את הרכיכה ממלאים את הקונכייה בחמאה ותבלינים. מחזירים את הרכיכה פנימה, ומניחים על המחבת. מוסיפים עוד חמאה (שלא יחסר) אזוב, תבלינים, פרמזן ופירורי לחם ומכניסים לתנור. מגישים לוהט עם לחם דגנים, פלחי לימון ומגבונים לחים לניקוי שרידים. התיבול היה מדויק, לא שומי מדי (כפי שקורה לעיתים) ולא האפיל על טעמם המעודן של האסקרגו.

לעיקרית, החלטנו לחלוק מנת פריים ריב, מפרה מבכירה, בתיבול מלח ופלפל בלבד, ללא תוספת חמאה. קיבלנו נתח אנטריקוט על עצם במשקל 1.6 ק"ג. זו מנה זוגית אם לוקחים בחשבון שכ – 30%  מהנתח הוא עצם וכ- 30% נוספים הם שומן. הבשר היה עשוי בדרגת צלייה מדיום, כפי שביקשנו, וטעמו נפלא. ניכר היה שהגריל מן יודע את מלאכתו. להוציא נתח כזה שצלוי במידה פחות או יותר אחידה, זו אומנות. החלק הרחוק מהעצם עשיר בטעם "בשרי" ובמרקם נגיס. החלק של ה"עין" נמס בפה. והחלק הקרוב לעצם היה לטעמי הטוב ביותר, עסיסי ורך. אחרי כחצי שעה בערך הצלחנו להתגבר על הנתח והשארנו על המגש את העצם ולידה את גושי השומן.

התוספות שהוגשו עם המנה היו לי די מיותרות ונשארו על המגש. עלי מנגולד ושעועית ירוקה מוקפצים יכלו להיות שילוב מרענן אלמלא השום המטוגן. פירה תפ"א ומעליו קרם בטטה ובצל מטוגן עם צ'יפס בטטה, היה יפה, אך הביצוע שלו היה לוקה בחסר, הן בשל הפירה שהיה במרקם גרגרי וסתמי והן בצ'יפס הבטטה שלא היה קראנצ'י.

לקינוח כבר לא היה לנו מקום, אך רצינו בכל זאת לחלוק מנה קרירה ומרעננת. בחרנו בקרם ברולה קפוא בטעם שקדים עם רוזטה על גבי מילפיי עם שקדים שהוגש עם קוביות מלון. זאת מנת תענוג לאוהבי השקדים המרים. א' שאינו מחובבי המרציפן טעם ואמר "טעות חמורה". אני לעומתו התמוגגתי! שילוב המרקמים בין קרמי לפריך, ושילוב הטעמים של השקדים המרים והפרי הטרי היו מצוינים ועשו לי כיף בפה.

למרות שלא הפגתי את אדי היין עם קפה, הצלחתי בכוח לחזור למציאות. טוב, חלקית. מזל שאני לא נוהגת הביתה…

לסיכום: מומלץ לחובבי בשר בטעם בשר, שמוכנים לשלם על האיכות והשירות.

מחירים לדוגמה: אסקרגו: 48 ש"ח, גבעה ירוקה: 48 ש"ח, פריים ריב: כ – 400 ש"ח, בירה 32 ש"ח ל-1/3.

NG – אחד העם 6, תל אביב

טל: 03-5167888

בתיאבון!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.