הבלוג של קמות מהספה

קמות מהספה

יש אנשים שחולמים ויש נשים שעושות. לקראת מרוץ הנשים אספנו נשים מעוררות השראה שיום אחד פשוט התחילו לרוץ. למה? מה מניע אותן? איך הן מתמודדות עם האתגרים? ואיך כל אחת יכולה לרוץ בדיוק ככה? כל הסיפורים והטיפים בבלוג

עדכונים:

פוסטים: 26

עוקבים: 3

החל ממרץ 2016

סימונה הגיעה למשקל של 100 ק״ג ורק חיכתה שהרופא יאשר לה להתחיל לעשות ספורט. היום היא רצה לאט ואוהבת כל צעד

05/02/2018

בדיוק לפני ארבע שנים אושפזה סימונה בבית החולים אסף הרופא עם אבחנה של דלקת בקרום הלב ואי ספיקת לב. מאישה מתפקדת וחופשיה היא הפכה לחולה, אושפזה בטיפול נמרץ, ושוחררה מהאשפוז לשבעה חודשים בבית.

סימונה לוי פדידה, מספרת איך הגיעה למצב ששקלה כמעט 100 ק״ג, ועל הרגע שבו החליטה שהיא יוצאת לרוץ, בדרך שלה, בקצב שלה וששום דבר לא ישבור אותה.

תעודת זהות
סימונה לוי פדידה
גיל: 35
מצב משפחתי: נשואה+ 1
עיסוק: מנתחת התנהגות מוסמכת
כמה זמן רצה: שנתיים

מתי ולמה התחלת לרוץ?
לפני ארבע שנים, אחרי חצי שנה של סימנים מקדימים והרגשה לא טובה, רופאה אחת שלחה אותי למיון, שם לאחר 12 שעות של בדיקות ואשפוז בטיפול נמרץ ביניים אובחנה אצלי דלקת בקרום הלב ואי ספיקת לב. הייתי מאושפזת בבידוד שבוע שלם, ולאחר השחרור שהיתי שבעה חודשים בבית, נוטלת סטרואידים במינון גבוה ותרופות נוספות, אסורה לכל פעילות גופנית. המשמעות של הטיפול ושל השינוי הקיצוני באורח החיים הייתה אכילה ללא שליטה, חוסר שינה וכאבים בגוף בכל שינוי מינון של התרופות. נכנסתי לשבעה חודשים של אבדן שליטה. הגעתי למשקל של כמעט 100 ק״ג.

אבל לאורך כל הדרך סירבתי להתייאש. בכל ביקור אצל הקרדיולוג ביקשתי אישור לפעילות גופנית – אני, בטטת כורסא שהתקרבה ל- 100 קילו, רציתי רק דבר אחד- שהקרדיולוג יאשר ספורט. וברגע שאישר ניסיתי להתחיל לרוץ. לקח לי מספר חודשים ולפני כשנתיים התחלתי לרוץ באופן מסודר.

 

מה הדבר שהכי זכור לך מתחילת הדרך שלך בריצה?
מירוץ לוד הראשון היה הניסיון הראשון שלי להשתתף במירוץ. נרשמתי למקצה העממי, 2 ק״מ. הצלחתי לרוץ 50 מטרים ואת השאר הלכתי. 50 מטרים של ריצה בלבד. מאז אני חוזרת בכל שנה למירוץ לוד לחוויה מתקנת.

בזכות הריצה אני בריאה לחלוטין – בלב ובנפש

מה את אוהבת בריצה? מהי הריצה עבורך?

את השחרור, את העובדה שבזכות הריצה אני בריאה לחלוטין- בלב ובנפש. היום אני אוהבת כל צעד בריצה.

מה האתגר הכי גדול בשבילך בריצה, ומה היה האתגר בתחילת הדרך?
זה התחיל מהאתגר לרדת במשקל. שקלתי 100 קילו ורציתי שהקילוגרמים העודפים יעלמו. התחלתי בהליכות, לפעמים על מסילה, ובאמת לאט לאט המשקל ירד. כשהגעתי ל-80 ק״ג נרשמתי לחודש ניסיון אצל שירה וסרמן, המספרים על המשקל התחילו להיראות מוכרים יותר, ונשארתי עד היום.

בתחילת הדרך רציתי להגיע לקו הסיום, רק שם הרגשתי את הניצחון. היום האתגר הכי גדול הוא להנות מכל צעד, להבין שהדרך היא המטרה והניצחון האמיתי.

אתגר נוסף, בגלל שההנחייה הרפואית מחייבת אותי לא לחצות 80% מהדופק המקסימלי שלי, הוא להצליח לרוץ לאט. הרבה פעמים הסביבה של הרצים עוסקת בקצב, בתוצאה, אבל אני הבנתי שאם אני רוצה לרוץ – הקצב לא מעניין.
התוצאה החברתית -  לרוב אני לא מוצאת עם מי לרוץ.
התוצאה הבריאותית – שיפור אדיר, פה אני מנצחת כל ריצה מחדש.


 >> גם את חולמת לרוץ? ב-21/3 במרוץ הנשים ‘Life Run’ כל אחת יכולה לרוץ. 

הירשמי לאחד המקצים 4-8-12 ק״מ או היכנסי לאתר מירוץ הנשים לפרטים נוספים <<

 

בתוצאה הבריאותית אני מנצחת כל ריצה מחדש

איך משתלבת הריצה עם שאר תחומי החיים שלך?
לפי תקופות- בתקופות עומס מפחיתה אימונים ויוצאת בלילות אם צריך, בתקופות יותר רגועות הריצה היא חלק בלתי נפרד מסדר היום.

היום כל מה שאני עושה קשור לאורח חיים בריא ולהבנה שאפשר הכל. המחלה הביאה אותי להרגיש הכי חזקה בעולם. לפעמים אני מרגישה שאני שוחה במשברים אבל איכשהו, כשאני מזכירה לעצמי את הדרך הזו, אני מרגישה שלא קיים מה שבאמת ישבור אותי.

אם לא הייתי רצה הייתי… מבצעת כל פעילות גופנית אחרת ומנסה לרוץ.

האם יש לך משפט שמלווה אותך בהקשר של הריצה?

השיר של מריה קארי, Hero, מתנגן לי בכל ריצה וריצה.

So when you feel like hope is gone
Look inside you and be strong
And you’ll finally see the truth
That a hero lies in you

טיפ קטן ומועיל לנשים שרוצות להתחיל לרוץ
תקיפו את עצמכן ברצות נוספות, העומס של החיים לפעמים מביא אותנו לויתורים אבל כשאנחנו לא לבד האימון יקרה. אתן גיבורות באמת ובסביבה הנכונה אתן תצליחו.

simona1

טיפ של הלייף – אף אחד לא רודף אחרייך 

אחד החששות של מי שרוצה להתחיל לרוץ הוא חוסר היכולת לעמוד בקצב, הרי בבית הספר לימדו אותנו שכדי להצליח במבחן צריך לרוץ מהר, אבל האמת היא שבחיים האמיתיים אף אחד לא עומד בקצה המסלול עם סטופר.
ריצה איטית היא ריצה בריאה במיוחד, היא מצויינת לשיפור פעילות הלב, משפרת את הכושר הגופני בהדרגה וגם מסייעת לשריפת שומנים טוב יותר מריצה מהירה. בריצה איטית יורד באופן משמעותי החשש מפציעות, משם שהיא איננה מעמיסה על השרירים והרצועות כמו ריצה עצימה, ובאופן כללי – היא עושה רק טוב.

אז אם את רוצה לרוץ, שימי בצד את כל מה שחשבת על ריצה, תבטיחי לעצמך שלא להשוות אותך לאלה שיעקפו אותך בצעד מהיר משמאל, וצאי לרוץ -  חצי דקה של ריצה איטית מאוד, ואחריה עברי להליכה עד שתוכלי לרוץ שוב. לאט לאט תוכלי לרוץ דקה, ולאחריה יתווספו דקות נוספות, ועם הדקות תבוא ההנאה, ואת תביני שאפילו שאת רצה אף אחד לא באמת רודף אחרייך, את עושה את זה רק למענך, בשביל הבריאות ובשביל ההרגשה הטובה.

———————————————–
>> גם את חולמת לרוץ? ב-21/3 במרוץ הנשים ‘Life Run’ כל אחת יכולה לרוץ. 
הירשמי לאחד המקצים 4-8-12 ק״מ או היכנסי לאתר מירוץ הנשים לפרטים נוספים <<

עוד מהבלוג של מורן מישל

תצוגה מקדימה

היידה חלומות: החיים הם חתיכת מרוץ

סמדר "מאותגרת ריצתית" דקל נעים הגעתי לשלב בחיים, שבו אין חידושים שמחייבים התמודדות ואתגרים חדשים. ברור שככל הנוגע לגידול הילדים, לזוגיות ולקריירה, האתגרים מתחדשים,...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

מי שלא טוב לו שיזוז

זר אולי לא יבין זאת, אבל אחרי שבועיים של אימוני ריצה עם מישהו שכיף במחיצתו, כבר יש חיבור. וכמו שהאחות הגדולה מסלונה צפתה מראש, אכן התחברנו. סמדר כבר נכנסה לחיי, כנראה...

תגובות

פורסם לפני 3 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה