הבלוג של oritsharon100

oritsharon100

מתמחת ביוגה נשית- המותאמת לגוף האישה, יוגה להריון, הכנה ללידה, בייבי יוגה- יוגה לתינוקות, יוגה לאמהות עם התינוקות, יוגה לפריון, יוגה טיפולית.

עדכונים:

פוסטים: 2

החל מדצמבר 2013

מהי יוגה

היוגה היא שיטת תירגול עתיקה. במקור היא מאירופה והתפתחה בהודו. היוגה מהווה דרך להשגת איזון בחיים: פיזי ורגשי. דרך תרגול פיזי אנחנו עובדות על הנפש והמודעות. חלקים גדולים מתרגול היוגה מלמדים אותנו להרפות מתח ונוקשות במפרקים ובשרירים באמצעות הנשימה ללא הפעלה של כוח או מאמץ.
ביוגה להריון אנו מתרגלות תנוחות שנצרבות בחלק הפרימטיבי של המוח. שהופכות לארגז כלים, בשעת הצורך הגוף יודע מה מתאים ללידה ואישה שהיא מחוברת לתהליך בוחרת תנוחה מתאימה למצב העובר באותו הרגע.

עקרונות ביוגה:

חיבור לקרקע, השתרשות ומירכוז
עבודה על יציבה נכונה
עבודה עם שרירי ק”א
הגמשת מפרקים (טווח תנועה) וחיזוק שרירים
תרגול נשימה שעוזרת בהרפיה, באספקת כמות חמצן גדולה יותר לאמא ולעובר.
חשיבה חיובית ואוטוסוגסטיה- השאה עצמית
דמיון מודרך- המאפשר התחברות לעובר
הזרמת דם בגוף- לרחם ולשאר האיברים

מניעת כאבי גב

היוגה מציעה לנו תרגילים שיאפשרו טווח תנועה גדול יותר השינוי במרכז הכובד גורם לשינויים ביציבה ובד”כ למתח במקומות שונים בגוף. מתח שיוצר עיפות וכאב.
היוגה מטפלת במקור המתח ר עם הקרקע- האופן שבו מונח הגוף על הקרקע. לדוגמא-  בעמידה אנו אמורות להרגיש השתרשות/ התחברות לקרקע דרך העקבים.
התחברות כזו תעניק לך תחושה של יציבות גופנית ונפשית כאחד.
ככל שהגוף מונח באופן יציב יותר על הקרקע, כך יכול חלקו העליון להיות רפוי ומשוחרר יותר.

בנוסף ביוגה אנו עובדות על הנשימה- ריכוז בנשימה ותרגילי נשימה. תרגילים אלו עוזרים לנו לכנס חושים ז”א למקד את המודעות שלנו כלפי פנים (משהו שיכול להתאים לתהליך הלידה), להרגיע את המחשבות ואת הגוף: כשאנו מאטים את הנשימה מערכת העצבים הפרהסימפטטית האחראית על הרוגע נכנסת לפעולה והגוף נרגע.


orit

בשיעורים שלי אני מלמדת להשתמש בנשימה כמתג כדי להרגע. לדוגמא: לפעמים נכנסים לחדר ומוציאים את היולדת מהריכוז פנימה דבר הגורם להעלת
הפרשת הורמוני מתח. אישה שמתרגלת תוכל באמצעות הנשימה להרגע והתכנס מחדש לתהליך.

ק”א- שירירים פנימיים שרירי הליבה, בשיעורים אנו לומדות לאסוף- מהפתחים החיצוניים עד לטבור. חיזור השרירים מאפשר גם לדעת להרפות אותם בזמן הלידה ולאסוף אותם מחדש מייד אחרי הלידה. חיזוק שק”א מאפשרת החלמה מהירה יותר, הזרמת דם לאזור. מניעת דליפת שתן וצניחות איברים.

2 מפגשים 4 נושאים:

  1. שיעור תנוחות ללידה
  2. סדנא תנועתיות עם מלווה
  3. הרפיה- נשימות, דמיון מודרך, אוטוסוגסטיה, היפנוזה עצמית
  4. יוגה אחרי לידה

עוד מהבלוג של oritsharon100

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...

תגובות

פורסם לפני 7 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה