הבלוג של יעוץ אישיI סטיילינג I קניינות Iסידור ארון

lifestyleover40

שמי שרה ארליך, אמנית וסטייליסטית אישית. כל אשה בכל גיל יכולה להראות נפלא! בעבודתי עם הלקוחה אני שואפת לצור לה סגנון אישי ויחודי. נשים המעוניינות במלתחה משדרת שיק, מותאמת למבנה הגוף ולצרכים האישיים מוזמנת ליצור איתי קשר וביחד נצא למסע מהנה. 054-5243999 או [email protected] ניתן להתרשם מבלוג האופנה הבינלאומי שלי www.lifestyleover40.com להית, שרה

החל מיוני 2013

חשבתי שהגעתי להודו מוכנה. מוכנה לשאון הבלתי פוסק ולצפירות של כלי הרכב והריקשות. לבעלי החיים המסתובבים ברחובות, ולקוקטייל הצבעים הבוהק של בגדי ההולכים ושבים. לערוב ריחות של קארי, אדי דיזל, צואת בעלי חיים ומריחואנה. אך כמובן שלא ניתן להתכונן לשונות התרבותית הקסומה שהיא הודו. ובעיקר, לא הייתי מודעת ליופי עוצר הנשימה של הטבע ב- אוטרקאנד אשר בצפון הודו (Uttarakand).
Himalayan view

הרי ההימליה ממרחק

lake

האביב בהודו מבשר את בואו של חום גדול ומחניק המגיע בדרומה של תת היבשת ל 45 מעלות ויותר. מסיבה זו, בחרנו לטייל בצפון, במדינת אוטרקנד, שהינה מעט יותר קרירה.

התחלנו את מסענו בעיר רישיקש, שהתפרסמה  במערב בעקבות ביקורם של חברי להקת הביטלס באשרם בעיר, בשנת 1968, והתעניינותם במדיטציה. הרים מכוסים בצמחיה צפופה מערסלים את העיר הקדושה משני צידיה, ובמרכזה זורם נהר הגנגס אותו חוצים שני גשרי פלדה אייקוניים המיועדים להולכי רגל.

Lackshman Gula

בתוך סבך של רחובות צרים עמוסי אופנועים, ריקשות, ג’יפים ופרות, חנויות המציעות תה בטעמים ובדים ססגוניים, וכן מכוני עיסוי למכביר, שוכנים אשרמים רבים, בהם ניתן לתרגל יוגה ומדיטציה. רישיקש מדגימה את הסתירות והניגודים, שהינם לעיתים אירוניים, ומאפיינים את הודו. מראות ציוריים לצד עוני בוטה, רעש, המולה ולכלוך מול מדיטציה ורוחניות.

cow shopping

מרישיקש נסענו באוטובוס ציבורי לעיר הרידואר (Haridwar).  למזלנו, הנהג הסכים להשתתף בגו’ינט של הכרטיסן רק בסיום המסלול, כאשר ניווט את האוטובוס לתוך התחנה האחרונה. הרידואר הינה עיר קדושה להינדים ובה מתקיים מידי ערב טקס Aarti על גדותיו של נהר הגנגס. מבלי שתכננו מראש, הגענו לארוע עליה לרגל מיוחד שהתקיים ברחבה הגדולה  של

Har ki Piri

Harki piri2

Har ki piri

בשעת בין ערביים, בגרירת רגליים יחפות, התקבצו אט אט,עשרות אלפים מכל רחבי הארץ ובאו אל הגנגס הקדוש, בפנייה אל גאנגה, אמם של ההינדים, לטהר אותם מחטאיהם, וכדי לבצע את טיהור הקדושה והטקס הדתי של הפוגה Aarti. הם הגיעו ובידיהם סלסילות העשויות מענפים ועלים ובתוכן פרחים ונר דולק. עם רדת החשיכה פצחו כל הנוכחים בשירה וצילצול פעמונים, ירדו אל הנהר והשיטו את הסלסילות במעלה הנהר אשר סחף איתו גם את חטאיהם ודאגותיהם. מחזה המוני ומרהיב שכזה לא ראיתי מעודי…

bathing in the Ganges

גם אני טבלתי רגלי בגנגס למזל טוב…

Harki piri

ניתן לראות סרטון קצר של הטקסט שהעלתי ליוטוב

המשכנו בנסיעה  לבקר שלושה ”Hill stations “. אילו הן עיירות קטנות, הממוקמות  גבוה למרגלות ההימלאיה. הן הוקמו על ידי הבריטים כמקום מפלט מחום הקיץ. ביקרנו בעיירות מאסורי, ניניטאל ואלמורה שהינן דומות מבחינת פריסה ותכנון – לכל אחת מהן כביש ראשי שנקרא ה”בזאר”, ספרייה ישנה בת למעלה מ-100 שנה עם ניחוח בריטי מובהק, בית סירות ומועדון, וכמה מבנים קולוניאליים בריטיים ישנים אופייניים. לא יכולתי להימנע מלדמיין את  שגרת יומן של הנשים הבריטיות: ממפגש ה-book club בספרייה בשעות הבוקר ועד שתית התה של אחר הצהריים  במועדון.

old library

הספריה בעיירת הHill Station ב Massuri

Dahl and rice

במדינת אוטראקנד ובעיקר ברישיקש והרידואר, הערים הקדושות, רוב התושבים הינם צמחוניים ואינם צורכים מוצרי בשר, עוף ודגים. את המנה הדלה שאתם רואים כאן צרכנו פעם ולפעמים פעמיים ביום. אורז, דאל (עדשים), סוג של ירקות מבושלים, ויוגורט לרכך את החריפות. בלי שוקולד, לחמניות ופסטה. כמובן שהורדתי מספר קילוגרמים ממשקלי. (לא מספיק…)

our cottag in Massuri

הקוטג בו התאכסנו במאסורי והלובי של המלון (למטה), גם הוא מבנה בריטי קולוניאלי טיפוסי.

hotel reception area Massuri

טיילנו רק 3 שבועות בהודו וראינו רק את Uttarakand שהינה חלק קטן מאוד מתת היבשת, ובכל זאת אנו חשים שזו היתה חוויה של “פעם בחיים”. ההינדים קוראים לUttarakand – “Dev Bhoomi ארץ אלוהי ההרים, האגמים והנהרות. הטיפוס בכבישים המתפתלים לראשי ההרים ההימאליים, לעבר אתרי העלייה לרגל של המיתולוגיה ההינדית, משקפים את חווית הביקור שלנו, כמסע פנימה והחוצה כאחד.

אם תרצו לקרא כתבות נוספות שלי, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על כפתור “עקבו אחרי” למעלה משמאל, להכניס את כתובת המייל שלכם ותקבלו הודעה בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש. להתראות…

שיהיה לכם שבוע נפלא ותודה שקראתם על המסע שלי.

כל הצילומים בפוסט זה צולמו על ידי ושייכים לי

שרה ארליך

עוד מהבלוג של יעוץ אישיI סטיילינג I קניינות Iסידור ארון

שיק ספורטיבי

אחת מבשורות העונות הקרובות, כפי שנראה על מסלולי האופנה, הם בגדי ספורט ונעלי ספורט שישולבו עם בגדים מחויטים ואפילו פרוות . הבלוגריות כדרכן, אימצו את הטרנד מיד, מיהרו...

שיק אורבני :: חולצה לבנה מכופתרת וז'קט עור שחור

כפי שכתבתי באחד הפוסטים הקודמים, אני אוהבת לחבר בין פרטי לבוש שיוצרים ניגודים ביניהם. הניגודים יכולים להיות בין הטקסטורות של הבדים, בין ההדפס שעליהם או אפילו...

טרנדים עכשויים שכדאי לרכוש בחנויות יד שניה - חלק א'

האביב  בפתח והגיע הזמן לעשות סדר בארון ולתכנן מה נלבש לעונה הבאה. אך לפני שנרוץ לחנויות לרכוש בגדים חדשים במיטב כספנו, כדאי לבחון אלו פריטים  ניתן לרכוש בחנויות היד -שניה בעלות מינימלית וגם לתרום לסביבה ולמחזר... טרנד 1 -...